سرپرست پرسپولیس مربی استقلال را به دادگاه کشاند/ ۲ استقلالی ها از یکدیگر شکایت کردند/ پیشکسوت پرسپولیس با شکایت دایی به زندان رفت!

با شکایت امیر قلعه نویی از محمد مایلی خان، ماجرای تقابل چهره های سرشناس استقلال و پرسپولیس و کلا فوتبال ایران در دادگاه مطرح شده است.

به گزارش اخبار تایمز؛ ماجرای شکایت بازیکنان فوتبال از یکدیگر در محاکم قضایی خارج از فدراسیون فوتبال با پرونده امیر قلعه نویی و محمد مایلی خان بار دیگر بر سر زبان ها افتاد. اتفاقی که بی سابقه نیست و در ۲۲ سال گذشته چندین نمونه دیگر از این دست را دیده ایم و اتفاقا خود محمد مایلی خان نیز در آن نقش داشته است.

استارت ماجرا با پیروانی و هاشمی‌نسب

تا اواخر دهه ۷۰ به ندرت پیش می آمد که اهالی فوتبال از یکدیگر به قوه قضائیه شکایت کنند اما در سال ۱۳۸۰ افشین پیروانی مدیر فعلی تیم پرسپولیس از مهدی هاشمی نسب یکی از مربیان فعلی شکایت کرد. استقلالی که در آن زمان بازیکن همان تیم بود و البته در بین تیم ملی هم سر و صدای زیادی به پا کرد. جالب اینجاست که هاشمی نسب حتی به قیمت پیگیری این پرونده توسط پیروانش در دادسرا از تکذیب مصاحبه خود با خبرروزشی خودداری کرد. این داستان چند ماه طول کشید.

معروف‌ترین شکایت

بدون شک معروف ترین مورد شکایت فوتبالیست ها از یکدیگر به ماجرای علی دایی و محمد مایلی خان برمی گردد. دعواهایی که در اوایل دهه ۸۰ علنی شد و سرانجام در اواسط دهه ۹۰ به جایی رسید که با شکایت عمویم دستور بازداشت صادر شد و او روانه زندان شد. اگرچه مدت اقامت میلکن در زندان کمتر از ۴۸ ساعت بود و دایی با آزادی این بازیکن قدیمی پرسپولیس و سرمربی سابق تیم ملی موافقت کرد، اما این ماجرا چنان سروصدا به پا کرد که حتی رسانه های غیرورزشی و تلویزیونی نیز درباره او نوشتند. مقدار زیادی و صحبت کردند

بازداشت مایلی کهن

تقابل استقلالی‌ها

استقلالی ها هم مثل ماجرای علی دایی و محمد مایلی خان درگیری داخلی با هم داشته اند که به دادگاه کشیده شده است. مصاحبه های تند امیرحسین صادقی علیه مهدی رحمتی باعث شد مدافع سابق تیم ملی از طریق وکیل خود پیگیر این پرونده شود و پرونده به دادگاه کشیده شود. البته باز هم بازیکنان فوتبال به میدان آمدند و رحمتی حاضر شد موضوع را حل کند. رابطه این دو نفر از اوایل دهه ۹۰ سرد بود و هنوز گرم نشده بود.

شکایت از حسن روشن 

استقلالی‌ها در شکایت از هم یک پرونده مهم دیگر نیز دارند. حسن روشن ستاره فراموش‌نشدنی آبی‌پوشان در نیمه دوم دهه ۹۰ شرایط آکادمی باشگاه را به طور جدی مورد انتقاد قرار داد و کار به جایی رسید که علی سامره مدیر کنونی تیم استقلال و رضا افتخاری مدیرعامل اسبق این باشگاه از او شکایت کردند و قضیه در شهریور ۱۳۹۸ بازتاب رسانه‌ای پیدا کرد. سامره و افتخاری علیه روشن حکم هم گرفتند اما فضا به گونه‌ای شد که قضیه را دیگر دنبال نکردند و پرونده با رضایت شاکی‌ها بسته شد. البته رابطه روشن و سامره همچنان سرد است.

آخرین داستان؟

حالا امیر قلعه نویی از محمد مایلی خان شکایت کرده است تا بار دیگر فوتبالیست ها پیگیر اختلافات خود در مراجع قضایی باشند. نمی دانیم عاقبت این پرونده چه خواهد شد، اما با توجه به شرایطی که در فوتبال ایران می بینیم، باید گفت احتمال آن بسیار زیاد است و البته متاسفانه این آخرین باری نخواهد بود که امور اهالی فوتبال به دلیل درگیری با یکدیگر به قوه قضائیه کشیده می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
https://akhbartimes.ir/sitemap_index.xml