مستاجران مناطق ۲ و ۵ به کدام مناطق پایتخت نقل مکان کردند؟

روزنامه دنیای اقتصاد نوشت: اگرچه این دو منطقه نیز جزو مناطق پرتقاضا برای خرید و اجاره واحدهای مسکونی بودند، اما تابستان امسال مهاجرت از نیمه شمالی منطقه به این دو منطقه افزایش یافت.

به گزارش اخبار تایمز؛ یکی از دلایل مهم استقبال ساکنان مناطق مصرفی نیمه شمالی تهران از این مناطق به تفاوت حداقل ۳۰ درصدی اجاره بهای مسکن در این دو منطقه با اجاره بهای مسکن در دو منطقه شمالی است.

قیمت اجاره بها در مناطق ۹ و ۱۰ شهر تهران به طور متوسط حدود ۳۰ تا ۴۰ درصد کمتر از محله های مصرفی منطقه ۲ (شهرآرا، گیشا، مرزداران و …) و همچنین منطقه ۵ (پونک و …) است. و همین موضوع باعث شده گروه زیادی از مستاجران که توان پرداخت اجاره بهای جدید در نیمه شمالی را ندارند به این مناطق نقل مکان کنند، در حالی که رشد اجاره بهای مسکن طی یک سال گذشته در این مناطق تقریباً به همان میزان تفاوت بوده است.

علاوه بر این، این دو منطقه عملاً در مرز نیمه شمالی و جنوبی قرار دارند و فاصله آنها با نیمه شمالی کمتر از سایر مناطق جنوبی تهران است. نزدیک بودن این مناطق به مرکز شهر و همچنین دسترسی آنها به مراکز کاری و … از دیگر عواملی است که این دو منطقه را به شدت مورد تقاضا قرار داده است.

مستاجرهای مناطق 2و5 به کدام مناطق پایتخت کوچ کردند؟

این در حالی است که این دو منطقه دو مرکز اصلی عرضه مسکن در مقیاس کوچک هستند. از طرفی تنوع نسبتا مناسبی از متراژها نیز در این مناطق مشاهده می شود و واحدهای متراژ متوسط و بزرگ نیز با توجه به نیاز مستاجران در آنها یافت می شود.

از نظر بافت اجتماعی نیز فاصله کمتری با مناطق مصرفی در شمال آنها وجود دارد. چرا که در گذشته تعداد زیادی از زوج های جوان که قبل از ازدواج در محله های مصرفی نیمه شمالی پایتخت زندگی می کردند حداقل در سال های اولیه ازدواج خود این مناطق را برای سکونت انتخاب می کردند و به همین دلیل بافت این مناطق در مقایسه با سایر محله های جنوبی دارای بافت نسبتاً غیر بومی هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
https://akhbartimes.ir/sitemap_index.xml