بررسی و تحلیل جزئی خودرو کاپرا ۲ | امکانات خودرو کاپرا ۲ را ببینید

یکی دیگر از محصولات خودروی کشور کاپرا ۲ است که این خودرو توسط شرکت بهمن موتور وارد ایران شده است. خودروی کاپرا ۲ یک پیکاپ ارزان (البته با قیمت های جهانی) ساخت شرکت “ژانگ زینگ” است.

به گزارش اخبار تایمز و به نقل از شمانیوز؛ خودروی کاپرا ۲ در واقع یک نسخه فیس لیفت شده از کاپرا ساده است. خودروی کاپرا ۲ دو دیفرانسیل و جادار است. در ادامه به بررسی و معرفی خودروی کاپرا ۲ پرداختیم.

بررسی طراحی بدنه و کابین کاپرا ۲

وقتی کاپرا را می بینید، احتمالاً به یاد مزدا BT-50 می افتید، خودرویی که بین سال های ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۱ در تایلند، کلمبیا، زیمبابوه و آفریقای جنوبی برای کشورهای در حال توسعه ساخته شد، اما هرگز در ژاپن فروخته نشد. از آنجایی که هیچ خبر رسمی از ارتباط احتمالی گرند تایگر و این خودرو وجود ندارد، این شباهت ظاهری را باید به کپی برداری خودروسازان چینی نسبت داد. اما تغییرات کاپرا ۲ نسبت به مدل قبلی در نمای بیرونی به طراحی جدید سپر جلو، جلوپنجره، گرافیک متفاوت چراغ های جلو و اضافه شدن Delight محدود می شود.

استفاده از روکش نقره ای براق برای دستگیره درها، پلاک اسم روی گلگیرهای جلو و آینه های بغل کمی تنوع به بدنه این خودروی تنومند بخشیده است.

به لطف ابعاد ۵۳۳۰ میلی متر طول، ۱۷۵۰ میلی متر عرض، ۱۷۷۵ میلی متر ارتفاع و ۳۱۰۰ میلی متر فاصله بین دو محور، کاپرا ۲ در رده پیکاپ های سایز متوسط قرار می گیرد، اما نسبت به اکثر خودروهای خیابانی کشیده تر به نظر می رسد. کیفیت رنگ نیز در حد متوسط بوده و به نظر می رسد در حد سایر خودروهای داخلی باشد. بدنه کاپرا ۲ با تاثیر خطوط مستقیم و سادگی طراحی شده که تا حد زیادی با استفاده از این خودرو هماهنگی دارد اما در مقایسه با پیکاپ های امروزی و حتی هموطنان کاملا قدیمی به نظر می رسد.

اما دگرگونی های کاپرا ۲ در فضای داخلی کاملاً محسوس است، زیرا داشبورد جدید با طراحی نسبتاً قابل قبول، فرمان با شکلی شبیه به نسل اول مزدا ۳ و تودوزی جدید، کاپرا ۲ را در سطح بالاتری نسبت به قبلی قرار داده است. مدل. افزودن تنظیمات سیستم صوتی روی فرمان، نمایشگر، ساعت و دریچه برای قرار دادن لوازم جانبی، کارایی این بخش را افزایش داده است، اما ترکیب کلیدها در یک قسمت می تواند منجر به فشار دادن اشتباه شود.

متاسفانه کیفیت پلاستیک داشبورد و آستر داخلی درب ها کمتر از حد متوسط به نظر می رسد که در این عملکرد کم باعث ایجاد خط و خش در برخی قسمت ها شده است. اگر مانند پیکاپ ریچ پارس خودرو از رنگ مشکی برای پوشش داشبورد و رنگی متفاوت برای تزئین برخی جزئیات استفاده می شد، شاید وضعیت کابین کاپرا ۲ بهتر به نظر می رسید. کیفیت مونتاژ چندان بالا نیست که در اجزای فرمان و بدتر از همه در فاصله عجیب در داشبورد به وضوح قابل مشاهده است.

