قانون جدید نکونام خوب است یا بد؟/ تلفن همراه در رختکن استقلال ۵ میلیون تومان جریمه می شود; نطر شما چی هست؟

جواد نکونام در استقلال قانونی وضع کرد که بازیکنان و مربیان در تمرین و رختکن حق استفاده از تلفن همراه را ندارند و متخلف اول ۵ میلیون تومان جریمه می شود. قانونی که موافقان و مخالفان زیادی دارد، شما جزو کدام دسته هستید؟

به گزارش اخبار تایمز؛ شکی نیست که اولین وظیفه رئیس هر گروهی حفظ صلح و پیشرفت در مسیر درست است. رئیس هر اداره یا مدیر هر شرکتی، هر مقام دولتی و در هر رشته و تخصصی مانند پدر یک خانواده عمل می کند. وظیفه پدر تنها تامین معیشت، خوراک و پوشاک اعضای خانواده نیست. او همچنین وظیفه هدایت خانواده را به مقصد و حفظ آرامش در طول شبانه روز بر عهده دارد.

مربیان هم همین کار را می کنند. مهم نیست در چه ورزشی فعالیت می کنید، هدف اصلی رسیدن به موفقیت است و این هدف جز با آرامش و تمرکز بر تمرین و مسابقه محقق نمی شود. کسانی که مخالف به کار بردن «اجبار» در هر کاری هستند، بیشتر روی بحث مانور می دهند. استدلالی که در جای خود صحیح است و هیچکس نمی تواند با آن مخالفت کند.

وقتی یک تیم حرفه ای دارید و به بازیکنان و مربیان پول میلیاردی می دهید، طبیعی است که در اولین قدم از آنها انتظار “حرفه ای” داشته باشید. آنها باید تفاوت حاشیه و متن را بدانند، از اهمیت تمرین و مسابقه آگاه باشند و تحت هیچ شرایطی تمرکز خود را از دست ندهند. دیگر از انجام کارهایی که فرد یا تیم را به حاشیه می برد، دور از ذهن است! اما این قانون روی کاغذ است و کیست که نداند بسیاری از قوانین روی کاغذ در حین اجرا به بن بست می رسند یا به بیراهه می روند! قوانین بسیار خوب و پیشرفته ای داریم اما ضعف در اجراست که جامعه را به این روز رسانده است.

واضح است که بازیکن و مربی باید آنقدر حرفه ای باشند که حداقل از الفبای حرفه ای بودن پیروی کنند. اما وقتی عمل نمی کنند چه باید کرد؟ شما به جای جواد نکونام یا کارلوس کی روش وظیفه ای را بر عهده گرفته اید و در برابر مردم و تاریخ پاسخگوی آن هستید. وقتی بازیکنان و مربیان شما غیرحرفه ای هستند چه باید بکنید؟ اجازه دهید اعتبار شما را از بین ببرند؟

این بحث تلفن همراه نیست، بهانه ای برای موبایل و فضای مجازی است وگرنه هر رفتار و هر چیزی که تمرکز و تمرکز بازیکنان و مربیان را در تمرینات از بین ببرد به تیم آسیب می رساند و این وظیفه مدیر است. یا سرمربی تیم جلوی آن را بگیرد. همه می دانیم که فضای مجازی برای سلبریتی های ما مهمتر از نان روزانه شده است و بسیاری از افراد زندگی واقعی را رها کرده و روزها و شب های خود را در فضای مجازی می گذرانند. جواد نکونام و سایر مربیان چقدر می توانند به شما هشدار دهند که این کار را نکنید؟ از تلفن خود نگاه کنید و به مسائل واقعی در زندگی واقعی نگاه کنید؟

وقتی این اخطارها جواب نمی دهد، مشخص است که باید قانون وضع شود و مجازات و جریمه در نظر گرفته شود. این رفتار غیرقابل قبول کاملا صحیح است و باید در دستور کار سایر مربیان ما قرار گیرد. وقتی خود بازیکن رعایت نمی کند باید مجبور شود نظم تیم را به هم بزند.

حالا پرسپولیس هم با این مشکل دست و پنجه نرم می کند و یحیی گل محمدی در تاجیکستان گفت که از خبر سرماخوردگی بازیکنانش ناراحت و شاکی است. واضح است که این خبر به تیم آسیب زد. سالهاست که در فوتبال و ورزش ما همه به دنبال جاسوس تیم هستند! جاسوسی که شاخ و دم ندارد، اخبار داخلی یک تیم را می دهد، جاسوسی است و حتی اگر منطق و انگیزه ای پشت آن نباشد، حتی اگر از نظر مالی به نفع فرد نباشد، تاثیری را تغییر نمی دهد. به تیم می دهد.

بنابراین، وقتی خود افراد حرفه ای نیستند، مسئولیت هر تیمی است که منافع جمعی را در نظر بگیرد. درست مثل پدری که وقتی می بیند فرزندش راه را اشتباه می رود و به خانواده ضربه می زند، از موقعیت و اختیارات پدر برای قبول مسئولیت استفاده می کند، حتی اگر لازم باشد، به تنبیه متوسل می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
https://akhbartimes.ir/sitemap_index.xml