مدیران عالی‌رتبه اپل به نوعی از هدست واقعیت ترکیبی این شرکت دوری می‌کنند!

خبرنگار بلومبرگ امروز گزارش داده که از تیم کوک مدیر عامل اپل تا باقی افراد بالامرتبه در این شرکت، از زمان آغاز پروژه هدست اپل فاصله خود را با آن حفظ کرده‌اند.

مدیران کلیدی اپل از جمله تیم کوک، کریگ فدریگی و جانی سروجی در طول فرایند توسعه هدست واقعیت ترکیبی اپل، میان شکست‌ها و موفقیت‌های این پروسه، به نوعی فاصله خود را از هدست این شرکت حفظ کرده‌اند.

ظاهرا اپل توسعه هدست خود را از سال ۲۰۱۵ با استفاده Gear VR شرکت سامسونگ و HTC Vive در آزمایشات اولیه‌اش آغاز کرد. گزارش‌ها نشان می‌دهد که در نظر تیم کوک مدیر عامل اپل، این هدست به طور قابل توجهی از دیدگاه اصلی خود فاصله گرفته است. این محصول در ابتدا به عنوان «یک عینک که می‌تواند در تمام روز استفاده شود» در نظر گرفته شده بوده، اما اکنون به یک هدست تمام عیار تبدیل شده است که شبیه به عینک اسکی به نظر می‌رسد و به دلیل محدودیت‌های فنی و داخلی، اختلاف نظر، و عجله برای عرضه به بازار، به یک بسته باتری جداگانه نیاز دارد.

با وجود دیدگاه تزلزل‌ناپذیر کوک مبنی بر اینکه این دستگاه باید روی واقعیت افزوده تمرکز کند، طبق گزارش‌ها او به طور عمیق درگیر طراحی آن نبوده و تصمیم گرفته فقط در جلسات نمایش مربوط به دستگاه شرکت کند. عدم دخالت نسبی تیم کوک، گاهی اوقات به عنوان بلاتکلیفی تلقی شده و باعث ناامیدی کارکنان شده است و منجر به به تاخیر و نگرانی در مورد دریافت منابع می‌شود.

چهره‌های کلیدی از جمله کریگ فدریگی مدیر نرم افزار اپل هم در طول توسعه هدست فاصله خود را با آن حفظ کرده‌اند و به نظر می‌رسد نسبت به آن محتاط عمل می‌کنند. از طرف دیگر گمان می‌رود که جانی سروجی معاون ارشد فناوری‌های سخت افزاری اپل، نسبت به این دستگاه بدبین است و آن را صرفا با یک پروژه علمی مقایسه می‌کند؛ او هشدار داده است که طراحی تراشه‌های با کارایی بالا که هدست به آن نیاز دارد، می‌تواند باعث شود که تمرکز اپل روی تراشه‌های جدید آیفون که درامد اصلی این شرکت از آن است، منحرف شود.

تا سال ۲۰۱۷ به نظر می‌رسد اپل معتقد بود که این هدست تا سال ۲۰۲۰ به فروش خواهد رسید، اما این پروژه در میان چالش‌های سخت افزاری و نرم افزاری و همچنین اختلاف نظر در مورد اینکه کدام برنامه‌های کاربردی برای آن توسعه یابد، گرفتار شده بود. برخی از ویژگی‌های هدست اپل از جمله قابلیت عملکرد به عنوان مانیتور خارجی برای مک و تماس‌های ویدیویی چند نفره، در حال حاضر کمتر از آنچه اپل در نظر گرفته بود، پیشرفت داشته است. ظاهرا این شرکت روی برنامه‌های شخص ثالث برای این دستگاه حساب ویژه‌ای باز کرده است؛ اپل در حال مذاکره با توسعه دهندگان نرم افزار و بازی و همچنین شرکت‌های تولید محتوای سرگرمی است تا برنامه‌ها و بازی‌های هدست‌اش تا زمان فروش آماده باشند.

مدیران عالی‌رتبه اپل به نوعی از هدست واقعیت ترکیبی این شرکت دوری می‌کنند!
به نظر می‌رسد اپل قصد دارد روزی را ببیند که کاربران یک دستگاه واقعیت افزوده را روی سر خود در تمام روز داشته باشند، دستگاهی که به نوعی جایگزین محصولات دیگر مانند آیفون و مک شود و کاربران برای وب‌گردی، بازی، ایمیل، تماس‌های ویدیویی، همکاری در پروژه‌ها، تمرین، مدیتیشن و تقریبا هر کاری از آن استفاده کنند. اما انتظار نمی‌رود که این موضوع خیلی زود اتفاق بیافتد، زیرا نیاز به تحولی جدی و عمیق دارد و اصلا سبک زندگی همه مردم باید تغییر کند تا اپل به هدفش دست یابد. پیش‌بینی‌های داخلی این شرکت تخمین می‌زند که دسته محصولی که قصد دارد وارد آن شود، این پتانسیل را دارد که در نهایت به دستگاهی تبدیل شود که سبک زندگی مردم را تغییر دهد، اما نکته مهم اینجاست که نمی‌توان زمان برای این مورد تعیین کرد.

در حالی که اپل ابتدا امیدوار بود ۳ میلیون دستگاه را در اولین سال عرضه هدست خود به فرو رساند، اکنون ظاهرا انتظارش را پایین آورده و به ۹۰۰ هزار دستگاه هم راضی شده است. این شرکت تصمیم گرفته که هدست واقعیت ترکیبی خود را نزدیک به قیمت تمام شده برای خودش به فروش برساند؛ البته با کمی دقت و محاسبه متوجه می‌شویم که تصمیم عجیبی هم نیست، زیرا اگر قیمت را پایین بیاورد و تعداد بیشتری بفروشد، بهتر از این است که قیمت را آنقدر بالا اعلام کند تا با فروش بسیار کم ضرر زیادی را متحمل شود.

گزارش تمامی تحلیلگران حاکی از آن است که هدست AR/VR اپل سرانجام پس از سال‌ها شایعات بسیار، در رویداد توسعه دهندگان امسال (WWDC) در ۱۵ خرداد، رونمایی شود و آن روز خیلی دور نیست تا ببینیم پس از این همه کشمکش، اپل چه محصلی با چه ویژگی‌ها را معرفی می‌کند.

 

 

منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
https://akhbartimes.ir/sitemap_index.xml