متیو پری (چندلر) ستاره سریال فرندز فوت کرد / نگاهی کوتاه به داستان زندگی چندلر + تصاویر

متیو پری، ستاره «فرندز» بر اثر غرق شدن احتمالی در ۵۴ سالگی درگذشت

متیو پری، هنرپیشه، ستاره محبوب سریال طنز تلویزیونی دهه ۱۹۹۰ ایالات متحده “فرندز” در نقش چندلر بینگ خردمند، روز شنبه پس از غرق شدن در جکوزی درگذشت. او ۵۴ سال داشت.

به گزارش اخبار تایمز؛ جسد این مجری آمریکایی-کانادایی در یک جکوزی در خانه اش در لس آنجلس پیدا شد. NBC که به مدت ۱۰ سال سریال “فرندز” را پخش می کرد، در بیانیه ای در شبکه اجتماعی X درگذشت او را تایید کرد. این خبر موجی از غم و اندوه را از سوی افراد مشهور و دیگر شخصیت های برجسته به همراه داشت.

بازیگر Mira Sorvino در X گفت: “اوه نه!!! متیو پری!! ای جان ناز پریشان!! باشد که در بهشت ​​خوشبختی پیدا کنی و همه را با شوخ طبعی خود بخندان!»

جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا، که همکلاسی سابق پری در اتاوا بود، مرگ پری را “تکان دهنده و غم انگیز” توصیف کرد.

ترودو در برنامه X گفت: “من هرگز بازی های حیاط مدرسه را که قبلاً انجام می دادیم فراموش نخواهم کرد و می دانم که مردم در سراسر جهان هرگز شادی را که او برای آنها به ارمغان آورد فراموش نمی کنند.” – و دلت تنگ خواهد شد.»

ان‌بی‌سی نیوز به نقل از نماینده ناشناس پری و یک منبع مجری قانون، گفت که جسد او در خانه‌اش در محله پاسفیک پالیسیدز لس‌آنجلس پیدا شد.

NBC Entertainment گفت: “ما از درگذشت خیلی زود متیو پری به شدت متأسفیم.” او با زمان‌بندی کمدی بی‌نقص و شوخ‌طبعانه‌اش برای صدها میلیون نفر در سراسر جهان شادی بسیاری به ارمغان آورد. میراث او در طول نسل‌های بی‌شماری زنده خواهد ماند.»

متیو پری (چندلر) ستاره سریال فرندز فوت کرد / نگاهی کوتاه به داستان زندگی چندلر + تصاویر

آخرین پست پری در اینستاگرام، در ۲۳ اکتبر، شامل عکسی از او بود که هنگام شب در استخر یا جکوزی نشسته بود، با این جمله: “اوه، آب گرم که در اطراف می چرخد ​​باعث می شود احساس خوبی به شما بدهد؟ من متمن هستم.”

پری بیشتر به خاطر بازی طولانی مدتش در نقش چندلر در فیلم موفق بین المللی «فرندز» که به مدت ۱۰ فصل از سال ۱۹۹۴ تا ۲۰۰۴ پخش شد، با بازی جنیفر آنیستون، کورتنی کاکس، دیوید شویمر، مت لبلانک و لیزا کودرو شناخته شد.

این سریال از هر شش بازیگر بین‌المللی افراد مشهوری ساخت که نقش گروهی نزدیک از جوانان را بازی می‌کردند که در آپارتمان‌های یکدیگر و در «سنترال پرک»، یک کافه خیالی منهتن، وقت می‌گذراندند.

یکی از خطوط اصلی داستان شامل یک عاشقانه مخفیانه بین چندلر و مونیکا گلر، شخصیتی که کاکس بازی می کرد، بود که چهار دوست دیگر – ریچل، جوی، فیبی و راس – هر کدام یک به یک آن را کشف کردند. این زوج در نهایت ازدواج می کنند.

متیو پری (چندلر) ستاره سریال فرندز فوت کرد / نگاهی کوتاه به داستان زندگی چندلر + تصاویر

این گروه در سال ۲۰۲۱، ۱۷ سال پس از پایان سریال، برای یک برنامه ویژه پرحاشیه که از HBO Max پخش شد، دوباره متحد شدند.

این برنامه برای مدتی پربیننده ترین برنامه تلویزیونی ایالات متحده در پربیننده ترین برنامه تلویزیونی آمریکا در زمان پربیننده بود و هر بازیگر در اوج محبوبیت در هر قسمت یک میلیون دلار درآمد داشت.

در بسیاری از دوره‌های اولیه، مبارزه طولانی پری با اعتیاد به داروهای نسخه‌ای و الکل از دید عموم پنهان بود که او در کتاب خاطرات خود در سال ۲۰۲۲ با عنوان «فرندز، عاشقان و چیز وحشتناک بزرگ» جزئیات آن را توضیح داد.

متیو پری (چندلر) ستاره سریال فرندز فوت کرد / نگاهی کوتاه به داستان زندگی چندلر + تصاویر

پری در افتتاحیه کتاب نوشت: “سلام، نام من متیو است، اگرچه ممکن است مرا با نام دیگری بشناسید. دوستانم مرا متی صدا می زنند. و من باید بمیرم.”

در مصاحبه ای با نیویورک تایمز که در اکتبر ۲۰۲۲ منتشر شد، پری گفت که ۱۸ ماه پاک بوده است: “من احتمالاً ۹ میلیون دلار یا چیزی برای هوشیاری خرج کرده ام.”

