مادربرد گیگابایت سری ۶۰۰/۷۰۰ با قابلیت پذیرش پردازنده های نسل بعدی اینتل، آماده ارائه است!

افشاگران و برخی افرادی که به سخت افزار اولیه دسترسی دارند باید بدانند که اکنون می‌توانند بنچمارک‌های مربوط به پردازنده‌های نسل بعدی اینتل را روی مادربردهای گیگابایت اجرا کنند.

ممکن است پشتیبانی از پردازنده‌ آینده اینتل یعنی Raptor Lake نوسازی شده که احتمالا در اوایل سپتامبر ارائه می‌شود، به تازگی به برخی از مادربردهای گیگابایت سوکت LGA1700، از جمله مادربرد B660M AORUS Elite اضافه شده باشد.

بایوس جدید در نتیجه گزارش‌های اخیر از آسیب‌پذیری جدی مادربرد گیگابایت در بخش میان‌افزار منتشر شده است. این آسیب پذیری ممکن بود به مهاجمان اجازه دهد تا نرم‌افزار را بدون تأیید اعتبار دانلود کنند. این شرکت با اجرای اقدامات امنیتی جدید مجبور به افزایش امنیت در این بخش شد. در حال حاضر این به‌روزرسانی‌هایی برای مادربردهای اینتل ۶۰۰/۷۰۰ و سری‌های AMD 400/500 منتشر شده است، در حالی که این شرکت در حال کار بر روی اضافه کردن سری‌های اینتل ۴۰۰/۵۰۰ و AMD 600 به این لیست است.

اما نکته مهم این به روز رسانی، ممکن کردن پشتیبانی از پردازنده نسل بعدی اینتل است. البته در این تغییرات سیستم‌افزار هیچ توضیحی وجود ندارد که بیان کند این میان‌افزار چه سری‌ از پردازنده‌های مرکزی اینتل را قابل اسفتاده خواهد کرد. اما از آنجایی که ما در سوکت LGA1700 غیر از پردازنده شایعه شده Raptor Lake Refresh (معروف به سری Core 14th) انتظار دیگری نداریم، فعلا نمی‌توان انتظار چیز دیگری داشت.

مادربرد گیگابایت سری 600/700 با قابلیت پذیرش پردازنده های نسل بعدی اینتل، آماده ارائه است!

سازندگان مادربرد در حال حاضر آماده سازی خط تولید خود را برای سری جدید با معرفی مادربردهای پیشرفته Z790 با پشتیبانی از شبکه Wi-Fi7 و ۵ GbE به طور پیش فرض هستند. اما نکته جالب این است که مادربرد نام برده شده در بالا به هیچ عنوان یک نسخه رده بالا به حساب نمی‌آید. به نظر می‌رسد که این موضوع خود تایید می‌کند که هیچ مشکلی در راه‌اندازی پردازنده‌های مرکزی جدیدتر اینتل بر روی مادربردهای موجود، از جمله اولین نسل از سری LGA1700، و در این مورد B660M AORUS Elite وجود ندارد.

 

 

منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
https://akhbartimes.ir/sitemap_index.xml