لیست قیمت میکرو آپارتمان ۲۵ متری در تهران + جدول

بررسی‌ها نشان می‌دهد استفاده از خانه‌های کوچک یا آپارتمان‌های کوچک در شهرهای بزرگ دنیا سابقه طولانی دارد تا بتواند بخشی از تقاضا را در بازار پاسخ دهد.

به گزارش اخبار تایمز؛ مدیران دولتی و شهری مخالف طرح ۲۵ متری مسکن هستند اما به گفته مشاوران املاک بازار خرد آپارتمان در تهران داغ است.

در روزهای اخیر طرحی رونمایی شد که قرار بود بیش از هزار خانه ۲۵ متری در یکی از مناطق تهران ساخته شود. طرحی که از دید طراحان آن می تواند راهی برای نجات بازار مسکن شود.

به گفته مجری طرح مسکن اقتصادی این واحدها دارای اتاق نشیمن، آشپزخانه، اتاق خواب، حمام و سرویس بهداشتی، پارکینگ و انباری به دلخواه، مبلمان متناسب با متراژ واحد و اثاثیه کامل منزل می باشد. سالن های پذیرایی مشترک که ساکنین می توانند به صورت موقت از آنها استفاده کنند، سالن ورزشی، سالن اجتماعات و رستوران از جمله امکانات رفاهی این پروژه است.

اما ساعتی از انتشار این خبر نگذشته بود که مسئولان شهرداری تهران و وزارت راه و شهرسازی اعلام کردند که قرار نیست چنین پروژه ای در پایتخت اجرا شود.

روز چهارشنبه ۲۹ شهریور علیرضا زاکانی، شهردار تهران در این باره گفت: این موضوع یک ایده است و به اعتقاد بنده اتفاق خوبی نیست و بسیار بد است.

مخالفت مدیران دولتی و شهری با این طرح به دلیل کاهش کیفیت زندگی درحالی است که  ماه گذشته مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی در گزارشی از شیوع پشت‌بام‌‌خوابی، موتورخانه‌خوابی، ماشین‌خوابی، گورخوابی، اتوبوس‌‌‌خوابی، خانه‌‌‌به‌دوشی، شغل‌‌‌گزینی سرپناه‌‌‌جویانه و هم‌خانگی دو یا چند خانواده در یک واحد مسکونی در جامعه خبر داده بود.

گزارش های میدانی خبرنگار اکوایران حاکی از آن است که آپارتمان های زیر ۳۰ متری در بازار با وجود کمبود امکانات رفاهی مورد استقبال قرار گرفته و در حال حاضر در بازار مسکن خرید و فروش می شوند. ۲۰ متر زیربنا و یک سال ساخت با ۱۳۰ میلیون تومان رهن کامل اجاره داده می شود.

در طرشت طبقه سوم آپارتمانی بدون آسانسور با ۳۰ متر زیربنا و ۱۷ سال ساخت با  ۱۳۰ میلیون تومان رهن و ۶/۵ میلیون تومان  اجاره پیشنهاد شده بود.برای واحدی ۱۵ متری و ۱۸ سال ساخت در خیابان هروی ۸۰ میلیون تومان رهن و ۴ میلیون تومان اجاره در نظر گرفته شده بود. در توضیحات این فایل عنوان شده بود به علت بیرون بودن سرویس بهداشتی و حمام فقط به آقا اجاره داده می‌شود.

در خیابان نیاوران واحدی ۲۰ متری و ۲۲ سال ساخت با قیمت ۱۰۰ میلیون تومان رهن و ۹ میلیون تومان اجاره، کرایه شده بود.

بررسی ها نشان می دهد که استفاده از خانه های کوچک یا آپارتمان های کوچک در شهرهای بزرگ دنیا سابقه طولانی دارد تا بتواند بخشی از تقاضا را در بازار پاسخ دهد.

میکرو

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
https://akhbartimes.ir/sitemap_index.xml