قزاقستان ارز دیجیتال بانک مرکزی را معرفی کرد

قزاقستان به طور رسمی ارز دیجیتال بانک مرکزی خود، Digital Tange را معرفی و آزمایش کرد. قزاقستان از مشاوره و توانایی های فنی شرکت های بزرگی مانند ویزا و مسترکارت برای ادغام کانال دیجیتال در کارت های اعتباری استفاده کرده است.

به گزارش اخبار تایمز، بینور ژالنوف، مدیر شرکت ملی پرداخت قزاقستان، ارز دیجیتال Tenge را معرفی کرد و اولین تراکنش را با استفاده از CBDC ثبت کرد. قزاقستان از شرکت های بزرگی مانند ویزا و مسترکارت برای ادغام تنگه دیجیتال کارت های اعتباری استفاده کرده است. این پروژه توسط بانک ملی قزاقستان و بانک های تابعه آن برای مشتریان اجرا شده است و نشان می دهد که در آینده نزدیک اقدامات مهمی در منطقه آسیای مرکزی برای توسعه ارزهای دیجیتال مرکزی (CBDC) انجام خواهد شد.

بانک ملی قزاقستان توسعه ارز دیجیتال Tenge را از فوریه سال جاری آغاز کرده است. بینور ژالنوف، رئیس شرکت ملی پرداخت قزاقستان (NPC)، اولین تراکنش را از طریق تنگه دیجیتال انجام داد. این رویداد نقطه عطف مهمی در توسعه این بخش از صنعت بلاک چین و ارزهای دیجیتال محسوب می شود.

قزاقستان از شرکت های پرداخت بزرگ ویزا و مسترکارت برای پشتیبانی از ادغام تنگه دیجیتال در انواع کارت های بانکی استفاده کرده است. ژالنوف تاکید کرد که تنگه دیجیتال دارای قابلیت‌های متنوعی برای کاربردهایی مانند استفاده در قراردادهای هوشمند، بهبود خدمات مالی و تراکنش‌های دیجیتال است. هدف بعدی این طرح، فعال کردن پرداخت‌های آفلاین از سال ۲۰۲۴ و ادغام آنها با تجارت بین‌المللی تا سال ۲۰۲۵ است. در نهایت، انتظار می‌رود راه‌اندازی کامل کانال دیجیتال تا پایان سال ۲۰۲۵ تمدید شود. این فرآیند شامل گسترش خدمات می‌شود. ، برنامه های کاربردی را برنامه ریزی کنید و مشارکت شرکت کنندگان را در پلتفرم افزایش دهید.

ارزهای دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) نسخه دیجیتالی ارزهای ملی هستند که توسط بانک های مرکزی کشورها صادر می شوند. این ارزها با هدف افزایش کارایی و امنیت سیستم های پرداخت مرکزی و در عین حال ارائه مزایای ارزهای دیجیتال مانند تراکنش های سریع و کم هزینه توسعه یافته اند. CBDC ها می توانند به ارتقای شفافیت و جلوگیری از فعالیت های غیرقانونی کمک کنند. با این حال، مسائلی مانند حریم خصوصی، امنیت سایبری و تأثیر آن بر سیستم های مالی سنتی نیز مورد بحث قرار می گیرد. بسیاری از کشورها در حال بررسی یا توسعه ارزهای دیجیتال بانک مرکزی خود هستند.

منبع اکو ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
https://akhbartimes.ir/sitemap_index.xml