قیمت دلار به سقف مور رسید/ ۲ سناریوی کاهش قیمت دلار

بازار ارز و سکه با افزایش قیمت در هفته گزارشی به بالاترین قیمت در بیش از یک ماه گذشته رسید. معامله گران فنی بر این باورند که کاهش قیمت دلار با دو سناریو کاهش شارپ یا کاهش فرسایش همراه خواهد بود.

بازار ارز و سکه در هفته گزارش روند صعودی را ثبت کرد و به حداکثر قیمت در مهر ماه رسید. دلار هرات در پایان هفته وارد کانال قیمت ۵۳ هزار تومان شد. دلار هرات که روز پنجشنبه به نصف کانال ۵۳ هزار تومانی رسید، نتوانست از این مرز عبور کند. دلار پشت خط ۵۳ هزار و ۲۵۰ تومانی روز جمعه معاملات خود را آغاز کرد و با کاهش ۵۳ هزار و ۵۰ تومانی به پایان رسید.

درهم که از ابتدای هفته هر روز را با صحبت های مثبت آغاز می کرد، در پایان هفته بالاتر از حداکثر قیمت مهرماه به ۱۴ هزار و ۹۰۰ تومان رسید. قیمت درهم در هفته گذشته ۱۴ هزار و ۸۵۰ تومان بسته شد. با این قیمت درهم، دلار ۵۴ هزار و ۴۰۰ تومان برآورد می شود.

تتر در پایان هفته وارد کانال ۵۵ هزار تومانی شد و نتوانست از ۵۵ هزار و ۳۰۰ تومان عبور کند. آخرین بار قیمت تتر در اردیبهشت ماه ۵۵ هزار تومان بود. البته در اولین ساعت امروز قیمت تتر با کاهش وارد کانال ۵۳ هزار تومانی شد. محدوده حمایت اول تتر ۵۳۸۰۰ تا ۵۳۶۰۰ تومان است.

به گفته تحلیلگران فنی، قیمت دلار هرات در پایان هفته به خط روند خود رسید و ممکن است با افت وارد کانال ۵۲ هزار تومانی شود. به گفته آنها، قیمت دلار در دو سناریو کاهش می یابد. اولین سناریویی که شارپی سقوط می کند و به ته کانال می رسد ۵۲ هزار تومان خواهد بود. سناریوی دوم نوسان رفت و برگشت است که در آن کاهش قیمت به صورت فرسایشی صورت می گیرد. از دید معامله گران اگر قیمت دلار از سقف خود بالاتر رود، کنترل بازار سخت می شود.

حمایت اول با دلار هرات ۵۲ هزار و ۸۰۰ تومان و حمایت بعدی از ۵۲ هزار و ۵۰۰ تومان تا ۵۲ هزار و ۶۷۰ تومان خواهد بود.

منبع اکو ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
https://akhbartimes.ir/sitemap_index.xml