مزایای استفاده از فنس چیست؟

فنس­ها به عنوان ابزارهای کاربردی برای محافظت از باغ­ها، زمین­های کشاورزی و ویلایی، مزارع و تعیین حد و حدود اماکنی همچون زمین­های دولتی مثل فرودگاه­ها شناخته می­شوند. ما در این مطلب به موضوعاتی همچون انواع فنس، کاربردها و مزایای هر یک می­پردازیم. اگر دغدغه­هایی همچون اینکه بین پایه فنس بتنی یا فلزی، کدام بهتر است؟ دارید یا می­خواهید با  مزایای استفاده از فنس آشنا شوید به خواندن ادامه دهید.

آشنایی با فنس و انواع مختلف آن

به طور معمول از ایام قدیم از فنس­ها برای محافظت از فضای مشخصی یا تعیین حد و حدود و مرزها استفاده می شد. علاوه بر این بیرون نگه داشتن حیوانات وحشی یا محافظت از حیوانات اهلی همچون گاو و گوسفند از دیگر مزایای حصارها بوده است. به طور معمول فنس­ها در مقابل توری­های حصاری مقاومت بیشتری دارند. در ادامه به معرفی انواع مختلف فنس­ها می­پردازیم.

در صورتی که فنس­ها را با بتن تلفیق کنید، حصار به دست آمده از لحاظ مقاومت و ماندگاری  بیشتری در مقابل باد، باران و برف برخوردار می­شود. به همین خاطر اگر مایل هستید امنیت بیشتری در اطراف باغ و مزرعه خود داشته باشید، از پایه­های بتنی استفاده کنید. پیشنهاد می کنیم برای آگاهی بیشتر از اینکه پایه فنس بتنی بهتر است یا فلزی، به این مطلب مراجعه کنید.

فنس­های تزئینی

این نوع فنس­ها استحکام زیادی ندارند و به طور معمول از آنها تحت عنوان جداکننده قسمت­های مختلف زمین­ها و باغ­ها استفاده می­شود. این فنس­ها بیشتر جنبه تزئینی دارند، پس اگر دنبال حصارهایی مقاوم هستید به هیچ وجه از این مدل استفاده نکنید.

نوع چوبی

حصارهای چوبی در طرح­های عمودی در بازارهای فروش جهانی موجود است اما اغلب مصرف کنندگان داخلی خواهان استفاده از فنس­های فلزی هستند. البته معماران و افراد خوش ذوق یا مزرعه داران کهنه کار علاقه مند به این مدل فنس­ها هستند. اغلب این محصولات از چوب یا ورقه­های PVC ساخته می­شوند و دوام بالایی هم ندارد.

نوع آلومینیومی

مزایای استفاده از فنس چیست؟

فنس­های آلومینیومی جذاب، زیبا، ظریف و ساده هستند. در رابطه با مزایای استفاده از فنس آلومینیومی می­توان به نصب آسان آن اشاره کرد، در ضمن با تغییر رنگ­ و دیزاین­ این فنس­ها می­توان ظاهر جذابی به فضا داد. البته باید قبل از استفاده این فنس­ها به این موضوع که این حصارها امنیت بالایی ندارند و مقاوم نیستند توجه داشته باشید. بد نیست بدانید به طور معمول از آنها برای جداسازی فضاهای مختلف یا دکور فضای داخلی استفاده می­شود.

فنس آهنی

این فنس­ها ظاهر کلاسیک و سنتی به فضا می­بخشند و با رنگ آمیزی جذاب، حصاری فوق العاده زیبا برای مزرعه یا باغ شما ایجاد می­کنند. فنس­های آهنی استحکام بالایی دارند اما ترجیحا از آنها برای افزایش امنیت زمین یا باغ خود استفاده نکنید. همچنین مقاومت این فنس­ها در برابر شرایط جوی مختلف همچون گرما و سرما کم است و به همین علت باید پس از گذشت مدت زمان معینی آنها را رنگ کرد.

سیم خاردارها

از این سیم­ها به طور معمول برای تعیین حد و مرز فضا استفاده می­شود پس اگر دنبال حصارهایی با مقاومت بالا هستید، ترجیحا از سیم خاردار استفاده نکنید اما سیم­ها می­توانند حیوانات وحشی را از مزرعه و باغ شما دور نگه دارند.

مزایای استفاده از فنس­ها

مزایای استفاده از فنس چیست؟

ما در قسمت قبلی به انواع فنس، کاربردها و مزایای هر یک از آنها اشاره کردیم و در این بخش به صورت کلی مزیت­های استفاده از حصارها را بررسی می­کنیم و به این موضوع که استفاده از این فنس­ها چه فوایدی برای باغ، باغچه یا ویلا دارد، می­پردازیم.

