مرز مهم درهم برای بازار دلار/ارز در انتظار تزریق از سوی بازارساز است

از نگاه معامله گران، خط مقاومتی ۱۶۳۰۰ تا ۱۶۳۵۰ تومان برای دلار بسیار مهم است و در صورت عبور از آن، هیجان به بازار بازمی گردد.

روز یکشنبه ۲۲ اسفند، فروشندگان اعلام کردند اولین حراج ربع سکه الگوی ۱۳۸۶ تاثیری بر قیمت دلار و سکه نداشته است. روز یکشنبه اولین حراج عمومی سکه در مرکز مبادلات طلا و ارز برگزار شد و در این حراج از ۱۲ هزار و ۸۷۷ ربع سفارش شده در سامانه، یک میلیون و ۱۱۸ قطعه با میانگین ۱۱ میلیون و ۵۴۸ هزار تومان به برندگان اهدا شد. پس از این خبر و قیمت اعلام شده برای این ربع سکه، قیمت غیررسمی طلای آب شده پشت خط نوسان کرد و به کانال ۱۳ میلیون رسید. گروهی از معامله گران معتقد بودند که این خبر باعث نوسانات طلای مذاب شده و قیمت آن یک پله افزایش یافته است.

دلار هرات با ۵۸ هزار و ۳۸۰ تومان آغاز به کار کرد و در ابتدا با کاهش ۵۸ هزار تومانی به انتهای کانال رسید. این در حالی رخ داد که دلار صبح در هرات از قیمت نقدی پیشی گرفت و به ۵۷ هزار و ۸۰۰ تومان رسید. در ادامه بازار ارز، درهم نوسان داشت و ۵۸ هزار و ۳۰۰ تومان معامله شد. قیمت دلار در هرات با نوسانات ۵۸ هزار و ۵۵۰ تومانی به فعالیت پشت خطی خود پایان داد.

درهم امارات با اختلاف منفی ۹۰ تومانی تا ۱۶ هزار و ۵۰۰ تومان آغاز شد و تا ۱۶ هزار و ۱۳۰ تومان در نوسان بود، اما در ادامه با قیمت ۱۶ هزار و ۱۰۰ تومان بسته شد. برآورد قیمت دلار درهم ۵۹.۸۷ تومان کمتر از دلار هرات است. به گفته معامله گران، یا دلار هرات در معاملات امروز عقب نشینی می کند و با درهم همسو می شود و یا قیمت درهم دوباره به سمت خط مقاومت حرکت می کند.

قیمت تتر روز یکشنبه بین ۵۹۰۰۰ تا ۵۹۰۰۰۵۰۰ تومان و تقریبا برابر با دلار تهران بود.

به گفته تحلیلگران فنی، اولین مقاومت بازار ارز هرات روی ۵۸ هزار و ۷۰۰ تومان قرار دارد و در صورت تثبیت بالای آن، ممکن است قیمت دلار برای ورود به کانال صعودی تلاش کند. اولین حمایت از قیمت دلار ۵۸ هزار و ۲۰۰ تومان است که در صورت ثبات بازار به زیر این رقم ممکن است از کانال پایین بیاید. حمایت مهم کنونی بازار ارز هرات ۵۷۷۰۰ تومان است; اگر از بین برود، فشار فروش در بازار افزایش می یابد. از دیدگاه معامله گران، خط مقاومت ۱۶۳۰۰ تا ۱۶۳۵۰ توکن برای قیمت دلار بسیار مهم است و در صورت عبور از آن، هیجان به بازار باز می گردد. از سوی دیگر در صورت از دست رفتن حمایت ۱۶ هزار تومانی در بازار، قیمت دلار در کانال پایینی تثبیت می شود. به طور کلی، معامله گران معتقدند که اگر بازارساز تزریق قوی به بازار داشته باشد، قیمت می تواند به چرخه نزولی بازگردد.

منبع اکو ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
https://akhbartimes.ir/sitemap_index.xml