قیمت طلا و سکه، امروز ۲ شهریور ۱۴۰۲ / بازگشت سکه امامی به کانال ۲۷ میلیون تومانی

قیمت طلا و سکه تا این لحظه در حال افزایش است. قیمت انس در حال افزایش و نرخ ارز در حال کاهش است. در این شرایط آیا می توان انتظار تغییرات شدید در بازار طلا را داشت؟
به گزارش اخبار تایمز، امروز پنجشنبه دوم شهریور تا لحظه نگارش این خبر قیمت طلا و سکه در حال افزایش است. قیمت سکه امامی به کانال پایین بازگشته است اما در زمان تنظیم این خبر در تلاش است تا به کانال ۲۸ میلیون تومان بازگردد. قیمت دلار امروز بین ۴۸ تا ۴۹ هزار تومان در نوسان است و در این لحظه روند کاهشی دارد. افزایش قیمت طلا در کانال ۱۹۰۰ دلاری در بازارهای جهانی ادامه دارد.

قیمت طلا و سکه در بازار امروز

در بازار داخلی، نرخ طلا در لحظه تنظیم این خبر اندکی روند افزایشی دارد و به دو میلیون و ۳۱۷ هزار و ۷۰۰ تومان رسیده است؛ حدود دو هزار تومان بیشتر از دیروز.

آخرین نرخ نقدی سکه امامی نیز در لحظه تنظیم این خبر صعودی و ۲۷ میلیون و ۹۹۱ هزار تومان است؛ حدود ۱۴۳ هزار تومان بیشتر از دیروز. البته سکه امامی در ساعاتی از روز گذشته به کانال ۲۸ میلیون تومانی هم رفته بود. نرخ نقدی سکه بهار آزادی نیز ۸۹ هزار تومان افزایش را تجربه کرده و به حدود ۲۵ میلیون و ۹۴ هزار تومان رسیده است.

بر این اساس، حباب سکه امامی امروز با ۱۴۳ هزار تومان افزایش نسبت به روز گذشته، به پنج میلیون و ۸۲۱ هزار تومان رسیده است. حباب سکه بهار آزادی نیز امروز ۱۲۰ هزار تومان افزایش را تجربه کرده و به دو میلیون و ۹۴۶ تومان رسیده است.

افزایش قیمت انس

امروز قیمت جهانی طلا مانند روزهای گذشته صعودی است و همچنان در کانال ۱۹۰۰ دلاری روند افزایشی دارد. البته بازار طلای ایران بیشتر از اینکه تحت تاثیر قیمت‌ها در بازار جهانی طلا باشد، بر اساس شرایط در بازار دلار داخل ایران حرکت می‌کند. با وجود این، به هر حال یکی از متغیرهای موثر بر این بازار همان قیمت‌ها در بازار جهانی است. کارشناسان نسبت این اثرگذاری را ۷۰ درصد برای دلار و ۳۰ درصد برای طلای جهانی می‌دانند.

البته طلای جهانی که این روزها در بازه زمانی یک ماهه روندی کاهشی داشته، حالا هم در ۳۰ روز گذشته حدود ۲.۷۴ درصد افت قیمت را تجربه کرده است.

امروز اما قیمت طلا در بازارهای جهانی اندکی افزایشی است. اونس در لحظه تنظیم این گزارش، به حدود ۱,۹۱۹.۸۹ دلار رسیده، این به معنای افزایش حدود ۰.۱ درصدی قیمت طلا در بازارهای جهانی است.

نوسان شارپی در قیمت طلا و سکه ممکن است؟

قیمت دلار امروز هم مانند روز گذشته نوسان محدودی داشت و در محدوده کانال ۴۸ و ۴۹ هزار تومان در نوسان بود. در لحظه تنظیم این خبر، ارز آمریکایی روند کاهشی دارد و قیمت آن به ۴۸۹۶۵ تومان رسیده است. قیمت طلا و سکه نیز امروز نوساناتی را پشت سر گذاشت. این تغییرات برای طلای ۱۸ عیار و سکه بهار آزادی محدود بود اما قیمت سکه امامی به کانال ۲۷ میلیون تومانی بازگشت. هر چند در لحظه تنظیم این خبر، نرخ آن روند افزایشی دارد.

کارشناسان اقتصادی می‌گویند ثبات قیمتی در بازار ارز ناشی از مداخله دولت در بازار است و اگر دولت نتواند در نیمه دوم سال ارز لازم را به بازار تزریق کند، دلار روند افزایشی به خود می‌گیرد. از طرف دیگر در نیمه دوم سال متغیرهای کلان اقتصاد مانند رشد نقدینگی و کسری بودجه دولت هم کار را برای دولت و کنترل بازار دشوار می‌کند. برای همین باید دید بازارساز در نیمه دوم سال چه خوابی برای دلار دیده است.

در مقابل روند افزایشی قیمت انس در بازارهای جهانی و نقش معاملات بازیگران بزرگ در بازار طلای داخلی، نوساناتی را در این بازار رقم زده است. حتی در روزهای اخیر، گاه راه طلا و سکه از یکدیگر یا هر دو از دلار جدا شد. ضمن اینکه بازار طلا با رکودی شدید هم مواجه است. فعالان بازار امیدوارند که با اتمام ماه صفر، رونق به بازار طلا بازگردد اما به نظر می‌رسد در کوتاه‌مدت نباید انتظار نوسانات شارپی را در این بازار داشت.

 

منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
https://akhbartimes.ir/sitemap_index.xml