کاهش قیمت آپارتمان در پردیس تا ۲۵ درصد!

مدیرعامل شرکت عمران پردیس ضمن اشاره به اینکه ۱۰ هزار واحد مسکن مهر پردیس تکمیل شده و بیش از ۱۹ هزار واحد باقیمانده با کمک صندوق ملی مسکن و منابع داخلی این شرکت در سال جاری و سال آینده به بهره برداری می رسد، گفت: در سال جاری ۱۰ هزار واحد مسکن مهر پردیس به بهره برداری می رسد. در سه ماه گذشته قیمت مسکن در پردیس ۲۵ درصد کاهش داشته است.

به گزارش اخبار تایمز؛ از ۸۴ هزار و ۱۷۲ واحد مسکن مهر پردیس ۲۹ هزار و ۸۲۱ واحد باقی مانده که با افتتاح و تحویل ۱۰ هزار واحد تکمیل شده به ۱۹ هزار و ۸۲۱ واحد می رسد.

خلیل محبت خواه – مدیرعامل پردیس جدید عمران شهر پردیس – به تازگی با اعلام این خبر گفت: طی سه ماه گذشته ۱۱۰ مشاور املاک غیرمجاز در پردیس شناسایی و ۵۶ واحد پلمب شده است. وی از کاهش ۲۵ درصدی قیمت مسکن در پردیس طی سه سال گذشته خبر داد.

بررسی ها همچنین نشان می دهد با تعمیق رکود معاملات آپارتمان در این شهر، فاز جدیدی از کاهش قیمت ها در بازار مسکن شهر جدید پردیس آغاز شده است. پس از کاهش ۱۵ تا ۲۰ درصدی قیمت های عرضه شده در خرداد نسبت به ابتدای سال جاری، به گفته دلالان املاک، این بازار مجددا با کاهش ۱۵ تا ۲۰ درصدی قیمت ها نسبت به خرداد در دو ماه گذشته مواجه شده است. در واقع به گفته مشاوران املاک، نرخ ها گاهی بیش از ۳۰ درصد نسبت به ابتدای سال جاری کاهش نشان می دهد.

تلاش عجیب دولت برای مخفی کردن آمار مسکن/ اولاد: فکر نکنید مردم آمارها را نبینند، قیمت‌ها تغییر نمی‌کند

با توجه به آخرین وضعیت پروژه های شهر جدید پردیس، به گفته محبت خواه، واحدهای مسکن مهر باقی مانده در شهرستان پردیس به منظور تسهیل در تکمیل به سه دسته بالای ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی در تعداد ۱۰۰۰۰ واحد و بالای ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی در تعداد ۱۲۰۰۰ واحد. و کمتر از ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی به ۷۰۰۰ واحد تقسیم شد که قرار است به زودی تحویل متقاضیان شود. همچنین برای ۱۲ هزار واحد که بیش از ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند برنامه ریزی شده است تا این واحدها تا قبل از پایان سال و بیش از ۷ هزار واحد باقیمانده در سال آینده تکمیل و تحویل متقاضیان شود.

وی تصریح کرد: طرح تکمیل باقیمانده واحدهای مسکن مهر به شرط تامین بخشی از هزینه از سوی صندوق ملی مسکن در زمان اعلام شده محقق می شود. همچنین بخشی از هزینه ها را از منابع داخلی عمران شهر پردیس تامین می کنیم.

محبت خواه در خصوص سرانه تامین خدمات، آموزشی، درمانی و سایر موارد در شهر جدید پردیس برای واحدهایی که در حال ساخت یا تکمیل هستند، گفت: در حال حاضر ۸ مدرسه آماده تحویل است که به تدریج مشمول خواهد شد. چرخه آموزشی درمانگاه، اورژانس، خدمات عمومی و موارد دیگر نیز در دستور کار است.

بر اساس این گزارش، محبت خواه ماه گذشته در گفت و گو با ایسنا اظهار داشت: فعال سازی پروژه های مسکن مهر، حذف پیمانکاران بد، رفع بروکراسی اداری و حضور دائمی اعضای هیات مدیره و حضور دائمی اعضای هیات مدیره از مهمترین اقدامات انجام شده در کمتر از سه ماه گذشته است. معاونان شرکت ساختمانی پروژه ها و منابع مالی از طریق صندوق ملی مسکن تامین شده است.

به گفته وی، وقتی وارد پردیس شدیم، دیدیم که پروژه ها به طور کامل متوقف شده است. در فاز ۱۱ هیچ حرکتی در بلوک های مسکن مهر وجود نداشت. در فاز ۸ پروژه ها بسیار کند پیش رفت و در فازهای ۵ و ۹ وضعیت بدتر بود. تقریباً با سکون شهر مواجه شدیم. علاوه بر حذف پیمانکاران بد، اخیرا مشکل مالی نیز حل شده است. گزارش وضعیت داده شده توسط پیمانکاران بلافاصله بررسی می شود و کار انجام شده تامین مالی می شود. بخشی از منابع از طریق منابع داخلی شرکت و بخشی دیگر از محل صندوق ملی مسکن تامین می شود. مدیران صندوق ملی مسکن نیز در این زمینه همکاری خوبی داشتند و از طرف ما با درخواست های مالی موافقت کردند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
https://akhbartimes.ir/sitemap_index.xml