ممنون آقای زاکانی که رونالدو را برای ما آوردی!/ نماینده ایران پرسپولیس است نه کریس/ سیل سلفی های مسئولان آبروی فرهنگ را برد، نه دنبال اتوبوس مردم!

موج حضور رونالدو در تهران همه چیز را تحت الشعاع قرار داد حتی موج سواری نهادهایی مانند شهرداری تهران…

این مردم «ندید بدید»…

به گزارش اخبار تایمز؛ این فصل سخنرانی و خلاصه تمام اخبار ۲۴ ساعت گذشته است. هرکس با هر مدرک تحصیلی و هر ثروت فرهنگی، با هر موقعیت اجتماعی و شغلی به خود اجازه می دهد از رفتار مردم در استقبال از کریستیانو رونالدو انتقاد کند!

چقدر بعید است که این افراد نام برتراند راسل را شنیده باشند! فیلسوف و جامعه شناس معروفی که جمله ای را به خاطر می آورد: «اکثریت هر جامعه ای را مردم عادی تشکیل می دهند».

وقتی می گوییم مردم، تکلیف مشخص است! یعنی باید چیزی بکارید تا انتظار برداشت داشته باشید، یعنی دولت ها در قبال مردم، نسبت به آموزش آنها وظیفه دارند و اینجاست که تفاوت بزرگ بین مدیران و مردم عادی آشکار می شود.

به طور کلی هر مجموعه ای شبیه مدیر خود است، اما در تمام آمارهای جهانی و در طول تاریخ، هرگز جامعه ای یکنواخت و مدینه فاضله در دنیای واقعیت وجود نداشته است.

قرار نیست همه افراد یک جامعه یکسان لباس بپوشند، یکسان فکر کنند و یکسان رفتار کنند. در هر جامعه ای افراد نابهنجار وجود دارند، افراد بیمار هستند، افراد خشن هستند و به همین دلیل نهادهای قانونی برای حفظ امنیت جامعه تشکیل می شود. به همین دلیل است که موسسات آموزشی در هر جامعه ای شکل می گیرند تا به مردم یاد دهند چگونه رفتار کنند. وقتی چنین معضلات اجتماعی را می بینیم، راحت ترین کار این است که یقه مردم را بگیریم، اما اصلی ترین کار مراجعه به مسئولان است! آیا آنها در کار خود شکست خورده اند؟ فراموش نکنیم که در بهترین شرایط و کیفیت، درصدی وجود دارد که نمی توان آن ها را هدایت کرد اما…

روزی نه چندان دور، خانم فدریکا موگرینی، رئیس وقت سیاست خارجی اتحادیه اروپا به شورای اسلامی شهر آمد. صحنه های سلفی گرفتن نمایندگان باعث رسوایی جهانی شد. آن روز منتقدان دولت بر طبل این رسوایی کوبیدند. حرف آنها حساب شده بود. نماینده مجلس نماد حاکمیت است. با عوام فرق داره! او باید – حداقل – ظواهر را حفظ کند، باید بداند که چگونه به مسائل مهمتر نگاه کند زیرا او به عنوان نماینده مردم آنجا نشسته است و افتخار یک ملت است. ملتی که نماینده خود را در فضای مجازی دنبال فالوور می بیند، مشخصا دنبال اتوبوس رونالدو می دود!

چرخ زمان چرخید و همان منتقدان آن روز، تبدیل به مسئولان امروزی شدند… اولین و مهمترین انتظار از آنها این بود که آنچه را اشتباه می دانستند، اصلاح کنند و آنچه را که می گفتند انجام نشده و آنچه را که پشت سر گذاشته اند، انجام دهند. آنها باید بدون توجه به مسئولیتی که دارند برای مردم کار کنند و خروجی کارشان باید تغییر کند. حالا به این خروجی نگاه کنید!

در مورد نهادهایی که مسئولیت آموزش را بر عهده دارند چطور؟ وضعیت نهادهای فرهنگی مانند سینما یا موسیقی چگونه است؟ همه به دنبال سلفی هستند! و حالا نگاهی به نهادهای دیگری بیندازید که انگار هیچ مسئولیتی جز خرابکاری ندارند!

ممنون آقای زاکانی که رونالدو را برای ما آوردی!/ نماینده ایران پرسپولیس است نه کریس/ سیل سلفی های مسئولان آبروی فرهنگ را برد، نه دنبال اتوبوس مردم!

