معرفی خودرو آریزو ۵ جدید | امکانات خاص این آریزو جدید را ببینید

به گزارش شمانیوز : آریزو ۵ جدید به نوعی فیس لیفت این محصول است.  آریزو۵ جدید توسط شرکت مدیران خودرو عرضه شده است. بزرگ‌ترین تغییر آریزو ۵ جدید را باید در فضای داخل کابین آن دانست.موتور به کار رفته در آریزو ۵ توربو جدید همان نسخه ۱.۵ لیتری توربو قبلی است که توانایی تولید ۱۴۷ اسب بخار قدرت و ۲۱۰ نیوتن متر گشتاور را داراست. در ادامه بررسی و معرفی بیشتر این خودرو می پردازیم. 

 

طراحی داخل آریزو ۵ جدید

برخلاف طراحی بیرونی که تنها در فاکتورهای محدودی خلاصه شد و به آنان اشاره کردیم، طراحی داخل کابین چری آریزو ۵ جدید به کلی تغییر کرده و تحول بزرگی در آن ایجاد شده است. تغییرات در داخل کابین چری آریزو ۵ جدید را می توان سراسری دانست و حتی طراحی و موقعیت قرارگیری خروجی هوای سیستم تهویه مطبوع هم تغییرات زیادی به خود دیده و از طراحی سنتی و ساده خود در مدل های قبلی خارج شده است، اما این تغییرات به این معنی نخواهد بود که چری آریزو ۵ جدید یک طراحی کاملا جدید و خلاقانه دارد، بلکه از طراحی داخل کابین چری آریزو ۶ با کمی تغییرات در متریال خود استفاده کرده و در داخل کابین چری آریزو ۵ جدید بکار گرفته شده است.

آریزو 5 جدید

الگوبرداری از طراحی کابین چری آریزو ۶ باعث شده تا شاهد کابینی جذاب در داخل چری آریزو ۵ فیس لیفت باشیم و از طراحی سنتی و قدیمی خود فاصله گرفته تا تجربه جدید و لذت بخشی برای کاربران جدیدش فراهم کند. آریزو ۵ جدید از صفحه نمایشگر بزرگ تری استفاده کرده و کنسول مرکزی آن هم مرتب و شکیل تر از قبل شده است. به لطف بکارگیری جعبه دنده اتوماتیک CVT، شاهد طراحی جذاب و منظمی در کنسول ابزار و محل قرارگیری اهرم تعویض دنده نیز هستیم.با این حال الگوبرداری چری آریزو ۵ جدید از برادر بزرگ تر خود یعنی چری آریزو ۶ کاملا دقیق و صد درصدی نبوده و تفاوت هایی میانشان دیده می شود. اول از همه اینکه داشبورد چری آریزو ۵ جدید روکش های چرمی ندارد و بجای آن از طرح فیبرکربن نقره ای استفاده شده است. تفاوت دیگر هم مربوط به صفحه پشت آمپر آنان می شود که چری آریزو ۵ جدید از پشت آمپر آنالوگ و صفحه نمایشگر دیجیتال کوچک در مرکز آن استفاده می کند.

آریزو 5 جدید

طراحی بیرونی آریزو ۵ جدید

در ظاهر خودرو تغییراتی زیادی دیده نمی شود و شاید تنها کسانی متوجه این تغییرات شوند که صاحب یک چری آریزو ۵ باشند. عمده تغییرات ظاهری خودرو مربوط به جلوپنجره، رینگ ها و سیستم ترمز می شود که در ظاهر چری آریزو ۵ جدید چندان به چشم نمی آیند و تغییر زیادی در ظاهر آن ایجاد نکرده اند.جلوپنجره خودرو و زنبوری داخل آن در نسخه جدید آریزو ۵ یک طرح کهکشانی به خود گرفته و بر روی چرخ های خودرو هم شاهد نصب رینگ های جدید با طرح جذاب تری هستیم. برای جذاب کردن این تغییرات بویژه رینگ های جدید، کالیپراسیون ترمز جلو و عقب به رنگ قرمز درآمده تا کمی رنگ اسپرت به چهره آن پاشیده شود.

با معرفی یک خودروی جدید، ایجاد تغییراتی در چراغ جلو می توانست به جذابیت و تنوع بیشتر چهره کمک کند، با این حال نه در بخش جلو و نه در بخش عقب شاهد تغییری در چراغ ها نیستیم. در قسمت جلو شاید تغییری در جلوپنجره ایجاد شده باشد، اما قسمت عقب دست نخورده باقی مانده و کوچک ترین تغییری در طراحی عقب آن دیده نمی شود.

 

مشخصات فنی آریزو ۵ جدید

در بخش فنی از پیشرانه و جعبه دنده مشابه در چری آریزو ۶ استفاده شده است. پیشرانه ۱.۵ لیتری چهار سیلندر که با سود جستن از پرخوران های توربوشارژر می تواند خروجی قدرت ۱۴۷ اسب بخاری در محدوده ۵۵۰ دور بر دقیقه تولید کرده و یا حداکثر گشتاور ۲۱۰ نیوتن متری در محدوده ۱۷۵۰ دور بر دقیقه به کاربران خود ارائه دهد.با نگاهی به بخش انتقال قدرت، شباهت فنی آریزو ۵ جدید به خودروی چری آریزو ۶ کامل تر می شود. جایی که از یک جعبه دنده اتوماتیک CVT با ۹ دنده در حالت دستی استفاده شده و نیروی تولیدی موتور را پس از تبدیل، تنها به سمت چرخ های جلو ارسال می کند که حاصل آن حداقل شتاب صفر تا صد تقریبا ۱۰ ثانیه خواهد بود.

 

در کنار تغییرات فنی و تغییرات ظاهری بویژه در داخل کابین، امکانات قابل قبولی هم در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت که در بخش فنی می توان به ۶ کیسه هوای ایمنی به عنوان اصلی ترین مولفه خودرو در بخش ایمنی اشاره کرد که شامل ایربگ های جلو، جانبی و پرده ای می شود. در سیستم ترمز هم از سیستم های ABS، EBD و ESP استفاده شده است که در مواقع ضروری می توانند بسیار کمک کننده باشند.از امکانات رفاهی مهم چری آریزو ۵ جدید هم می توان به سیستم اتوهلد، ترمز پارک برقی، سانروف و یا روکش های چرمی صندلی ها در کنار امکانات دیگری همچون سیستم نمایش میان باد لاستیک ها، استارت دکمه ای، سیستم ورود بدون کلید، آینه های برقی، کروز کنترل، سنسور عقب، چراغ های روشنایی LED و… اشاره کرد.

 

  • قیمت
  • نمایندگی
  • ۶۸۰,۰۰۰,۰۰۰ تومان – بروز رسانی در چهارشنبه ۶ دی
  • مدیران خودرو

 

منبع : خودرو بانک


منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
https://akhbartimes.ir/sitemap_index.xml