مراقبت‌های بعد از عقیم سازی سگ و گربه

مراقبت‌های بعد از عقیم سازی سگ و گربه یکی از اقداماتی است که پس از انجام جراحی عقیم سازی حتماً باید در مورد این حیوانات انجام شود. عقیم سازی سگ و گربه نوعی عمل جراحی محسوب می‌شود که انجام آن باعث تغییراتی در بدن حیوان و روحیه عمومی او می‌گردد.

عقیم سازی با بیهوش کردن حیوان انجام می‌شود، پس از عمل، تا خروج داروی بیهوشی از بدن و از طرفی بهبود ناحیه جراحی شده که در حدود ۷ تا ۱۴ روز طول می‌کشد، حیوانات نیازمند مراقبت‌هایی هستند. مراقبت‌های بعد از عقیم سازی سگ و گربه  بسیار اهمیت دارد تا از ناحیه بخیه زده شده به‌خوبی محافظت شود و جای  بخیه عفونت نکند. از طرفی سگ یا گربه نیازمند توجهاتی هستند تا به‌مرور از حال و هوایی که تجربه کرده‌اند و چندان با روحیه آنها سازگار نبوده بیرون بیایند.

مراقبت‌های بعد از عقیم سازی سگ

پس از عقیم سازی سگ بهتر است اقدامات زیر را انجام دهید:

  • یک جای مناسب در خانه را برای سگ انتخاب کنیدو محل خوابش را در آن نقطه قرار دهید و اجازه دهید سگ به‌خوبی استراحت کند.
  • پس از اتمام اثر داروی بیهوشی حدود نیم وعده‌غذایی به او غذا بدهید.
  • اگر با علائمی همچون اسهال، بی‌حالی شدید و کم‌اشتهایی ۲۴ ساعت پس از عمل مواجه بودید حتماً با دامپزشک تماس بگیرید.
  • به شکل روزانه بخیه‌ها را چک کنید و حتماً ناحیه را تمیز کرده و ضدعفونی نمایید.
  • ۱ تا ۲ هفته جلوی فعالیت و جنب‌وجوش سگ را بگیرید تا بخیه‌ها به‌خوبی جوش بخورند.
  • از قلاده مخصوص الیزابت به‌دور گردن سگ استفاده کنید تا او نتواند بخیه‌های خود را لیس بزند.

این‌ها مجموعه مراقبت‌های بعد از عقیم‌سازی سگ هستند. در مورد گربه‌ها در قسمت بعد به شکل کامل توضیح خواهیم داد.

مهم‌ترین مراقبت‌های بعد از عقیم سازی گربه چرا مهم هستند؟

مهم‌ترین مراقبت‌های بعد از عقیم سازی گربه به مجموعه اقداماتی گفته می‌شود که پس از عقیم‌سازی گربه باید حتماً آنها را در نظر داشته باشید. این مراقبت‌ها کمک می‌کنند تا حیوان شما هرچه سریع‌تر دوران بهبودی را طی کند و بخیه‌های او دچار عفونت و مشکلات دیگر نشود.

مهم‌ترین مراقبت‌های بعد از عقیم سازی گربه

از جمله مهم‌ترین مراقبت‌های بعد از عقیم سازی گربه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

استفاده از یقه محافظ

یقه محافظ یا یقه الیزابتی به دور گردن گربه بسته می‌شود و اجازه نمی‌دهد این حیوان بتواند زخم خود را لیس بزند و یا آن را گاز بگیرد.

جلوگیری از فعالیت‌های گربه

یکی دیگر از عواملی که باعث باز شدن بخیه‌ها و یا عفونت آنها می‌شود جنب‌وجوش و فعالیت‌های گربه است. در دوران پس از جراحی نباید اجازه دهید گربه شما فعالیت‌هایی همچون دویدن، پریدن، بازی با گربه‌های دیگر را دنبال کند. حدود ۱۰ الی ۱۴ روز این مراقبت‌ها باید ادامه یابد و پس از آن گربه آزاد است.

مدیریت درد گربه

یکی دیگر از مهم‌ترین مراقبت‌های بعد از عقیم سازی گربه این است که درد گربه پس از جراحی کنترل شود. برای کنترل این مسئله جراح داروهای مسکن و آنتی‌بیوتیک را تجویز می‌کند. این داروها کمک می‌کنند تا در محل زخم عفونت تشکیل نشود و از طرفی درد ناحیه جراحی شده، گربه را به عکس‌العمل شدید وا ندارد.

