قیمت مسکن ارزان شد

یکی از اعضای کمیسیون ساخت و ساز مجلس شورای اسلامی گفت: اکنون در برخی شهرها با اقدامات دولت شاهد ثبات و حتی کاهش قیمت مسکن هستیم و این یعنی تلاش دولت برای حل مشکلات مسکن مهر. 

به گزارش اخبار تایمز؛ مجتبی یوسفی ضمن تاکید بر لزوم نگاه همه جانبه به حل معضل مسکن در کلان شهرها، تصریح کرد: نمی توان به مولفه هایی که مربوط به حوزه مسکن و سبد خانوار است یک نگاه نگاه کرد. بلکه باید بسته جامعی از راه حل های این مشکل با توجه به مولفه های مختلف ارائه شود.

یکی از اعضای کمیسیون ساخت و ساز مجلس شورای اسلامی گفت: وضعیت مسکن خوب نیست و اعتراض مردم به حق است، اما بزرگترین دلیل این مشکل مجموعه عوامل کلان اقتصادی است که بازارهای موازی و کاهش ارزش پول را به همراه دارد. پول ملی اتفاق افتاده است؛ عده ای به این بازار می آیند تا سرمایه شان از دست نرود.

وی افزود: بخشی از مشکل مسکن به دلیل سفته بازی و بخشی از آن به دلیل تورم، کاهش ارزش پول ملی در برابر ارز و موارد دیگر است. زمانی که این شرایط پیش می آید عده ای برای حفظ ارزش ارز خود وارد عرصه خرید سکه می شوند. و طلا و کالا تبدیل به سرمایه می شود که احتکار است و ما مخالف آن هستیم ولی مردم هم حق دارند; چون می خواهند سرمایه خود را حفظ کنند. برای حل مشکل مسکن اولین مسئله رسیدن به ثبات اقتصادی است.

یوسفی با اشاره به اینکه در مجلس با ۳ قانون خوب به ۳ بعد مسکن پرداخته شد، گفت: در قانون جهش تولید مسکن به تامین مالی توجه شد و برای اولین بار بانک ها را موظف کردیم ۲۰ درصد از تسهیلات خود را هزینه کنند. در مورد ساخت و ساز مسکن و سپس حمایت از فعالان این عرصه یعنی انبوه سازان و مردم با واگذاری زمین رایگان.

این نماینده مجلس با بیان اینکه دومین قانونی که اصلاح کردیم، قانون مالیات بر خانه های خالی است، افزود: با این قانون به تجار کمک می کنیم تا از این بازار خارج شوند، قدم بعدی ساماندهی اجاره بها بود که گامی برای خروج از این بازار است. حل مشکل کوتاه مدت مسکن».

یوسفی با اشاره به اینکه مسکن یک پروژه بلندمدت است، ادامه داد: در دوره قبل با وقفه ۸ ساله در حوزه مسکن مواجه بودیم، ۸ سال در حوزه مسکن اتفاقی نیفتاد و وزیری داشتیم که افتخار می کنم در دوره مدیریت ایشان هیچ واحد مسکونی ساخته نشد، خوشبختانه سرعت حرکت دولت سیزدهم شتاب گرفته و تاکنون ۸ جلسه شورای عالی مسکن در بالاترین سطح تشکیل شده است که به این معنی است که اراده دولت سیزدهم برای حل مشکل مسکن است.

یوسفی بیان کرد: در حال حاضر در برخی شهرها با اقدامات دولت شاهد ثبات و حتی کاهش قیمت مسکن هستیم، این یعنی تلاش دولت برای رفع مشکلات مردم. در این دو سال اجرای قانون یک میلیون و ۱۰۰ هزار میلیارد تومان وام مسکن پرداخت شده است. این مبلغ حدود ۱۰ درصد اعتبارات بانکی است و هنوز برای رسیدن به ۲۰ درصد راه داریم.

عضو کمیسیون ساخت و ساز تاکید کرد: اخیرا در بافت فرسوده اقدامات خوبی انجام شده و ۷۰ هزار متقاضی از ۱۴۰ هزار ساکن برای دریافت وام به بانک ها معرفی شده اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
https://akhbartimes.ir/sitemap_index.xml