معرفی خودرو ریسپکت پرایم وارداتی | امکانات این خودرو هوش از سرتان می برد

به گزارش شمانیوز :خودرو ریسپکت پرایم یکی دیگر از محصولا ت کشور چین است. خودرو ریسپکت پرایم جز خانواده چری ها محسوب می شود.خودرو ریسپکت پرایم طراحی اسپرت و متفاوتی دارد. در ادامه به بررسی بیشتر این خودرو پرداخته ایم. 


دانلود ویدیو

 

طراحی بدنه

در جلوی رسپکت چراغ ها کشیده و در امتداد جلوپنجره مشکی رنگ طراحی شده اند. این یعنی عملا جلوپنجره ای باریک و کشیده را را داریم اما در پایین سپر هم ورودی هوای بزرگ تر افقی با رنگ مشکی طراحی شده و به نوعی بنظر می رسد جلوپنجره دو تکه شده است.

به کارگیری قطعات مشکی و کرومی در بهمن ریسپکت پرایم هماهنگی خوبی با المان های دیگر بدنه مثل رینگ و حاشیه شیشه ها دارد و در مجموع طراحی جلو در ریسپکت پرایم نسبتا مدرن و قابل قبول ارزیابی می شود.

این سدان چینی در سال ۲۰۲۱ معرفی شده و بر همین اساس انتظار یک طراحی خیلی خاص و مدرن را از آن داریم. اما این را هم در نظر داشته باشید که کایی ژواندو یک سدان اقتصادی و به صرفه است که برای بازار هدف جوانان طراحی شده و بر همین اساس طراحی بدنه المان عجیب و غریبی ندارد و فقط سعی شده که چهره این سدان کمی اسپرت بنظر برسد. در نمای جانبی دو خط برجسته و تو رفته از گلگیر جلو تا عقب کشیده شده و رینگ های آلومینیومی تراش خورده دو رنگ در سایز ۱۷ اینچی را در بهمن ریسپکت پرایم می بینیم.

در عقب چراغ ها سبک طراحی چراغ های جلو را دارند و الگوی J در گرافیک LED کاسه چراغ دیده می شود. چراغ ها کشیده هستند اما به هم متصل نمی شوند. همین باریک بودن و کشیده بودن باعث شده بنظر برسد در عقب ریسپکت پرایم طراحی چیزی کم دارد. این احساس در رنگ های سفید و یا روشن بدنه بیشتر القا می شود. اما در رنگ های مشکی و تیره (بواسطه کاسه چراغ با زمینه مشکی) طراحی قابل قبول تر بنظر می رسد. دیفیوزر در پایین سپر عقب مشکی طراحی شده و حاشیه نقره ای رنگ را برای دو خروجی اگزوز می بینیم.

ریسپکت پرایم

مشخصات فنی بهمن ریسپکت پرایم

زیر کاپوت ریسپکت پرایم پیشرانه ۱.۵ لیتری ۴ سیلندر توربوشارژ قرار داد. این موتور نهایت قدرت ۱۵۴ اسب بخار و نهایت گشتاور ۲۳۰ نیوتن متر را تولید می کند. قدرت پیشرانه از طریق جعبه دنده CVT (با ۹ دنده مصنوعی) به چرخ های جلو می رسد. این پیشرانه همان پیشرانه ای است که قبل تر در ام وی ام آریزو ۵ توربو و فونیکس آریزو ۶ پرو دیده بودیم. پیشرانه ای که چری با همکاری AVL اتریش توسعه داده و تا به امروز بازخورد فنی خوبی داشته است. البته این را هم در نظر داشته باشید که خروجی های پیشرانه در بهمن ریسپکت پرایم کمی بیشتر از آریزو ۵ و آریزو ۶ پرو است.

اما نکته مهم در مورد مشخصات فنی سدان بهمن موتور سیستم تعلیق آن است. رسپکت پرایم در جلو سیستم تعلیق مک فرسون را دارد و در عقب سیستم تعلیق از نوع مولتی لینک یا چند اتصاله است. این در حالی است که در رقبایی مثل آریزو ۵ و آریزو ۶ پرو سیستم تعلیق ساده توییست بیم را داریم. همین تفاوت باعث می شود سواری بهمن ریسپکت پرایم بخصوص در ردیف عقب به مراتب نرم تر از رقبا باشد.

ریسپکت پرایم

کابین و امکانات

در داخل طراحی نسبتا ساده ای دیده می شود. فرمان از نوع D کات است و روکش چرم مشکی رنگ را روی صندلی ها و رودری ها می بینیم. در وسط یک صفحه نمایش سیستم مالتی مدیا را در دسترس قرار می دهد و جلوآمپر یا همان کلاستر از نوع نیمه دیجیتال است. نور پردازی کابین باعث می شود کابین بهمن ریسپکت پرایم کمی پرمیوم تر به نظر برسد. اما در مجموع طراحی ساده ای را داریم و در این بخش نمی توان برتری خاصی برای سدان بهمن موتور نسبت به رقبا قائل بود. ریسپکت در بحث امکانات سطح مطلوب و قابل قبولی را ارائه می دهد و آپشن های ایمنی و رفاهی نسبتا کاملی را در این سدان می بینیم. 

ه تازگی ریسپکت پرایم با آپشن جدید سنسور باران توسط گروه بهمن عرضه می شود و قرار است امکانات دیگری هم در نسخه های آینده این سدان ببینیم.

 

قیمت بازار و کارخانه ریسپکت پرایم

ریسپکت پرایم سفید

قیمت بازار (۱۴۰۲/۱۰/۱۷) ۱,۲۷۰,۰۰۰,۰۰۰ تومان
قیمت کارخانه (۱۴۰۲/۱۰/۱۷) بدون قیمت تومان

ریسپکت پرایم مشکی


منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
https://akhbartimes.ir/sitemap_index.xml