مراقب کلاهبرداری از اموال و دارایی های مردگان باشید

کلیه پیامک ها یا تماس های تلفنی مبنی بر انتقال اموال متوفی به وراث جعلی و با هدف کلاهبرداری می باشد.

به گزارش اخبار تایمز؛ امید ارباب زاده از ارسال پیامک یا پیامک در شبکه های اجتماعی از طریق سپرده مرکزی در این زمینه خبر داد و افزود: با توجه به افتتاح سامانه «میراث» که وظیفه انتقال دارایی های متوفیان را بر عهده دارد، برخی از افراد سودجو. آنها به قصد کلاهبرداری در بستر اس ام اس اپراتورهای تلفن همراه و شبکه های اجتماعی داخلی و خارجی پیام می فرستند و از این طریق درخواست می کنند برای اطلاع از جزئیات و یا انجام این نوع بر روی لینکی کلیک کرده یا برنامه خاصی را نصب کنند. انتقال دارایی پس از نصب چنین برنامه هایی، دسترسی به اطلاعات تلفن همراه قربانی از راه دور در اختیار کلاهبردار قرار می گیرد.

ارباب زاده تصریح کرد: فرد کلاهبردار پس از فریب قربانی به تمامی پیامک ها از جمله کدهای یکبار مصرف ارسالی از طریق بانک دسترسی پیدا می کند و به این ترتیب با اطلاع از این اطلاعات در بستر مجازی به راحتی می تواند حساب قربانی را خالی کند.

وی ادامه داد: تنها راه اطلاع از زمان واگذاری دارایی ها ورود به درگاه جامع مشمولان بازار سرمایه به نشانی است و برای این منظور یکی از وراثی که ثبت نام و احراز هویت وی انجام شده است. تکمیل شده در سجام باید به این درگاه مراجعه و با وارد کردن کد ملی متوفی، زمان درخواست انتقال دارایی متوفی به وی اعلام می شود و پس از آن تنها راه انتقال دارایی متوفی است. سهام عدالت متوفی به وراث این است که وراث ثبت شده به همراه مدارک لازم به دفاتر یکی از شرکت های کارگزاری مراجعه کنند. .

ارباب زاده در پایان تصریح کرد: مهم ترین نکته برای جلوگیری از تقلب توجه به این نکته است که تمامی دستگاه های دولتی با پسوند «ir» هستند. ends و سایر افزونه‌ها قابل اعتماد و پذیرفته نمی‌شوند و چنین آدرس‌های مشکوکی نباید تحت هیچ شرایطی باز شوند و در عین حال از نصب هر برنامه پیشنهادی دیگری به شدت جلوگیری کنند. در صورت مواجهه افراد با چنین مواردی باید با سامانه ۱۵۶۹ تماس حاصل نمایند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
https://akhbartimes.ir/sitemap_index.xml