پری در کتابش گفته است که باید بلافاصله پس از فیلمبرداری اپیزود عروسی چندلر و مونیکا به بازپروری بازگردانده شود.

متیو پری (چندلر) ستاره سریال فرندز فوت کرد / نگاهی کوتاه به داستان زندگی چندلر + تصاویر

پس از «فرندز»، متیو پری در سه برنامه تلویزیونی شبکه دیگر بازی کرد که عمر کوتاهی داشتند – «استودیو ۶۰ در غروب غروب»، «آقای آفتاب» و «برو».

او همچنین به عنوان مهمان یا نقش‌های تکراری در دیگر برنامه‌های تلویزیونی موفق، از جمله “The West Wing”، “Ally McBeal”، “Scrubs” و “Beverly Hills, 90210” به ثبت رسید. تیتراژ فیلم‌های او شامل «احمق‌ها هجوم می‌برند»، «همه نه یارد»، «تقریباً قهرمانان» و «سه تا تانگو» بود.

این بازیگر متولد ماساچوست پس از اینکه مادرش، روزنامه‌نگار کانادایی که زمانی به عنوان منشی مطبوعاتی نخست‌وزیر سابق پیر ترودو بود، از پدر پری طلاق گرفت و با یک شخصیت تلویزیونی کانادایی ازدواج کرد، در اتاوا بزرگ شد.

متیو پری قبل از اینکه به لس آنجلس برود تا بازیگری و کمدی بداهه نوازی را دنبال کند، یک تنیس باز درجه یک بود.

نگاهی کوتاه به قسمتی از زندگی متیو پری

آقای پری برای مخاطبان تلویزیون آمریکایی به خوبی شناخته شده بود و در بیش از ۲۰۰ قسمت در تمام ۱۰ فصل «فرندز»، نمایش موفق NBC که گروهی از متخصصان جوان ساکن منهتن را دنبال می کرد، بازی کرد. آقای پری در کنار بازیگران مطرحی مانند جنیفر آنیستون، دیوید شویمر و لیزا کودرو بازی کرد.

شخصیت آقای پری، چندلر بینگ، به خاطر شوخ طبعی خود قابل توجه بود.

«فرندز» پس از اولین پخش آن در سال ۱۹۹۴، چندین دهه دوام آورده و در سال‌های اخیر در بین مخاطبان جوان محبوبیت پیدا کرده است.

با وجود اینکه آقای پری بیشتر برای «فرندز» شناخته می‌شود، اما حرفه‌ای در تلویزیون داشت که تقریباً چهار دهه طول کشید، اولین اعتبار او در سال ۱۹۷۹ بود، زمانی که او کودک خردسالی در یکی از قسمت‌های سریال پلیسی «۲۴۰-Robert» بود . IMDb _ او در ۲۴ سالگی نقش چندلر بینگ را دریافت کرد.

متیو پری (چندلر) ستاره سریال فرندز فوت کرد / نگاهی کوتاه به داستان زندگی چندلر + تصاویر
بازیگران فیلم “فرندز” در دهه ۱۹۹۰. در جهت عقربه های ساعت از پایین سمت چپ، کورتنی کاکس در نقش مونیکا گلر. مت لبلانک در نقش جوی تریبیانی؛ لیزا کودرو در نقش فیبی بافی؛ دیوید شویمر در نقش راس گلر؛ متیو پری در نقش چندلر بینگ؛ و جنیفر آنیستون در نقش ریچل گرین.

آقای پری در مصاحبه ای با نیویورک تایمز در سال ۲۰۰۲ گفت: “من مردی بودم که می خواستم مشهور شوم . ” بخار از گوشم بیرون می آمد، خیلی دلم می خواست معروف شوم. شما توجه می خواهید، پول می خواهید و بهترین صندلی در رستوران را می خواهید. فکر نمی‌کردم عواقب آن چه باشد.»

آقای پری برای اولین بار در سال ۱۹۹۷ به دلیل آنچه در گزارش های خبری به عنوان اعتیاد به داروهای مسکن توصیف شده بود به بازپروری رفت. در سال ۲۰۰۰، او به دلیل پانکراتیت، التهابی که می تواند ناشی از مصرف الکل و مواد مخدر باشد، در بیمارستان بستری شد.

اعتیاد او به یک سری عوارض در سال ۲۰۱۸ منجر شد که شامل ذات‌الریه، منفجر شدن کولون، یک دوره کوتاه حمایت از زندگی، دو هفته در کما، نه ماه با کیسه کولوستومی و بیش از ده‌ها عمل جراحی معده بود.

دو سال پیش، آقای پری، به اعتراف خودش که در آن زمان تازه هوشیار بود ، در یک گردهمایی تلویزیونی از بازیگران «فرندز» ظاهر شد، که در آن ستاره‌های آن برخی از معروف‌ترین مجموعه‌های سریال مانند کافی‌شاپ سنترال پرک را مجدداً تماشا کردند تا درباره قدیمی‌ها شوخی کنند. قسمت ها و لذت بردن از نوستالژی.

متیو پری (چندلر) ستاره سریال فرندز فوت کرد / نگاهی کوتاه به داستان زندگی چندلر + تصاویر

خبر مرگ آقای پری باعث شد طرفداران در سراسر جهان ادای احترام خود را در شبکه های اجتماعی منتشر کنند.

براندون لوئیس، نویسنده ای در نیویورک، در پستی در X می گوید : «متیو پری زندگی پیچیده ای داشت، اما توانایی بی دردسر او برای خنداندن مردم یک هدیه قابل توجه بود.

 

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
https://akhbartimes.ir/sitemap_index.xml