·         ایمنی

یکی از ابتدایی­ترین مزیت­های استفاده از فنس­ها حفظ ایمنی فضای داخلی باغ در مقابل فضای خارجی است. به صورت کلی از مزایای استفاده از فنس می­توان به علامت گذاری زمین و حفظ حد و مرز آن اشاره کرد. بدین صورت مردم محلی و دولت از این موضوع که منطقه حصاربندی شده و متعلق به شخص حقیقی است، مطلع می­شوند.

علاوه بر این حیوانات وحشی، ماشین آلات و حتی بچه­ها هم از باغ یا مزرعه شما دور می­مانند اما توجه کنید این سوال که بین توری حصاری یا فنس کدام امنیت بیشتری دارد؟ نیز موضوعی است که باید قبل از انتخاب در نظر داشته باشید.

·         تعیین حد و مرز برای مزارع و باغ­های خصوصی یا اماکن دولتی

همانطور که می­دانید زمانی که مکان خاصی خریداری می­شود، مالک با کمک فنس­ها سعی در مشخص کردن حریم خصوصی برای کنترل بهتر فضا دارد. بدین صورت عموم افراد از این موضوع که محل حصار شده متعلق به شخص خاصی است، آگاه می­شوند. مالک هم می­تواند با خیال راحت اقدام به ساخت و ساز یا کاشت درخت و گیاه در قسمت داخلی ملک کند.

·         جلوگیری از رخداد هرگونه ضرر یا مشکل احتمالی

با توجه به گزارشات ثبت شده در سال ۲۰۱۷ استفاده از فنس و حصار باعث کاهش ۲۵ درصدی دزدی و جنایت می­شود. بدین ترتیب شما با استفاده از حصار در باغ­ها و مزارع شخصی یا اماکن دولتی می­توانید از رخداد هر گونه مشکل و ضرر مالی یا حتی جانی بکاهید.

·         کنترل میزان ورود و خروج یا دسترسی افراد به منطقه

فنس­ها کمک می­کنند بتوان بهتر ورود و خروج اشخاص را مدیریت کرد. در واقع از مزایای استفاده از فنس می­توان به کنترل بهتر بر ورود و خروج افراد اشاره کرد و علاوه بر این افراد غریبه هم از محیط دور نگه داشته می­شوند.

·         خلق حصارهایی با ماندگاری بالا

بد نیست بدانید همانطور که می­توانید پس از خرید زمینی از حصارها برای تعیین حد و مرز فضا استفاده کنید، می­توانید سالیان سال حصارها را بدون هیچگونه نیازی به دیوارکشی داشته باشید و از آنها بهره ببرید. همانطور که می­دانید فنس­های فولادی تهیه شده از گالوانیزه استحکام بالا و طول عمر بیشتری دارند که این دو مزیت می­تواند به شما کمک کند راحت و به دور از هر گونه دغدغه­ای و در هر شرایط آب و هوایی بتوانید از فنس­های فولادی استفاده کنید.

·         نصب راحت و قیمت مناسب فنس­ها

شاید بتوان یکی از مزیت­های فوق العاده جذاب استفاده از حصارها و فنس­های فلزی را نصب راحت آنها دانست. شما می­توانید زمین یا باغ­هایی که به تازگی خریداری کرده­اید و هکتار بالایی دارند را با کمک این فنس­ها در عرض چند روز تا یک هفته حصاربندی کنید. علاوه بر این هزینه استفاده از این فنس­ها در مقایسه با دیوارکشی نیز بسیار مناسب می باشد که خود مزیت دیگری است.

·         افزایش زیبایی فضا

می­توان مزیت استفاده از برخی فنس­ها را افزایش زیبایی و جذابیت ظاهری باغ و فضای داخلی دانست. شما با استفاده از فنس­های متنوع و زیبایی همچون نوع آلومینیومی و رنگ آمیزی آن با طرح و رنگ مدنظرتان می­توانید به فضای باغ خود نمایی جذاب و خاص دهید. پس علاوه بر ایجاد امنیت، استفاده از حصارها می­تواند بر زیبایی مکان بیفزاید.

جمع بندی

ما در این مطلب اطلاعات کاملی در رابطه با فنس­ها همچون تاثیر استفاده از انواع مختلف آن در مزارع و باغ­های دولتی و شخصی را با شما در میان گذاشتیم تا با آگاهی نسبت به تهیه این محصولات اقدام کنید. همچنین به  مزایای استفاده از فنس نظیر قیمت مناسب یا افزایش زیبایی ظاهری باغ یا زمین نیز پرداختیم که شما با در نظر گرفتن این موارد بتوانید تصمیم درستی در رابطه با خرید این محصولات به جای دیوارکشی مکان مدنظرتان اتخاذ کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
https://akhbartimes.ir/sitemap_index.xml