طراحی صندلی ها قابل قبول است و فضای سرنشینان جلو برای ارتفاع ۱۷۵ سانتی متری کافی به نظر می رسد، اما فضای ردیف عقب متأسفانه چندان عریض نیست مگر اینکه سرنشین جلو کمی راحتی را کنار بگذارد. این برای خودرویی با فاصله بین دو محور ۳.۱ متر عجیب به نظر می رسد، اما در کل بسیار بهتر از وانت نیسان است. عدم توانایی در تنظیم ارتفاع صندلی می تواند برای بسیاری از رانندگان ناراحت کننده باشد.

بر اساس اطلاعات موجود در کاتالوگ، طول و عرض فضای بار کاپرا ۲ به ترتیب ۱.۶۱ و ۱.۳۹۵ متر و ظرفیت حمل آن ۴۸۰ کیلوگرم است.

خودرو کاپرا 2

 امکانات رفاهی کاپرا ۲

کاپرا ۲ به صورت استاندارد به تنظیم برقی آینه‌ها، سیستم ضد سرقت ایموبلایزر، قفل ایمنی شیشه‌های عقب، تنظیم ارتفاع چراغ‌های جلو از داخل، چراغ مطالعه سرنشینان عقب، فرمان هیدرولیک، تهویه مطبوع خودکار و نمایشگر مرکزی ۷ اینچی با رهیاب، دوربین دنده عقب و پشتیبانی از بلوتوث و USB مجهز شده است.

کیفیت نمایشگر کاملاً متوسط بوده ضمن ­این‌که خوانایی آن در زیر نور مستقیم کاهش می­‌یابد. با توجه به سگمنت و البته قیمت کاپرا ۲، جای خالی مواردی همچون ورود بدون کلید، استارت دکمه­‌ای و حتی سنسور فشار باد تایرها احساس می­‌شود.

تجهیزات ایمنی این خودرو نیز به دو کیسه هوا و ترمز ضد قفل ABS با تقسیم نیروی الکترونیکی ترمز EBA محدود شده است، که اصلا کافی به نظر نمی­‌رسد.

سازنده چینی از موفقیت کاپرا در آزمایش ایمنیANCAP  استرالیا و US-NCAP  سخن گفته، ولی حقیقت این است که جستجوی نام گرند تایگر در وب سایت ANCAP نتیجه­‌ای دربرنداشته و موسسه‌­ای با نام US-NCAP هم وجود ندارد. بنابراین عملکرد ایمنی کاپرا تا حد زیادی مورد سوال است.

خودرو کاپرا 2

مشخصات فنی کاپرا ۲

زیر کاپوت کاپرا ۲ یک موتور ۴ سیلندر خطی ۲۴۰۰ سی سی داریم که طراحی اولیه آن به میتسوبیشی برمی گردد. حداکثر قدرت و گشتاور خروجی این موتور به ترتیب ۱۲۴.۷ اسب بخار و ۲۰۰ نیوتن متر گشتاور است که طبق گفته سازنده می تواند شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر را در ۱۶ ثانیه و حداکثر سرعت ۱۴۰ کیلومتر در ساعت را برای این پیکاپ چینی به ثبت برساند.

سیستم انتقال نیرو ۵ سرعته دستی است و به لطف قابلیت تنظیم انتقال نیرو بر روی چرخ ها، Capra 2 را می توان در حالت تک دیفرانسیل عقب (۲WD)، دو دیفرانسیل سبک (۴WD) یا سنگین (۴L) رانندگی کرد.

نسبت تراکم موتور Capra 2 9.8 اعلام شده است که نشان دهنده سازگاری آن با کیفیت بنزین است. سیستم ترمز این خودروی ۱۷۶۵ کیلوگرمی در جلو از نوع دیسکی و در عقب از نوع فنجانی است و سیستم تعلیق آن از نوع دوبل جناغی با میله پیچشی در جلو و فنری تخت در عقب می باشد.

قیمت خودرو کاپرا ۲

۱.۰۲۰.۰۰۰.۰۰۰ تومان


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
https://akhbartimes.ir/sitemap_index.xml