ماشین ۱۰۰میلیاردی کنعانی‌زادگان مبارکش باد ولی…/ چرا مردم الکی به قراردادهای میلیاردی فوتبالیست‌ها حساس می‌شوند؟

زیر ذره بین بودن قراردادهای سنگین فوتبالیست های ایرانی شاید بخشی از آن مربوط به بی عدالتی در عرصه های مختلف اقتصادی و اجتماعی باشد.

به گزارش اخبار تایمز؛ خودروی وارداتی ۱۰۰ میلیاردی محمدحسین کنعانی‌زادگان به سوژه مهم محافل غیرورزشی تبدیل شده است. اگرچه به نظر ما این موضوع بکر و دست نخورده ای نیست.

سال هاست که بحث پولی که بازیکنان فوتبال به دست می آورند وجود دارد و واکنش ها گاهی غیرقابل پیش بینی است. خوشبختانه در جامعه ایران این قابل هضم است که درآمد فوتبالیست ها مثل همه جای دنیا قابل توجه است و حقوق گرفتن برای یک فوتبالیست مثل مشاغل دیگر کار آسانی نیست.

منبع تزریق پول به فوتبالیست ها هم مشخص است. نه اختلاسگر هستند و نه حق کسی را بالا برده اند. فوتبالیست ها غارتگر بیت المال نیستند و کم و بیش در لیگ های مختلف هر چه می گیرند به خاطر زحماتی است که می کنند. فوتبال ورزش ساده ای نیست که هرکسی بتواند تمرینات سخت و مسابقات طاقت فرسا را تحمل کند.

ماشین ۱۰۰میلیاردی کنعانی‌زادگان مبارکش باد ولی.../ چرا مردم الکی به قراردادهای میلیاردی فوتبالیست‌ها حساس می‌شوند؟
ماشین ۱۰۰میلیاردی کنعانی‌زادگان مبارکش باد ولی…/ چرا مردم الکی به قراردادهای میلیاردی فوتبالیست‌ها حساس می‌شوند؟

تا اینجای کار مشکلی وجود ندارد و فوتبالیست ها با ماشین، ویلا، اقامت در کشورهای خارجی و… در حال خوشگذرانی هستند. اما با توجه به این هزینه های هنگفت، ایران خروجی چندانی ندارد. یعنی نه یک جام طلای براق، نه قهرمانی در آسیا و نه حتی یک صعود ساده در مرحله مقدماتی جام جهانی را نمی توان در این فوتبال گرفتار کرد. در پایتختی که ورزشگاه استاندارد و نوساز وجود ندارد، این هزینه های کمرشکن به کجا می رود و چه تحولی به همراه خواهد داشت؟ این برای خودش یک بحث جداگانه است.

زیر ذره بین بودن قراردادهای سنگین فوتبالیست های ایرانی شاید بخشی از آن مربوط به بی عدالتی در عرصه های مختلف اقتصادی و اجتماعی باشد. جایی که اختلاس های ۳۰۰۰ میلیاردی سر به فلک می کشد یا مردم برای خرید خودروی داخلی به قیمت کارخانه جان خود را از دست می دهند، اما یک فوتبالیست یا فردی با ارتباطات خاص به راحتی برند مورد علاقه خود را وارد می کند و سود خوبی هم به دست می آورد.

ماشین ۱۰۰میلیاردی کنعانی‌زادگان مبارکش باد ولی.../ چرا مردم الکی به قراردادهای میلیاردی فوتبالیست‌ها حساس می‌شوند؟

این گسترش بی عدالتی است که مردم را نسبت به ماجرای قراردادهای میلیاردی فوتبالیست ها حساس می کند. وگرنه اگر مساوات بود، هرکس کار خود را در رشته خود انجام می داد. فوتبالیست پولش را گرفت و وظیفه اش گرفتن جام برای هواداران بود، دیگران باید در جاهای مختلف کارشان را درست انجام می دادند و در ازای آن حقوق و حقوق لازم را می گرفتند. در نتیجه مقایسه مشاغل با یکدیگر کار درستی نیست، اما پرداختن به موضوع بی عدالتی و خشکاندن ریشه فساد در جامعه موضوع مهمی است…

منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
https://akhbartimes.ir/sitemap_index.xml