تغذیه مناسب

به دلیل اینکه گربه‌ها پس از عقیم‌سازی اشتهای زیادی ندارند بهتر است به آنها وعده‌های غذایی کوچک اما پر پروتئین مانند مرغ یا ماهی بدهید تا به خوبی قوای بدنشان افزایش یابد.

انجام عقیم سازی سگ و گربه چرا مهم است؟

انجام عقیم سازی سگ و گربه شاید برای بسیاری از افراد کاری قابل بحث باشد. بسیاری از افراد انجام عقیم سازی سگ و گربه را ضروری می‌دانند درصورتی‌که برخی چندان تمایلی به این کار ندارند. انجام عقیم سازی سگ و گربه یکی از اقداماتی است که مزایای بسیاری دارد و به همین دلیل بسیاری از متخصصین توصیه می‌کنند که این کار حتماً مورد سگ‌ها و گربه‌ها انجام شود:

عقیم سازی سگ و گربه

مزایای عقیم سازی سگ و گربه

مزایای عقیم سازی سگ و گربه به شرح زیر است:

  • کمک به افزایش طول عمر سگ و گربه
  • کمک به جلوگیری از ابتلا سگ و گربه نر به سرطان بیضه و پروستات
  • کمک به جلوگیری از عفونت‌های رحمی و ایجاد تومورهای پستانی در سگ و گربه ماده
  • جلوگیری از رفتارهای ناخوشایند همچون رفتارهای پرخاشگرایانه در این حیوانات
  • از بین بردن سیکل فحلیدر سگ و گربه

همان‌طور که مشاهده می‌کنید مزایای عقیم سازی سگ و گربه بسیار هستند و به همین دلیل دامپزشکان توصیه می‌کنند این کار حتماً در مورد این حیوانات انجام شود. دانستن معایب عقیم‌سازی نیز بسیار مهم است و مقایسه مزایا و معایب انجام عقیم سازی سگ و گربه به افراد کمک می‌کند تا به شکل درست‌تری برای این کار تصمیم بگیرند.

معایب عقیم سازی سگ و گربه

از جمله معایب عقیم سازی سگ و گربه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کاهش متابولیزم سگ و گربه
  • احتمال خطرات بیهوشی در حیوان

معایب عقیم سازی سگ و گربه به‌راحتی قابل کنترل هستند. توجه به وزن حیوان پس از عقیم سازی می‌تواند به جبران کاهش متابولیسم کمک کند و در طرف دیگر انجام آزمایش‌های قبل از جراحی و رعایت نکات لازم در حین جراحی توسط دامپزشک، ریسک خطرات بیهوشی را از بین می‌برد.

بسیار مهم است انجام عقیم سازی سگ و گربه در یک دامپزشکی مورد تأیید انجام گیرد. شما می‌توانید برای آشنایی با این دامپزشکی‌ها از خدمات دامپزشکی‌های مورد تأیید پت‌شاپ اینترنتی پت آباد استفاده نمایید.

فروشگاه آنلاین پت آباد چه خدماتی را ارائه می‌دهد؟

 فروشگاه آنلاین پت آباد یک پت‌شاپ اینترنتی است که نیازمندی‌های حیواناتی نظیر گربه، سگ، پرندگان، جوندگان و آبزیان را در سایت خود ارائه می‌دهد. در فروشگاه آنلاین پت آباد خریداران می‌توانند انواع غذا، لوازم نگهداری، لوازم آرایشی و بهداشتی، و سلامتی انواع حیوانات را به‌راحتی خریداری کنند و در سریع‌ترین زمان ممکن آنها را دریافت نمایند. در این فروشگاه اینترنتی سعی شده است تا لوازم موردنیاز حیوانات از بهترین برندها و با کیفیت بالا به خریداران عرضه شود.

فروشگاه پت آباد

 از دیگر امکانات  فروشگاه آنلاین پت آباد این است که افراد می‌توانند خدمات حضوری دامپزشکی و مشاوره آنلاین دامپزشکی را به‌راحتی از طریق این سایت دریافت کنند. این فروشگاه بسیاری از دامپزشکی‌های مطرح را معرفی کرده است تا افراد به‌راحتی بتوانند به یک دامپزشکی معتبر دسترسی داشته باشند. از طرفی با ارائه مشاوره آنلاین دامپزشکی به صاحبان این حیوانات دوست‌داشتنی کمک می‌کند تا در صورت نیاز ضروری برای مشاوره، با دامپزشکان مجرب به شکل آنلاین مشورت کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
https://akhbartimes.ir/sitemap_index.xml