رونمایی از لوکس ترین خودروی ایرانی | آپشن های باورنکردنی تارا v4 چیست؟

تارا محصول پر حاشیه ایران خودرو سرانجام در سال ۱۴۰۰ در دو نسخه دنده ای و اتوماتیک به بازار عرضه شد. این خودرو نسبت به مدل های قبلی آپشن های بیشتری دارد.

به گزارش اخبار تایمز؛ تارا وی ۴ نسخه فول آپشن تارا وی ۲ است که در اوایل سال ۱۴۰۲ توسط ایران خودرو رونمایی شد.

تارا اتوماتیک تیپ V4 دارای امکانات ایمنی و راحتی کامل شامل چهار کیسه هوا، سیستم ترمز ضد قفل، توزیع الکترونیکی نیروی ترمز و سیستم کنترل پایداری الکترونیکی، سیستم ضد سرقت و … می باشد.


دانلود ویدیو

نقد کارشناسی تارا اتوماتیک V4

از نظر طراحی می توان گفت که تارا شرایط بهتری نسبت به سایر محصولات ایران خودرو دارد اما در حد پژو ۳۰۱ نیست. در نمای جلو شاهد چراغ های نسبتاً بلند با جلوپنجره بزرگ هستیم که همان نقطه قوت طراحی تارا در نمای جلو، در نمای جانبی رینگ های آلومینیومی ۱۶ اینچی داریم که کیفیت رنگ خوبی ندارند و در نمای عقب نیز شاهد چراغ های به هم پیوسته هستیم. به نوعی این تم به یک ترند برای چراغ های عقب در اکثر محصولات جدید جهان تبدیل شده است. البته این چراغ های متصل در خودروهای با ابعاد عریض مانند دوج چارجر و آزرا و … جذابیت بصری زیادی دارند و نه در خودرویی مانند تارا که عرض آن تنها ۱۷۵ سانتی متر است! در کل ظاهر تارا وی ۴ اتوماتیک تفاوت چندانی با تارا وی ۲ اتوماتیک ندارد و فقط گرافیک چراغ های عقب تغییر کرده است.

اما قسمت خوب ماجرا در کابین خودرو اتفاق می افتد زیرا اکثر مشکلات کابین در تارا V4 حل شده و همچنین آپشن های خوبی در این نسخه از تارا در سال گذشته اضافه شده است و به طور خلاصه تارا V4 نسبت به تارا V2 بهبود یافته است. موارد زیر و امکانات زیر به آن اضافه شده است:

رونمایی از لوکس ترین خودروی ایرانی | آپشن های باورنکردنی تارا v4 چیست؟

تفاوتهای تارا V2 با تارا V4 :

  • در تارا V2 کلید بالابر شیشه ها بر روی کنسول جلو قرار داشت اما در نسخه V4 به رودری ها انتقال یافته است .
  • صندلی ۴ حالته برقی جای خود را به ۶ حالته برقی داده است.
  • دستگیره سقفی برای شاگرد اضافه شده است
  • آپشن گرمکن صندلی های جلو اضافه شده است.
  • زیرآرنجی یا همان آرم رست هم برای سرنشینان جلو و هم برای سرنشینان عقب اضافه شده است.
  • صندوق عقب هوشمند با قابلیت باز شدن با حرکت پا زیر سپر یعنی همان سنسور پا یا Kick Sensor اضافه شده است.
  • و از دیگر مواردی که در تارای V4 اضافه شده است میتوانیم به دوربین عقب داینامیک با خطوط کمکی، آینه عقب فوتوکرومیک، سیستم تماس اضطراری، جاعینکی در سقف، چراغ آفتابگیر راننده ، چراغ محفظه داشبورد و چراغ خوش آمد گویی، جاموبایلی در کنسول وسط، توییتر برای سیستم صوتی و آنتن کوسه ای اشاره کرد.

در بخش فنی، تارا اتومات V4 از همان پیشرانه TU5P که به نوعی نسخه اصلاح شده TU5 است بهره میبرد که  این پیشرانه ۱.۶ لیتری قادر به تولید ۱۱۳ اسب بخار قدرت و ۱۴۴ نیوتن متر گشتاور است که این نیرو را از طریق یک گیربکس ۶ دنده اتوماتیک به چرخهای جلو منتقل میکند، طبق اعلام کارخانه مصرف سوخت ترکیبی این خودرو ۷.۳ لیتر اعلام شده است و شتاب صفر تا صد آن نیز ۱۳ ثانیه می باشد که در عمل چیزی در ۱۴ الی ۱۵ ثانیه هست و به طور کلی تارا اتومات V4 هیچ تفاوت خاصی در بخش فنی با تارا V2 اتومات ندارد!فضای پا و سر سرنشینان عقب نسبت به دنا بسیار بهتر شده است و این خودرو یکی از جادارترین فضاهای صندوق عقب را با ۶۴۰ لیتر حجم ارائه میدهد.