در بسیاری از نقاط جهان شهرداری ها با استفاده از ظرفیت های اجتماعی و مالی خود سمینارها و مهمانی ها را برگزار می کنند و به همین بهانه از افراد مشهور و محبوب دنیا دعوت می کنند تا با تأثیرگذاری بر آنها و استفاده غیرمستقیم از وجود آنها، از تبلیغات آنها بهره مند شوند. میکروسکوپ .

امروز در گوشه و کنار تهران بنرهای خوشامدگویی به رونالدو را می بینیم. هر کس نمی داند فکر می کند شهرداری تهران بود که فوق ستاره پرتغالی را به ایران دعوت کرد و او برای کار تبلیغاتی اینجاست! انگار لیگ قهرمانان آسیاست. اینطور نیست که تفکر همین آقای شهردار و دوستانش باعث شد تیم های عربستانی ۷ سال به ایران نیایند و حالا چقدر راحت نتیجه زحمات کسانی را که این مشکل را حل کردند را مستند می کنند!

آقای شهردار چه کار می کنید؟ آیا شما به عنوان رئیس یک سازمان حق دارید بودجه را به نفع خود خرج کنید؟ آیا در انجام وظایف اصلی خود موفق بوده اید و در اوقات فراغت به این جنبه ها می پردازید؟ این شهر دیگه مشکلی نداره؟

بیایید فرض کنیم که x دلار برای این بنرها هزینه شده است. جای بهتری برای این پول وجود نداشت؟ هزینه هیچ، ظاهر این رفتار و تحقیر را چگونه جمع می کنید؟ این کار تشویق مردم عادی برای رفتارهایی است که باعث آبروریزی می شود! آیا علاقه شما فرهنگی است یا موج سواری؟ شما بودجه و اختیار دارید که جلوتر باشید نه تابع جمعیت، آن هم اقلیت جاهل! هدف از این کار چه بود؟ وظایف شهرداری ها کجا نوشته شده است؟

اما مهم‌ترین بخش ماجرا، دخالت منفی علیه «منافع ملی» است. قرار است تا ساعاتی دیگر یک مسابقه ورزشی مهم برگزار شود. بین بهترین و پرطرفدارترین تیم فوتبال کشورمان با یک تیم خارجی، پس شهرداری پایتخت به شکلی باورنکردنی طرف حریف را گرفته و سعی در تضعیف روحیه تیم خودی دارد! کدام یک از مسئولان شهرداری به اردوی پرسپولیس رفتند؟ شهرداری کدام یک از مشکلات زمین تمرین پرسپولیس را حل کرد؟ چه کمک هایی از طریق شهرداری به باشگاه پرسپولیس داده شد؟ بهتر نیست پول این بنرها را به عنوان پاداش به بازیکنان کشورمان می دادید تا برای ایران افتخارآفرینی کنید؟ شهرداری دارای بودجه، امکانات و پشتیبانی قانونی است. او از کدام یک از اینها برای بهبود ورزش استفاده کرده است؟

ممنون آقای زاکانی که رونالدو را برای ما آوردی!/ نماینده ایران پرسپولیس است نه کریس/ سیل سلفی های مسئولان آبروی فرهنگ را برد، نه دنبال اتوبوس مردم!

ممنون آقای زاکانی که رونالدو را برای ما آوردی!/ نماینده ایران پرسپولیس است نه کریس/ سیل سلفی های مسئولان آبروی فرهنگ را برد، نه دنبال اتوبوس مردم!

شهرداری وظیفه فرهنگ سازی دارد نه موج سواری. اینکه مردم، مردم عادی دنبال اتوبوس یک ستاره فوتبال می دوند و این موضوع فعلاً در فضای مجازی مطرح است، آیا به ما اجازه سوء استفاده از آن را به نفع خودمان می دهد؟ مثل کاری که مدیرعامل پرسپولیس کرد؟ شما پول و امکانات و قانون دارید که از این موقعیت برای خدمت به مردم و فرهنگ سازی استفاده کنید نه اینکه دنبال عوام باشید و هر کاری می کنند تکرار کنید!

کاش آقای زاکانی با همه شهرداران محلاتش به دیدار رونالدو می رفت و عکس های این مراسم را مثل مدیرعامل پرسپولیس روی بنرهای شهر می گذاشت. اونوقت تکلیفمون معلوم میشد و مجبور نمیشدیم بنویسیم و فقط ببخشید و مثل همیشه سرمونو تکون میدادیم و تموم میشد و اون به کارش ادامه میداد!

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
https://akhbartimes.ir/sitemap_index.xml