مصرف چشمگیر برق استخراج بیت کوین در سال ۲۰۲۳

اکوایران: در این گزارش به مصرف برق قابل توجه استخراج بیت کوین در سال گذشته اشاره شده است که معادل مصرف برق ۱۶۷ کشور جهان بوده است.

به گزارش اخبار تایمز، داده های «شاخص مصرف برق بیت کوین کومریج» نشان می دهد که در سال ۲۰۲۳، استخراج بیت کوین در سراسر جهان ۱۵۴.۹ میلیارد کیلووات ساعت برق مصرف کرده است که معادل مصرف برق در مجموع ۱۶۷ کشور است.

به گزارش آنادولو، یک دستگاه معمولی استخراج بیت کوین به اندازه دو یخچال و یک تلویزیون برق مصرف می کند. از آنجایی که استخراج بیت کوین به تعداد زیادی سیستم کامپیوتری تخصصی نیاز دارد، این فرآیند برق زیادی مصرف می کند. برآوردها نشان می دهد که برای استخراج یک بیت کوین حدود ۱۴۵۰ کیلووات ساعت برق نیاز است.

در حال حاضر ایالات متحده، کانادا، چین، روسیه و قزاقستان از جمله کشورهایی هستند که بیشترین سهم را در استخراج بیت کوین دارند. در حالی که ایالات متحده به دلیل دسترسی آسان به تجهیزات فنی و زیرساخت های مورد نیاز برای استخراج بیت کوین از سایر کشورها فاصله دارد، قزاقستان و چین به دلیل هزینه برق مقرون به صرفه در بین ماینرهای بیت کوین بسیار محبوب شده اند.

آخرین قیمت بیت کوین و اتریوم

بر اساس داده های سایت Investing، قیمت بیت کوین در روز سه شنبه (۲۶ ژانویه) از ۴۲.۹۳ دلار تا ۴۳۴۱۸ دلار متغیر بود. این ارز دیجیتال تا حدود ساعت ۲۲ به وقت ایران با قیمتی در حدود ۴۳۱۰۰ دلار معامله می شد. تغییر قیمت بیت کوین در ۲۴ ساعت گذشته مثبت بوده و قیمت آن تقریبا ۴۰۰ دلار افزایش یافته است. حجم تراکنش بیت کوین در ۲۴ ساعت گذشته ۸۸.۲۴ میلیارد دلار بوده و ارزش این ارز دیجیتال نسبت به هفته گذشته ۸ درصد کاهش داشته است.

علاوه بر این، قیمت اتریوم در همان روز از ۲۵۰۱ دلار به ۲۵۷۷ دلار در نوسان بود. این ارز دیجیتال تا حدود ساعت ۲۲:۰۰ به وقت ایران در حدود ۲۵۶۵ دلار معامله می شد. تغییرات قیمت اتریوم در ۲۴ ساعت گذشته مثبت بوده و قیمت آن حدود ۳۰ دلار افزایش یافته است. حجم تراکنش های اتریوم در ۲۴ ساعت گذشته ۲۲.۱۰ میلیارد دلار بوده و ارزش این ارز دیجیتال نسبت به هفته گذشته بیش از ۱۳ درصد افزایش یافته است.

منبع اکو ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
https://akhbartimes.ir/sitemap_index.xml