بخوانید | قیمت جدید گاز توسط دولت اعلام شد

شرکت ملی گاز ایران تعرفه گاز مصوب سال جاری را بر اساس قانون بودجه کشور اعلام کرد.

به گزارش اخبار تایمز، در راستای اجرای جزء (۱) بند (ز) تبصره (۱۵) و بند (ل) تبصره (۱۵) قانون بودجه سال ۱۴۰۲ تعرفه های مصوب ۳۱ خردادماه سال جاری ابلاغ شده است که این تعرفه ها تدوین شده است. و در ۱۲ ردیف اعلام می شود و تعرفه هر ردیف بر هزینه های مازاد بر ردیف قبلی اعمال می شود.

تعرفه بخش داخلی ۳۱ خرداد ماه سال جاری اعلام شد و قبوض مشترکان بر اساس تعرفه جدید از ابتدای سال جاری محاسبه می شود.

تعرفه هر پله در فصل سرد سال دقیقاً مشابه تعرفه های اعلام شده در سال ۱۴۰۱ است و تنها الگوی مصرف بر اساس آخرین اطلاعات مصرف و شرایط آب و هوایی کشور با هدف کاهش تغییر یافته است. هزینه خانوارها

الگوی مصرف با توجه به مناطق جغرافیایی و اقلیم شهرهای کشور تعیین می شود و مشترکین شهرهای مختلف با توجه به اقلیم محل مصرف الگوهای متفاوتی دارند.

در تعرفه های ابلاغی نیز مانند سال های گذشته تغییری در تعرفه مشترکان کم مصرف (سه ردیف اول) ایجاد نشده است و در هر ردیف تنها تعرفه مشترکان پرمصرف همانند سال ۱۴۰۱ تعیین شده است. همچنین به منظور تشویق مشترکان به صرفه جویی و استفاده از راهکارهای بهینه سازی گاز طبیعی، تعرفه سطوح ۱۱ و ۱۲ (مشترکین پرمصرف) به ترتیب ۵۰۰۰۰ و ۶۰۰۰۰ ریال تعیین شده است.

جدول پلکانی تعرفه گاز طبیعی در فصل سرد سال به شرح زیر است:

تعرفه‌های مصوب گازبها برای سال ۱۴۰۲ اعلام شد

سقف مصرف متعارف هر اقلیم برابر با سقف مصرف سطح ۳ هر اقلیم است. این سقف در جدول زیر آورده شده است.

تعرفه های ابلاغی در فصل گرما نیز طبق جدول زیر می باشد:

تعرفه‌های مصوب گازبها برای سال ۱۴۰۲ اعلام شد

در فصل گرم سال به دلیل حذف هزینه های گرمایشی، تعرفه برای تمامی اقلیم ها یکسان است.

همچنین به منظور کمک به مشتریانی که از چیلر برای سرمایش استفاده می کنند، تعرفه پله های ۱۱ و ۱۲ در فصل گرم سال نسبت به سال ۱۴۰۱ کاهش یافته است.

بر اساس این گزارش، کسانی که در فصل گرم سال از گاز طبیعی برای مقاصد سرمایشی استفاده می‌کنند، لازم است از تجهیزات بهینه با راندمان انرژی بالا استفاده کنند تا هزینه‌های مربوطه کاهش یابد.

قبوض گاز افراد تحت پوشش سازمان های حمایتی در ایام سرد و گرم سال تا سقف هزینه های سطح ۳ آنها رایگان است و فقط قبوض گاز را بابت هزینه های مازاد بر سطح ۳ پرداخت می کنند. همچنین مشوق هایی برای تشویق مشترکان به صرفه جویی در بازه زمانی ۱۶ آذر تا ۱۵ اسفند در نظر گرفته شده است.

بر این اساس در صورت کاهش حداقل ۱۰ درصدی مصرف خانوار نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۱، به ازای هر کنتور صرفه جویی، مبلغی معادل ۵ برابر هزینه پردازش، انتقال و توزیع به مشترک پرداخت می شود. این مبلغ تا ۳۵ درصد پس انداز قابل پرداخت است.

از سوی دیگر، در صورت صرفه جویی بیش از ۱۰ درصد، مدارس، دانشگاه ها، مؤسسات خیریه، اماکن ورزشی و مذهبی، مجتمع های تجاری و اماکن گردشگری مشمول تخفیف تا ۱۰ درصد در هزینه بنزین می شوند. دوره صورتحساب برای هر واحد درصد پس انداز. این تخفیف قیمت گاز تا ۴۰ درصد در قبض دوره قابل اعمال است.

براساس ابلاغیه شورای عالی امنیت ملی، بنزین مشترکینی که حداکثر ۷۰ درصد مصرف پله سوم منطقه مربوطه را در فاصله زمانی ۲۴ دی لغایت ۲۴ بهمن ماه دارند، ۱۰۰ درصد رایگان محاسبه می شود.

مشترکان غیر خانگی با ظرفیت ۵ هزار متر مکعب در ساعت و بیشتر در صورت کاهش حداقل ۳۰ درصدی مصرف نسبت به روزهای قبل در فصل سرد سال به مدت حداقل ۵ روز متوالی مشمول خواهند شد. با ۱۰ درصد تخفیف در مصرف گاز دوره. تبدیل شد.

ممنوعیت های قانونی از ابتدای آذر تا پایان بهمن ماه شامل استفاده از گاز طبیعی برای گرم کردن استخرهای خانگی، استفاده از دستگاه های کم مصرف در هوای آزاد و فروش گاز به مراکز استخراج ارز دیجیتال است.

تعرفه کوره های تجاری، گردشگری، صنایع دستی و آجرپزی از ۳۱ خرداد ۱۴۰۲ مشابه تعرفه مشترکان صنعتی کشور خواهد بود، همچنین در صورت عدم کاهش ۲۰ درصدی هزینه های مشترکان دولتی نسبت به هزینه های سال گذشته از تاریخ ۲۵ آذر تا ۱۳۹۱. ۱۵ مارس قیمت بنزین آنها ۵۰ درصد افزایش می یابد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
https://akhbartimes.ir/sitemap_index.xml