متقاضیان سهام عدالت در معرض خطر هستند

فرمانده انتظامی شهرستان فتایی با اشاره به آغاز دوره جدید ثبت نام سهام عدالت در کشور نسبت به فرصت طلبی افراد سودجو در ارسال پیامک برای ثبت سهام عدالت و کلاهبرداری از متقاضیان هشدار داد.

به گزارش اخبار تایمز؛ سرهنگ داوود معظمی گودرزی در تشریح جزئیات این خبر گفت: افراد متقاضی ثبت سهام عدالت مراقب باشند در دام افراد سودجو و فرصت طلب که از هر موضوعی برای کلاهبرداری و اقدامات مجرمانه خود استفاده می کنند گرفتار نشوند.

وی با بیان اینکه امکان سوء استفاده و کلاهبرداری از شهروندان از سوی افراد فرصت طلب با انتشار آگهی هایی مانند «ثبت سهام عدالت»، «دریافت سهام عدالت»، «افزایش سهام عدالت» و … وجود دارد، افزود: این افراد معمولاً از آگهی های خود در شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌ها و همچنین سایت‌های بدون مجوز، سپس کاربران را به صفحات فیشینگ هدایت می‌کنند و از حساب‌های بانکی‌شان برداشت غیرمجاز می‌کنند یا اطلاعات هویتی آن‌ها را دریافت می‌کنند و از آن سوء استفاده می‌کنند.

رئیس پلیس فتا تهران بزرگ تاکید کرد: شهروندان به هیچ وجه فریب این تبلیغات را نخورند. روش های پیگیری از رسانه ها و خبرگزاری های رسمی را دنبال کنید و به تبلیغات ناشناس در فضای مجازی اعتماد نکنید.

متقاضیان سهام عدالت در معرض خطر هستند

وی با اشاره به اینکه لینک معرفی شده در این پیامک ها حاوی بدافزار است و مجرمان سایبری با این ترفند مجرمانه اطلاعات بانکی محرمانه متقاضیان را به سرقت می برند و خاطرنشان کرد: در این روش کلاهبردار می تواند آدرس اینترنتی سامانه پیامکی سهام عدالت را جعل کند. . که در نهایت منجر به لینک پرداخت آنلاین به شهروندان می شود و از آنجایی که برخی از شهروندان از این سیستم ها و نحوه عملکرد آن اطلاعی ندارند، روی لینک کلیک کرده و کلاهبرداری می شوند.

معظمی گودرزی با اشاره به لزوم افزایش سطح سواد رسانه ای در راستای پیشگیری از جرایم اینترنتی به شهروندان توصیه کرد: فریب پیامک های دریافتی از منابع و شماره های شخصی غیرمعتبر را نخورید و لینک های ارائه شده توسط افراد ناشناس را از طریق پیامک باز نکنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
https://akhbartimes.ir/sitemap_index.xml