قیمت تتر به حالت عادی برگشت

اکوایران: قیمت تتر روز چهارشنبه وارد کانال ۵۷ هزار تومان شد و نتوانست از مقاومت ۵۷ هزار و ۵۰۰ تومانی عبور کند. با این نوسان قیمت تتر پس از گذشت بیش از یک هفته یعنی بالاتر از قیمت دلار به روال عادی خود بازگشت.

به گزارش اخبار تایمز، قیمت دلار هرات روز سه شنبه پس از برخورد به کانال صعودی در این مرز ثابت ماند. خبر داغ سه شنبه بازار تسویه بدهی بابک زنجانی به ارزش تقریبا دو میلیارد یورو بود. قیمت دلار با این خبر ۵۶ هزار تومان کاهش یافته بود اما روز چهارشنبه با نوساناتی این کانال را احیا کرد.

قیمت دلار هرات روز چهارشنبه با قیمت ۵۵ هزار و ۸۰۰ تومان و به دنبال نوسانات درهم آغاز شد و کانال گمشده را پس گرفت. در نهایت در عملیات روزانه قیمت دلار هرات روی ۵۶ هزار و ۱۰۰ تومان بسته شد. روز چهارشنبه پشت خط قیمت دلار هرات روی ۵۶ هزار و ۲۸۰ تومان بسته شد.

قیمت درهم امارات با اختلاف مثبت ۵۰ تومان تا ۱۵ هزار و ۵۰۰ تومان آغاز شد و با نوسط تا ۱۵ هزار و ۵۰۰ تومان افزایش یافت اما در ادامه با قیمت ۱۵ هزار و ۵۳۰ تومان به فعالیت خود پایان داد. قیمت تخمینی دلار درهم به ۵۷ هزار تومان رسید.

قیمت تتر روز چهارشنبه وارد کانال ۵۷ هزار تومان شد و نتوانست از مقاومت ۵۷ هزار و ۵۰۰ تومانی عبور کند. با این نوسان قیمت تتر پس از گذشت بیش از یک هفته یعنی بالاتر از قیمت دلار به روال عادی خود بازگشت.

معامله گران از جمله عوامل نوسان در بازار ارز، گواهی سپرده ۳۰ درصدی، عرضه سکه جدید و شمش طلا در مرکز مبادلات ارزی و واردات خودروهای خارجی را برشمردند. معامله گران روز چهارشنبه در بازار به صحبت های یک کارشناس اقتصادی درباره عوامل نوسان در بازار ارز علاقه مند شدند. علی سرزعیم، کارشناس اقتصادی، انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال آینده، احتمال اصلاح قیمت انرژی، تغییر معادلات منطقه ای و همچنین آغاز رقابت های ریاست جمهوری در ایران را از جمله ریسک های تاثیرگذار بر نرخ ارز عنوان کرد.

به گفته معامله گران فنی، خط مقاومتی ۵۶ هزار و ۳۰۰ تومانی سد افزایش قیمت است و در صورت شکسته شدن آن امروز، مقاومت بعدی ۵۶ هزار و ۷۰۰ تومان خواهد بود. حمایت قیمت دلار هم کف کانال صعودی است یعنی حدود ۵۵۶۰۰ تومان که در صورت از دست دادن می تواند به سمت پایین برود.

گروهی از معامله گران بر این باورند که موج نزولی دلار ممکن است به زیر کانال صعودی آن نزول کند.

منبع اکو ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
https://akhbartimes.ir/sitemap_index.xml