معایب خودرو ام جی ۶ که قبل از خرید بهتر است بدانید

قبل از خرید ماشین های ام جی بهتر است معایب و ایرادات این خودرو چینی را بشناسید تا بهتر بتوانید در خرید خود تصمیم بگیرید.در این نوشتار معایب ام جی ۶ را به طور کامل بررسی می‌کنیم.

معرفی خودروی ام جی ۶

خودروی ام جی ۶ برای اولین بار در سال ۲۰۰۸ در نمایشگاه شانگهای رونمایی شد. طبیعی است که علاوه بر همه‌ی مزایایی که این خودرو دارد، معایبی نیز داشته باشد. یکی از معایب بزرگ این خودروها هزینه بالای تعمیرات گیربکس ام جی میباشد. در این نوشتار معایب ام جی ۶ را از نظر می‌گذرانیم. این ماشین را می‌توان محصول مشترک چین و انگلستان دانست. اکنون این برند در مالکیت شرکت سایک موتور چین است.

چین با این اقدام (خرید کمپانی انگلیسی ام جی) سعی داشت راه ورود تولیدات خود به بازارهای اروپا و آمریکا را بیابد. معرفی این خودرو برای اولین بار در بازار ایران توسط شرکت مدیا موتورز صورت گرفت. این خودرو در دو تیپ جی‌تی و مگنت به بازار ایران عرضه شد. اما این مدل نیز همچون سایر محصولات ام جی موفقیت چندانی در زمینه‌ی فروش کسب نکرد. داشتن یک شناخت کامل از ایرادات ام جی ۶ به خریداران این محصول کمک می‌کند تصمیم‌گیری راحت‌تری برای خریدن یا نخریدن آن داشته باشند.

معایب ام جی ۶ چه مواردی هستند؟

معایب ماشین ام جی

آن‌چه که به طور کلی برای خودروهای چینی به عنوان یک نقطه ضعف شناخته می‌شود، طراحی داخلی ضعیف است. همین امر یکی از معایب ام جی ۶ نیز می‌باشد. پلاستیک سخت استفاده شده در طراحی کابین این خودرو باعث شده است که ام جی ۶ به هیچ عنوان توان رقابت با خودروهای هم‌ قیمت خود از برندهایی چون کیا و هیوندای را نداشته باشد.

از دیگر سو گرچه در تبلیغات این خودرو با توجه به سابقه‌ی قرارگیری دفتر کمپانی ام جی در انگلیس، آن را یک خودروی انگلیسی معرفی می‌کنند؛ اما این کمپانی سال‌هاست که عملا به چین نقل مکان کرده است و از آن تنها یک دفتر طراحی فنی در انگلیس باقی مانده است. با توجه به اینکه بازار فروش خودروهای چینی در ایران چندان پر رونق و مناسب نیست، همین امر نیز می‌تواند به عنوان یکی دیگر از معایب خودروی ام جی ۶ برشمرده شود.

 معایب کابین ام جی

یکی دیگر از معایب ام جی ۶ که می‌تواند برای بسیاری از افراد آزاردهنده و حتی غیر قابل تحمل باشد، صدای زیاد داخل کابین است. پیش‌تر به متریال نه چندان با کیفیت به کار رفته در طراحی داخلی این خودرو اشاره کردیم. در همین راستا عدم وجود عایق بندی مناسب برای جلوگیری از ورود صدای موتور به داخل کابین نیز یک امتیاز منفی برای این خودرو محسوب می‌شود. چیزی که در اکثر خودروهای چینی شاهد آن هستیم.

معایب ام جی ۶ در بخش فنی

یکی دیگر از ایراداتی که به این خودرو وارد است، صدای گیربکس آن می‌باشد. اما صدای گیربکس نمی‌تواند به خودی خود یک ایراد تلقی شود تا زمانی که نقص فنی نداشته باشد. متاسفانه گزارش برخی از رانندگان این ماشین حاکی از وجود اشکال در جعبه دنده‌ی آن است. مثلا برخی از صاحبان این خودرو عنوان کرده‌اند که در هنگام اقدام به تعویض دنده علاوه بر صدای بلند ایجاد شده، دنده نیز به درستی جا نمی‌افتد.

همچنین تعمیر گیربکس ام جی ۶ به دلیل حساسیت و سختی بسیار بالایی که دارد کار هر مکانیکی نیست و حتما باید در صورت خرابی به یک تعمیرگاه تخصصی گیربکس ام جی مراجعه کنید. تعمیرگاه های غیر تخصصی توانایی تشخیص ایرادات جعبه دنده های اتومات را ندارند و ممکن است با تشخیص ایرادات نابجا باعث افزایش هزینه های تعمیر گیربکس اتومات خودروی شما شوند.

معایب خودروهای ام جی از نظر فنی

 معایب ام جی ۶ محدود به موارد فوق نبوده و باید استهلاک بالای آن را نیز در این دسته‌بندی آورد. این در حالی است که این روزها خریداران خودرو بیشتر از هر زمان دیگری به خرید ماشین‌های کم استهلاک فکر می‌کنند.

از دیگر سو هزینه‌ی نگهداری و تعمیرات ام جی ۶ بسیار بالا بوده و این می‌تواند بزرگترین ایراد این ماشین به حساب آید. همچنین دسترسی به قطعات آن نیز در بسیاری از مواقع با محدودیت همراه است. بنابراین مالکان این خودرو باید به دنبال بهترین و خبره‌ترین تعمیرکاران ماشین باشند.

یکی از بهترین‌های این زمینه، تعمیرگاه تک گیربکس به آدرس اینترنتی https://takgearbox.com است. با سپردن ماشین خود به تعمیرکاران متخصص این مجموعه خیال شما از بابت رفع همه‌ی نقوص فنی ماشین آسوده خواهد بود. همچنین پرسنل این مجموعه تمام توان خود را به‌ کار می‌گیرند تا از قطعات مرغوب و مناسب برای تعمیر گیربکس اتومات ماشین شما استفاده کنند. همه‌ی این‌ها در حالی است که بالا نرفتن هزینه‌ی تعمیرات به صورت غیرمنطقی را نیز مد نظر خواهند داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
https://akhbartimes.ir/sitemap_index.xml