محکومیت ۱۰ هزار میلیارد ریالی یک خودرو ساز داخلی

شعبه بازپرسی مدیرعامل این شرکت را به عنوان شخص حقیقی به پرداخت ۶ هزار و ۴۹۱ میلیارد ریال جزای نقدی محکوم کرد.

به گزارش اخبار تایمز؛ مدیرکل روابط عمومی سازمان تعزیرات حکومتی از محکومیت ۱۰ هزار میلیارد ریالی یک شرکت خودروسازی داخلی و بازگشت ۲۵۹ میلیارد ریال به خریداران خبر داد.

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی سازمان تعزیرات حکومتی، شهرام محسنی گفت: شعبه هفتم رسیدگی به تخلفات خاص و کشوری سازمان تعزیرات حکومتی با تخلف یک شرکت خودروسازی مبنی بر گران فروشی نصب ۲ هزار و ۶۴۷ دستگاه خودرو برخورد کرد.

مدیرکل روابط عمومی سازمان تعزیرات حکومتی افزود: طبق گزارش کارشناسی سازمان حمایت، مواردی مانند کف صندوق عقب، کف سه بعدی، صندلی های چرمی از ابتدایی ترین لوازم جانبی خودرو هستند و امکان پذیر نیست. برای اینگونه قطعات هزینه های اضافی دریافت کند که متأسفانه شرکت خودرو باید مبلغ ۹۸.۱۰۰.۰۰۰ ریال بپردازد. برای هر خودرو از مشتریان دریافت می شود.

محسنی مبلغ گرانفروشی را در مجموع ۲۵۹ میلیارد و ۶۷۰ میلیون ریال اعلام کرد و افزود: با توجه به اینکه شعبه رسیدگی کننده مستنداتی مبنی بر رضایت مشتریان برای نصب قطعات ارائه نکرده و طبق گزارش کارشناسی متوجه شد. اتهام انتساب و شرکت با در نظر گرفتن سابقه تخلف به پرداخت ۱۰۳۸۷ میلیارد ریال جزای نقدی و ممهور به مهر تخلف دوم پروانه شرکت و استرداد وجوه اضافی به خریداران خودرو در سال ۱۴۰۱ محکوم شد.

به گفته مدیرکل روابط عمومی سازمان تعزیرات حکومتی، طبق قانون این شرکت باید ۶ ماه از دریافت هرگونه خدمات دولتی محروم می شد اما در راستای حمایت از تولید و اشتغال در راستای شعار سال. ، مجازات جایگزین پرداخت سه میلیارد و ۱۷۲ میلیون ریال جزای نقدی برای شرکت در نظر گرفته شد.

محسنی گفت: شعبه بازپرسی همچنین مدیرعامل این شرکت را به عنوان شخص حقیقی به پرداخت ۶ هزار و ۴۹۱ میلیارد ریال جزای نقدی محکوم کرد.


منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
https://akhbartimes.ir/sitemap_index.xml