مراحل نهایی تدوین قوانین مربوط به ارزهای دیجیتال در ترکیه

اکوایران: وزیر دارایی ترکیه اعلام کرد که تدوین قوانین بازار کریپتو در این کشور در مراحل پایانی خود قرار دارد.

به گزارش اخبار تایمز، مهمت شیمسک وزیر دارایی ترکیه اخیرا آخرین تحولات در زمینه تدوین مقررات آتی ارزهای دیجیتال در این کشور را به اشتراک گذاشت و اعلام کرد که تدوین قوانین مربوط به ارزهای دیجیتال در ترکیه در حال انجام است و فاز نهایی آن در حال انجام است. . مراحل

به گزارش کوین تلگراف، هدف از این مقررات، تعریف قانونی مفاهیم مهم ارزهای دیجیتال، صدور مجوز برای پلتفرم های معاملاتی و انطباق با استانداردهای گروه ویژه اقدام مالی در زمینه پولشویی موسوم به FATF است. این چارچوب قانونی که در حال حاضر مراحل نهایی توسعه خود را طی می کند، بر کاهش ریسک برای سرمایه گذاران عادی و همسویی با رویه های بین المللی تمرکز دارد.

بر اساس این قوانین، پلتفرم‌های کریپتو برای فعالیت باید از هیئت بازار سرمایه ترکیه مجوز بگیرند. این مقررات همچنین شامل تعاریف قانونی برای عباراتی مانند “دارایی های رمزنگاری شده”، “کیف پول ارز دیجیتال” و “ارائه دهندگان خدمات دارایی های رمزنگاری شده” است. ترکیه با این اقدامات به دنبال خروج از «فهرست خاکستری» FATF است.

ترکیه از ژوئیه ۲۰۲۲ تا ژوئیه ۲۰۲۳ رتبه چهارم را در حجم تراکنش های ارزهای دیجیتال در جهان به خود اختصاص داده است که نشان دهنده فعالیت چشمگیر این کشور در زمینه ارزهای دیجیتال است.

آخرین قیمت بیت کوین و اتریوم

بر اساس داده های سایت Investing، قیمت بیت کوین در روز چهارشنبه (۲۰ ژانویه) از ۴۴۴۰۳ دلار تا ۴۶۶۳۶ دلار متغیر بود. این ارز دیجیتال تا ساعت ۲۳ شب به وقت ایران در حدود ۴۶۴۰۰ دلار معامله می شد. تغییر قیمت بیت کوین در ۲۴ ساعت گذشته منفی بوده و قیمت آن حدود ۳۰۰ دلار کاهش یافته است. حجم تراکنش بیت کوین در ۲۴ ساعت گذشته ۷۸.۴۳ میلیارد دلار بوده و ارزش این ارز دیجیتال نسبت به هفته گذشته ۱۰ درصد افزایش یافته است.

علاوه بر این، قیمت اتریوم در همان روز از ۲۳۴۲ دلار به ۲۴۵۵ دلار در نوسان بود. این ارز دیجیتال تا ساعت ۲۳:۰۰ به وقت ایران در حدود ۲۴۰۰ دلار معامله می شد. تغییرات قیمت اتریوم در ۲۴ ساعت گذشته مثبت بوده و قیمت آن حدود ۱۵۰ دلار افزایش یافته است. حجم تراکنش اتریوم در ۲۴ ساعت گذشته ۲۲.۷۵ میلیارد دلار بوده و ارزش این ارز دیجیتال نسبت به هفته گذشته بیش از ۹ درصد افزایش یافته است. اتریوم با رسیدن به قیمت ۲۴۵۵ دلار در ۲۰ دسامبر، بالاترین قیمت خود را در حداقل یک سال گذشته ثبت کرده است.

منبع اکو ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
https://akhbartimes.ir/sitemap_index.xml