معرفی خودرو X22پرو | امکانات باورنکردنی این خودرو وارداتی را ببینید + فیلم

به گزارش شمانیوز :خودرو X22پرو از دیگر خودروهای چینی است که توسط مدیران خودر وارد شده است.خودرو X22پرو با تغییراتی در ظاهر، امکانات و مشخصات فنی همراه شد .این خودرو یک محصول اقتصادی محسوب می شود. در ادامه بررسی . معرفی بیشتر این خودرو پرداخته ایم. 

مشخصات فنی

ام وی ام X22 پرو ابتدا با پیشرانه ۳ سیلندر توربو به حجم ۱ لیتر به بازار عرضه شده است که از گیربکس اتوماتیک CVT با ۹ ضریب دنده ازپیش‌تعیین‌شده بهره می‌گیرد. این پیشرانه جمع و جور با قدرت و گشتاور نه‌چندان جذاب آن هم با گیربکس CVT در زمینه لذت سواری و شتاب‌گیری با انتقادهای بسیاری همراه شده است. البه باید تاکید کرد که این ستاپ ویژه رانندگی درون شهری و ارائه حداقل مصرف سوخت برای این کراس‌اوور سایز کوچک به اجرا درآمده است.

خوشبختانه مدیران خودرو نسخه دنده دستی ام وی ام X22 Pro را با پیشرانه ۱.۵ لیتر تنفس طبیعی و گیربکس دستی ۵ سرعته روانه بازار خواهد کرد. این پیشرانه قادر به تولید ۱۱۶ اسب بخار قدرت و ۱۴۳ نیوتن.متر گشتاور است که در عمل تمایز خاصی با پیشرانه ۱ لیتری توربو ندارد. اما تفاوت اصلی، دینامیک بهتر پیشرانه در ترکیب با گیربکس دستی و در نتیجه ارائه کیفیت سواری بالاتر است. همچنین نیاز به بیان نیست که استهلاک پیشرانه تنفس طبیعی در تناسب با گیربکس دستی در درازمدت به مراتب بالاتر از پیشرانه توربو است، چرا که پیشرانه توربو برای داشتن عمر مفیدتر در کنار گیربکس دستی، نیازمند مهارت بیشتر در رانندگی است.

X22پرو

طراحی ظاهری

نمای خارجی ام وی ام X22 پرو تنها در بخش جلو دستخوش فیس‌لیفت شده است. این تغییر در طراحی از خودرویی چون هیوندای کونا الهام گرفته است که البته از سوی برند چری با چاشنی‌های متفاوتی همراه شده تا از شباهت بیش از حد میان این دو خودرو بکاهد.

چراغ باریک لبه کاپوت از نوع LED تنها نقش سیستم روشنایی در روز را بازی می‌کند. به همین دلیل سیستم روشنایی اصلی به شکاف بزرگ گوشه دو سپر منتقل شده است تا از دیدگاه زبان طراحی پیرو خودروهای مطرح دیگری چون جیپ چروکی، سیتروئن C4 کاکتوس و نیسان جوک باشد.

انتقاد وارده به این سبک طراحی عدم دگرگونی در نمای عقب خودرو است که برخلاف چهره، بدون تغییر باقی مانده است. اما مدیران خودرو خبر از ورود نسخه جدیدی از ام وی ام X22 پرو در سال جاری داده است که در نمای عقب نیز متمایز خواهد بود.

X22پرو

طراحی داخلی

نمای داخلی ام وی ام X22 پرو، یکی دیگر از تمایزهای نوین این مدل جدید را به نمایش می‌گذارد. داشبرد خودرو به طور کلی تغییر یافته و حالا با زاویه گرفتن بخش مرکزی داشبورد به سمت راننده، طراحی راننده‌محور دارد. نمایشگر سیستم مولتی مدیا به ابعاد ۹ اینچ افزایش یافته است تا با حذف بیشتر کلید‌های کنترلی، شباهت بیشتری به محصولات خانواده لوکس‌تر چری پیدا کند.

مجموعه ادوات روی داشبرد شامل دریچه‌های خروجی سیستم تهویه مطبوع ضمن داشتن طراحی متمایز، هماهنگی بیشتری با طرح داشبرد دارند. فرمان به نوع دی‌کات (D-Cut) تغییر شکل یافته است و نشانگرهای پشت فرمان نیز از نمونه آنالوگ در جهت متضاد، جای خود را به دو نمایشگر آنالوگ دوار شبیه به خانواده ام وی ام X33 داده است که از دیدگاه بصری مقبولیت بیشتری میان خودرودوستان دارد.

تریم داخلی ام وی ام X22 پرو در نمونه‌های پیشین به نوع دو رنگ نارنجی مشکی تغییر یافته بود، اما در نسخه مورد بررسی، داشبرد سراسر به رنگ مشکی با تزئینات مشکی پیانویی و طرح فیبرکربن مات درآمده که کمی با پوشش دو رنگ رودری‌ها و صندلی‌ها در تضاد است.

در نسل‌های قبلی، مدیران خودرو X22 را به ویژگی‌‌هایی چون سیستم نظارت بر فشار باد تایرها، سیستم کنترل پایداری و کنترل کشش مجهز کرده بود، اما در نسخه جدید X22 پرو به ویژگی‌های دیگری چون فرمان برقی، ترمز پارک برقی و اتوهولد تجهیز شده است تا ارزان‌ترین کراس‌اوور تولیدی شرکت مدیران خودرو را به سرحدکمال برساند.

 

 

 

 


منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
https://akhbartimes.ir/sitemap_index.xml