مدیر عامل اینتل: تراشه های آینده ما می توانند با تراشه های اپل رقابت کنند

به گفته مدیر عامل اینتل، تراشه های نسل بعدی این شرکت، از جمله Arrow Lake و Lunar Lake، تغییر بزرگی برای رایانه های شخصی ویندوزی خواهند بود.

به گزارش اخبار تایمز؛ پت گلسینگر، مدیرعامل اینتل مدعی شده است که رایانه های شخصی ویندوزی مجهز به تراشه های آینده این شرکت می توانند از نظر عملکرد با رایانه های مک اپل رقابت کنند. گلسینگر در مورد تراشه های Meteor Lake امسال که در ۲۳ دسامبر عرضه می شود، چنین ادعایی نداشته است، اما به گفته او، همه چیز با نسل های بعدی مانند Arrow Lake و Lunar Lake تغییر خواهد کرد.

گلسینگر ادعا کرد که اینتل تا سال آینده با تراشه های اپل مطابقت خواهد داشت. او به CNET گفت:

اینتل برای پیشرفت از Meteor Lake به Panther Lake، عملکرد خود را با رقبای خود از جمله اپل در سه تست سرعت مقایسه می‌کند: CPU (واحد پردازش مرکزی برای پردازش عمومی)، GPU (واحد پردازش گرافیکی) و NPU (واحد پردازش عصبی برای افزایش). سرعت هوش مصنوعی). ما بر روی قابلیت‌هایی که این سه واحد ارائه می‌دهند تمرکز کرده‌ایم و فکر می‌کنیم این پلتفرم‌ها بسیار رقابتی هستند، بهتر از آنچه مک یا هر شخص دیگری ارائه می‌دهد. “ما نسبت به نقشه راه خود احساس بسیار خوبی داریم.”

گزارش CNET همچنین می گوید که در مقایسه با TSMC، اینتل “انتظار دارد حداقل کمی جلوتر باشد.”

تراشه‌های Meteor Lake اینتل

پت گلسینگر

برای چیپ‌های Meteor Lake امسال، اینتل از یک جزء کلیدی از تراشه‌های سیلیکونی اپل نیز استفاده کرده است که اواخر امسال برای رایانه‌های ویندوزی در دسترس خواهد بود. این تراشه ها از نظر بسته بندی مشابه تراشه های اپل خواهند بود، یعنی تراشه های دیگری با کاربرد مشابه برای کارایی بیشتر در یک چیپ ست به همراه CPU قرار خواهند گرفت.

اینتل همچنین رویکرد اصلی عملکرد و کارایی اپل را در مورد تراشه های خود اتخاذ کرده است. اما حتی این تغییرات، Meteor Lake را به عملکرد یا بهره وری انرژی نسل فعلی تراشه های اپل نزدیک نمی کند.

در گزارش های قبلی گفته شده بود که پردازنده های نسل چهاردهم Meteor Lake شامل پردازنده های پایین رده، میان رده و پرچمدار هستند و توان طراحی حرارتی (TDP) این پردازنده ها از ۷ وات تا ۴۵ وات است و از ۵ تا ۱۴ هسته پشتیبانی می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
https://akhbartimes.ir/sitemap_index.xml