مرحله سوم طرح فروش یکپارچه با چه شرایطی آغاز می شود؟

رئیس سامانه یکپارچه فروش از فاز سوم طرح عرضه خودرو در شهریور ماه خبر داد. با شروع این برنامه، شرکت کنندگان ابتدا مرحله دوم عملیات ویرایش خودرو را انجام می دهند و سپس ثبت نام در مرحله سوم برنامه یکپارچه فعال می شود.
این طرح برای افرادی است که در مرحله دوم فروش درون برنامه ای شرکت کرده اند، اما پیام «عدم تخصیص» برایشان ارسال شده است. مرحله سوم زمانی آغاز خواهد شد که تیراژ خودروسازان افزایش یافته و به احتمال زیاد خودروهای زیادی در این بستر مشترک در اختیار متقاضیان قرار می گیرد.

بسیاری از مشتریان از مرحله دوم فروش یکپارچه خارج می شوند

از سوی دیگر مرحله دوم فروش یکپارچه با ابهامات فراوان به پایان رسید. قیمت برخی از سایپا و محصولات مونتاژی نامشخص بود و پس از اعلام قیمت خودرو، بسیاری از حاضران از ادامه خرید منصرف شدند، زیرا قیمت درج شده آن چیزی نبود که انتظار داشتند. این موضوع باعث شد ۵۰ درصد متقاضیان محصولات سایپا و حدود ۱۰ درصد متقاضیان محصولات کرمان موتور از خرید خودرو منصرف شوند. انصراف شرکت کنندگان به این معنی است که شرکت کنندگان در مرحله دوم گزینه های بیشتری در مورد تغییر خودرو دارند.
لذا ثبت نام مرحله سوم طرح تلفیقی فروش پس از اجرای عملیات ویرایش خودرو توسط داوطلبان باقی مانده در طرح مرحله قبل آغاز خواهد شد. البته با توجه به اظهارات مدیر سامانه یکپارچه مبنی بر افزایش تیراژ خودروسازان، به نظر نمی رسد مشکلی در روند تخصیص خودروها به بازماندگان وجود داشته باشد، مگر اینکه تاریخ تحویل به گونه ای اعلام می شود که متقاضی به میل خود تصمیم به انصراف بگیرد.
سامانه تخصیص یکپارچه که توسط وزارت امنیت راه اندازی شده و در حال حاضر تنها بستر مجاز عرضه خودرو است، یکی از عوامل فرعی کاهش قیمت خودرو در سال جدید تلقی می شود که البته این سامانه اغلب مورد انتقاد قرار گرفته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
https://akhbartimes.ir/sitemap_index.xml