قابلیت تشخیص سقوط اپل واچ جان دو کاربر را نجات داد

قابلیت‌های پایش سلامتی، از اصلی‌ترین ویژگی‌های اپل واچ هستند و شرکت اپل مدام روی توسعه آن‌ها کار می‌کند و آن‌ها را نسل به نسل بهبود می‌دهد.

یکی از کاربران اپل واچ به نام Michael Brodkorb در ایالت مینه‌سوتای امریکا دچار یک سانحه رانندگی می‌شود و یک اتومبیل با وی برخورد می‌کند. قابلیت تشخیص سقوط اپل واچ این کاربر، به طور خودکار برخورد را تشخیص می‌دهد و با ۹۱۱ تماس اضطراری برقرار می‌کند. به علت شدت ضربه، این کاربر قادر به تماس با ۹۱۱ یا پاسخ دادن به پیغام هشدار اپل واچ نبوده و اپل واچ خودش به طور خودکار با ۹۱۱ تماس برقرار می‌کند. راننده اتومبیل نیز یک پسر ۱۷ ساله بوده و اکنون تحت تعقیب پلیس مینه‌سوتا است.

قابلیت تشخیص سقوط اپل واچ جان دو کاربر را نجات داد

در سناریوی بعدی، William Fryer که یک کاربر ۸۳ ساله اپل واچ است، مشغول پیاده‌روی در جاده رودخانه اوهایو بوده که ناگهان از هوش می‌رود و روی زمین می‌افتد. بار دیگر، اپل واچ با قابلیت تشخیص سقوط به طور خودکار بیهوش شدن این کاربر را تشخیص می‌دهد و از آن‌جا که وی بیهوش بوده و نمی‌توانسته به هشدار اپل واچ پاسخ بدهد، اپل واچ به طور خودکار نه تنها با ۹۱۱ تماس می‌گیرد، بلکه به خانواده این کاربر نیز اطلاع‌رسانی می‌کند. نیروهای امدادی موفق می‌شوند موقعیت این کاربر را پیدا کنند و وی را به بیمارستان برسانند. اینطور که به نظر می‌رسد، این کاربر دچار لختگی خود شده بوده و اپل واچ توانسته جان وی را نجات دهد.

قابلیت تشخیص سقوط (Fall Detection) یکی از قابلیت‌های کاربردی اپل واچ است که می‌توان از طریق تنظیمات ساعت روی آیفون، آن را فعال کرد. همان‌طور که می‌بینید، این قابلیت می‌تواند در مواقع اضطراری جان کاربر را نجات دهد و توانایی بالایی هم در این کار دارد.

 

منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
https://akhbartimes.ir/sitemap_index.xml