مایکروسافت به منظور تمرکز بر هوش مصنوعی از کورتانا پشتیبانی نخواهد کرد

مایکروسافت رسما اعلام کرد که کورتانا در آگوست ۲۰۲۳ برای همیشه تعطیل می شود.

به گزارش اخبار تایمز، مایکروسافت قصد دارد دستیار شخصی هوشمند خود، کورتانا را در این ماه تعطیل کند تا بیشتر بر روی بهبود هوش مصنوعی مانند ربات چت بینگ و افزودن ویژگی‌های جدید در ویندوز و مرورگر وب اج تمرکز کند.

مایکروسافت در وبلاگ پشتیبانی خود اعلام کرد که کورتانا در آگوست ۲۰۲۳ برای همیشه تعطیل می شود. مایکروسافت در پست خود کورتانا را به عنوان پله ای برای آینده هوش مصنوعی جدید که در آن کاربران به چت ربات ها متکی هستند توصیف کرد. مایکروسافت همچنین مدتی است که روی توسعه دستیار هوش مصنوعی Copilot کار می کند که در رویداد بیلد ۲۰۲۳ اعلام کرد که به ویندوز ۱۱ اضافه خواهد شد.

مایکروسافت به منظور تمرکز بر هوش مصنوعی از کورتانا پشتیبانی نخواهد کرد

طبق پست مایکروسافت، برنامه مستقل ویندوز کورتانا دیگر پشتیبانی نخواهد شد، اما کاربران همچنان از طریق Outlook Mobile، Microsoft Teams Mobile، Teams Display و Teams Rooms به آن دسترسی خواهند داشت.

در پست مایکروسافت آمده است:

ما می دانیم که این تغییر ممکن است بر برخی از روش های کار شما در ویندوز تأثیر بگذارد. بنابراین ما می خواهیم به شما کمک کنیم تا به راحتی از گزینه های جدید استفاده کنید. به جای کلیک بر روی نماد Cortana و راه اندازی برنامه، اکنون می توانید از صدای خود استفاده کنید و نیازهای خود را از طریق ابزارهای مختلف دیگر برآورده کنید.

جایگزین‌های کورتانا در ویندوز

 

مایکروسافت به منظور تمرکز بر هوش مصنوعی از کورتانا پشتیبانی نخواهد کرد

این شرکت همچنین به گزینه هایی مانند Windows 11 Voice Access اشاره کرده است که جایگزین کورتانا می شود و به کاربران اجازه می دهد کامپیوتر خود را از طریق دستورات صوتی مدیریت کنند. بینگ جدید مجهز به هوش مصنوعی، Microsoft 365 Copilot و Windows Copilot گزینه های دیگری هستند که مایکروسافت معتقد است می توانند نقش دستیار کاربر را ایفا کنند.

برای اولین بار در سال ۲۰۱۵، کورتانا به ویندوز ۱۰ اضافه شد و با کمک آن، کاربران می توانستند به وظایف مختلفی از جمله تنظیم یادآوری، باز کردن برنامه ها و پرسیدن سوال دسترسی داشته باشند. اما به مرور زمان این تجربه برای کاربران ویندوز از دسترس خارج شد و با عرضه ویندوز ۱۱ این دستیار شخصی از Taskbar این سیستم عامل جدا شد. همچنین، در سال ۲۰۲۰، مایکروسافت برنامه‌های اندروید و iOS کورتانا را متوقف کرد.

 

منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
https://akhbartimes.ir/sitemap_index.xml