متقاضیان مسکن بخوانند/ خبر رییس کل بانک مرکزی درباره رقم جدید وام خرید مسکن

رئیس کل بانک مرکزی اعلام کرد: بر اساس مصوبه شورای پول و اعتبار، سقف تسهیلات خرید و ساخت مسکن از محل گواهی حق تقدم نسبت به گذشته تا دو برابر افزایش یافت.

متقاضیان مسکن بخوانند/ خبر رییس کل بانک مرکزی درباره رقم جدید وام خرید مسکن

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، محمدرضا فرزین در این باره اظهار کرد: در سیصد و شصت و یکمین جلسه شورای پول و اعتبار مصوباتی داشتیم که چند مصوبه مستقیما به بخش‌هایی از جامعه برمی‌گردد. یکی از مهمترین مصوبات‌مان خبر خوشی است برای گیرندگان وام مسکن که امروز مصوب کردیم سقف تسهیلات ساخت و خرید مسکن از محل گواهی حق تقدم یعنی از محل تسه گواهی حق تقدم دو برابر شود.

وی افزود: این تسهیلات در شهر تهران به صورت انفرادی ۲۰۰ میلیون تومان و برای زوجین ۴۰۰ میلیون تومان بود که بر اساس مصوبه جدید شورای پول و اعتبار هر دو مبلغ دو برابر شد و به ترتیب به ۴۰۰ میلیون تومان و ۸۰۰ میلیون تومان افزایش یافت.

رئیس کل بانک مرکزی ادامه داد: برای شهرهای بالای ۲۰۰ هزار نفر چمعیت نیز از ۱۶۰ میلیون تومان و ۳۲۰ میلیون تومان برای هر نفر و زوجین به دو برابر این مبالغ به ۳۲۰ و ۶۴۰ میلیون تومان رسید. در مناطق شهری نیز این تسهیلات ۱۲۰ میلیون تومان و ۲۴۰ میلیون تومان بود که به ۲۴۰ میلیون تومان و ۴۸۰ میلیون تومان رسید.

فرزین اعلام کرد: تصمیم دیگری که اعضای شورای پول و اعتبار گرفتند در حوزه پوشش هزینه تعمیر و نوسازی واحدهای مسکونی بود که به صورت تسهیلات جعاله در اختیار افراد قرار داده می‌شد و از ۸۰ میلیون تومان به ۱۶۰ میلیون تومان افزایش پیدا کرد.

۲۲۳۲۲۵

منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
https://akhbartimes.ir/sitemap_index.xml