قیمت دلار دچار سندرم پایان ماه شد

اکوایران: جمعی از معامله گران می گویند بازار ارز و ارز دچار سندرم پایان ماه و بی پولی شده است و ممکن است قیمت دلار به نوسان نزولی فرسایشی خود ادامه دهد. اما از سوی دیگر گروهی معتقدند در سطوح پایین قیمت دلار تقاضای زیادی وجود دارد و بازار از آنجا بازخواهد گشت.

به گزارش اخبار تایمز، قیمت دلار که هفته گذشته از کانال ۵۱ هزار تومانی آغاز شده بود، با روند کاهش فرسایش به سمت کانال ۵۰ هزار تومانی حرکت کرد. قیمت دلار هرات در هفته گذشته پس از اینکه چندین بار پشتوانه ۵۰ هزار و ۸۰۰ تومانی را لمس کرده بود، در نهایت این سطح را از دست داد و در پایان هفته بین ۵۰ تا ۶۰۰ تومان و بین ۵۰ هزار تا ۸۰۰ تومان در نوسان بود.

بازار ارز هرات روز جمعه حول و حوش ۵۰ هزار و ۶۰۰ تومان در نوسان بود و لحظاتی زیر این حد بود، اما تثبیت نشد و دوباره صعود کرد. قیمت تتر که در پایان هفته به دلیل ریزش دلار به کمترین میزان خود یعنی ۵۱ هزار تومان رسید، در روزهای پنجشنبه و جمعه بین ۵۱ تا ۳۰۰ تومان و ۵۱ هزار و ۷۰۰ تومان در نوسان بود.

معامله گران بر این باورند که اگر امروز قیمت دلار در هرات به زیر ۵۰ هزار و ۶۰۰ تومان برسد، حمایت بعدی ۵۰ هزار و ۳۰۰ تومان خواهد بود. آنها سطح حمایتی ۵۰ هزار و ۳۰۰ تومانی را برای قیمت دلار مهم می دانند و در صورت از دست دادن آن می توانند تا کانال ۴۹ هزار تومان پایین بیایند. البته می گویند محدوده ۴۹ هزار و ۸۰۰ تا ۵۰ هزار و ۳۰۰ تومان نتیجه نهایی روند صعودی است که به سختی می توان از آن گذشت. در صورت از دست دادن این محدوده، فشار فروش در بازار افزایش می یابد.

معامله گران فنی بر این باورند که نوسان درهم برای قیمت دلار مهم است و در صورت دور شدن قیمت درهم از کانال ۱۴ هزار تومانی، شاهد کاهش جدیدی در بازار ارز خواهیم بود. حمایت اولیه درهم ۱۳۹۰۰ تومان است که در صورت مفقود شدن مهم ترین حمایت ۱۳۸۰۰ تومان خواهد بود.

گروهی از معامله گران مدعی هستند بازار ارز و ارز دچار سندرم پایان ماه و بی پولی شده و ممکن است قیمت دلار به نوسان نزولی فرسایشی خود ادامه دهد. اما از سوی دیگر گروهی معتقدند در سطوح پایین قیمت دلار تقاضای زیادی وجود دارد و بازار از آنجا بازخواهد گشت.

منبع اکو ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
https://akhbartimes.ir/sitemap_index.xml