این خودرو در بحث کیفیت و امنیت چندان خوش ندرخشیده است و کیفیت مونتاژ چندان بالایی نسبت به رنج قیمتی خودش ندارد البته این مورد در رابطه با تمام محصولات ایرانی صدق میکند اما برای خودرویی در این رنج قیمتی برخی ایرادات مونتاژی و کیفی نظیر کیفیت پایین رنگ بدنه، هم رنگ نبودن رنگ سپر با بدنه، کاغذی بودن بدنه، مشکلات فرمان برقی و یا سفت شدن فرمان با داغ شدن جعبه فرمان عجیب به نظر میرسد.

باشد و عوارض جاده را بهتر جذب کند، ترمزها چندان حس اطمینان منتقل نمیکند و با ترمزهای ناگهانی، ماشین اصطلاحا کله میکند که علت آن را میتوان در فاصله نسیتا زیاد این خودرو نسبت به زمین یافت. یکی از مواردی که خیلی راننده و سرنشینان را ازار میدهد زمانی است که راننده در دور موتورهای بالا حرکت میکند و در این حین صدای بسیار زیادی از موتور خودرو به داخل کابین نفوذ میکند. گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک تارا نسبت به گیربکسهای ۴ سرعته قدیمی AL4 قابل قبول ارزیابی میشود و خبری از سر و صداهای عجیب و غریب و تقه های گیربکسهای ۴ سرعته به آن شدت نیست، البته که گیربکس چندان سریعی هم نیست و بعضی اوقات دیر معکوس میکشد. سیستم کنترل پایداری تارا که بعد از مدتها برای اولین بار روی یک خودروی به اصطلاح ملی نصب شد عملکرد خوبی دارد و به خوبی در مواقعی که نیاز باشد وارد مدار میشود و یک پیشرفت رو به جلو برای محصولات داخلی به حساب می آید اما در کل هندلینگ تارا چنگی به دل نمیزند و در پیچهای تند آنچنان حس امنیتی به راننده و سرنشینان منتقل نمیکند.

اگر بخوایم مزایا و معایب تارا V4 را خلاصه کنیم باید بگوییم که این خودرو از مزایایی نظیر سیستم کنترل پایداری، جاداری کابین و صندوق ، آپشنهای مناسب در نسخه V4، گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک قابل قبول و خدمات گسترده بهره میبرد اما از معایبی نظیر شتاب کم، کیفیت ساخت پایین، سر وصدای زیاد موتور در دور موتورهای بالا و هندلینگ نه چندان خوب برخوردار است.

طراحی بدنه

تارا وی ۴ از نظر طراحی ظاهری به نسخه های قبلی خود وفادار بوده و در قسمت طراحی خارجی شاهد تغییراتی نسبت به نسخه های قبلی تارا وی ۴ هستیم. در نمای روبرو چیزی که بیش از همه جلب توجه می کند طراحی و گرافیک چراغ های اصلی است که طراحی زیبا و مناسبی دارند. روی کاپوت از دو سری خطوط طراحی مورب استفاده شده که جلوه بهتری به جلوی این خودرو بخشیده است.

جلوپنجره تارا وی ۴ اتوماتیک در اسکلت کرومی قرار گرفته و لوگوی ایران خودرو در وسط جلو پنجره دیده می شود. چراغ های مه شکن و چراغ های روز در یک قاب پلاستیکی پیانو قرار گرفته اند که بر جذابیت نسخه V4 در نمای جلو می افزاید. در نماهای جانبی تارا V4 اتوماتیک شاهد طراحی متفاوتی نسبت به سایر محصولات ایران خودرو هستیم. یک خط طراحی از ابتدای گلگیر جلو شروع می شود و تا انتهای گلگیر عقب ادامه می یابد.

خط طراحی دیگری در پایین درب ها وجود دارد که از ابتدای درب سرنشین جلو شروع شده و تا انتهای درب سرنشینان عقب امتداد می یابد. همچنین در این نما می توان رینگ های ۱۶ اینچی را مشاهده کرد که طراحی خوبی دارند و برخلاف نسخه های اولیه تارا که از فولاد ساخته شده بودند، تارا وی ۴ از رینگ های آلومینیومی بهره می برد. در نمای عقب، چراغ های متصل را می بینیم. گرافیک چراغ ها در نسخه جدید تغییر کرده و آن حالت آزاردهنده T را که در نسخه های دیگر شاهد بودیم در این خودرو نمی بینیم. آنتن کوسه نیز به این خودرو اضافه شده است. در مجموع تارا اتوماتیک جدید در دپارتمان طراحی ظاهری خود امتیاز قابل قبولی کسب می کند و شاهد طراحی پرطرفدار در این خودرو هستیم.

رونمایی از لوکس ترین خودروی ایرانی | آپشن های باورنکردنی تارا v4 چیست؟
امنیت تارا اتوماتیک V4
قیمت جدید کارخانه تارا اتوماتیک V4،  امروز ۲۹شهریور ۱۴۰۲

ماه

V4

شهریور ۱۴۰۲ ۵۳۰,۶۰۰,۰۰۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
https://akhbartimes.ir/sitemap_index.xml