قیمت طلا و سکه امروز ۲۹ شهریور ۱۴۰۲ / تداوم روند کاهشی در بازار طلا

قیمت طلا و سکه امروز در حال کاهش است و سکه نیز کاهش می یابد. همچنین قیمت دلار و اونس در حال کاهش است.

به گزارش اخبار تایمز؛ امروز چهارشنبه ۲۹ شهریورماه تا لحظه نگارش این خبر قیمت طلا و سکه هر دو روند کاهشی دارند. امروز قیمت طلا برخلاف روز گذشته که در این ساعات تغییر محسوسی نداشت، در زمان نگارش این خبر روندی نزولی دارد. قیمت سکه امامی و بهار آزادی نیز در دو کانال ۲۷ و ۲۴ میلیون تومان کاهش می یابد. همچنین دلار در کانال ۴۹ هزار تومان به روند نزولی خود ادامه می دهد و انس نیز بر خلاف روزهای گذشته اندکی کاهش می یابد.

قیمت طلا و سکه امروز 29 شهریور 1402 / تداوم روند کاهشی در بازار طلا

در بازار داخلی، نرخ طلا در لحظه تنظیم این خبر کاهشی است و دو میلیون و ۳۳۸ هزار تومان معامله می‌شود که حدود دو هزار تومان کمتر از دیروز است.

آخرین نرخ نقدی سکه امامی نیز در لحظه تنظیم این خبر نزولی و ۲۷ میلیون و ۷۵۳ هزار تومان است؛ حدود ۹۴ هزار تومان کمتر از روز گذشته.

نرخ نقدی سکه بهار آزادی نیز سه هزار تومان کاهش را تجربه کرده و به حدود ۲۴ میلیون و ۹۸۸ هزار تومان رسیده است.

بر این اساس، حباب سکه امامی امروز با حدود ۴۹ هزار تومان افزایش نسبت به روز گذشته، به پنج میلیون و ۲۹۴ هزار تومان رسیده است. حباب سکه بهار آزادی نیز امروز ۱۵۵ هزار تومان افزایش را تجربه کرده و به حدود دو میلیون و ۵۵۸ هزار تومان رسیده است.

قیمت و حباب انواع سکه

همچنین در چهارمین روز هفته، نیم سکه با قیمت ۱۴ میلیون و ۹۵۰ هزار تومان معامله می‌شود که تا لحظه تنظیم این خبر، ۵۰ هزار تومان کمتر از دیروز است. حباب نیم‌سکه اما با ۱۵ هزار تومان افزایش نسبت به روز گذشته، روی سه میلیون و ۷۱۸ هزار تومان ایستاده است.

اما امروز ربع سکه، با نرخ ۱۰ میلیون تومان داد و ستد می‌شود که که تا لحظه تنظیم این خبر، ۵۰ هزار تومان کاهش قیمت را نسبت روز گذشته در همین ساعات، تجربه کرده است. حباب آن اما نسبت به دیروز ۲۷ هزار تومان افزایش یافته و روی رقم چهار میلیون و ۳۷۶ هزار تومان قرار گرفته است.

سکه گرمی نیز پس از مدت‌ها ثبات قیمت امروز ۵۰ هزار تومان کاهش قیمت را تجربه کرده، با قیمت پنج میلیون و ۹۰۰ هزار تومان معامله می‌شود. حباب این سکه نیز حدود ۳۸ هزار تومان کاهش قیمت داشته و به سه میلیون و ۱۳۰ هزار تومان رسیده است.

کاهش اندک قیمت انس

امروز قیمت جهانی طلا برخلاف دیروز در حال کاهش است. البته بازار طلای ایران به جای اینکه تحت تاثیر قیمت ها در بازار جهانی طلا باشد، بر اساس شرایط بازار دلار در داخل ایران حرکت می کند. با وجود این یکی از متغیرهای تاثیرگذار بر این بازار همین قیمت ها در بازار جهانی است. کارشناسان این نسبت را برای دلار ۷۰ درصد و برای طلای جهانی ۳۰ درصد می دانند.

طلای جهانی در یک ماه بازدهی مثبت داشته و در ۳۰ روز گذشته حدود ۱.۷۳ درصد رشد قیمتی را تجربه کرده است.

امروز اما قیمت طلا در بازارهای جهانی اندکی کاهش یافته است. اونس در زمان نگارش این گزارش به حدود ۱۹۳۰.۰۸ دلار رسید که به معنای کاهش حدود ۰.۰۷ درصدی قیمت طلا در بازارهای جهانی است.

امروز قیمت دلار در بازار آزاد در حال کاهش است و نسبت به روز گذشته گام بزرگی به عقب برداشته است. گفته می شود انتشار اخبار مثبت سیاسی و دخالت بازارساز در تعیین قیمت دلار مبادله ای در کاهش قیمت ارز در دو روز اخیر موثر بوده است. این موضوع در کنار کاهش قیمت طلا باعث کاهش روند قیمت ها در بازار طلا نیز شده است.

در این بین فعالان اقتصادی معتقدند قیمت طلا و سکه از ابتدای سال روند کاهشی داشته و این روند نزولی بیش از آنچه اکنون تجربه می شود نخواهد بود. فعالان بازار طلا معتقدند تحت تاثیر شرایط اقتصادی، قدرت خرید مردم کاهش یافته است. این در حالی است که روند تقاضا و قیمت در بازار فلز زرد با یکدیگر همسو است. یعنی وقتی قیمت پایین است مردم انتظار کاهش بیشتری دارند و تقاضا کم است. هنگامی که قیمت ها افزایش می یابد، تقاضا نیز افزایش می یابد. در همین رابطه نادر بذرافشان، رئیس اتحادیه طلا و جواهر درباره قیمت طلا و سکه به تجارت نیوز گفت: با توجه به اتفاقات سیاسی هفته گذشته، رکود خاصی در بازار طلا و سکه وجود داشت. این در حالی است که بازار فلز زرد از ابتدای سال با نوساناتی همراه بوده است.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
https://akhbartimes.ir/sitemap_index.xml