معرفی دستگاه شیرینگ پک و کاربرد آن در صنایع مختلف

دستگاه شیرینگ چیست؟

از دستگاه شیرینگ، در صنایع مختلف برای بسته بندی محصولات بزرگ و کوچک استفاده می شود. این دستگاه که با عنوان شیرینگ پک و شیرینگ حرارتی هم شناخته می شود، با کشیدن سلفون به دور محصول، آن را از هر گونه آلودگی و آسیب احتمالی محفوظ می دارد. مدل انتخابی این دستگاه که در ادامه در مورد انواع آن صحبت خواهیم کرد، متناسب با نوع محصول می باشد. قیمت دستگاه شیرینگ نیز به مدل آن بستگی دارد. از نمونه محصولاتی که با این دستگاه بسته بندی می شوند می توان به، کارتن های کوچک و بزرگ، ظروف غذای بیرون بر، لوازم خانگی، لوازم صوتی و تصویری و سایر موارد مشابه اشاره کرد.

انواع دستگاه شیرینگ پک

دستگاه شیرینگ پک در دو دسته کلی، شامل: شیرینگ کابینی و تونلی طراحی و ساخته می شود. در یک توضیح کلی، دستگاه شیرینگ تونلی برای بسته بندی اجسام با ابعاد بزرگتر و وزن سنگین مورد استفاده قرار می گیرد و شیرینگ پک کابینی برای بسته بندی محصولات کوچک و سبک وزن به کار می رود. سایز کابین در دستگاه کابینی و سایز تونل در دستگاه شیرینگ تونلی با توجه به سایز محصول ساخته می باشد. هر چه سایز کابین و تونل بزرگ تر باشد، ابعاد دستگاه بزرگ خواهد بود. در زیر به شرح مختصر کاربرد هر دو مدل می پردازیم.

کاربرد انواع دستگاه شیرینک

دستگاه شیرینگ پک کاربرد فراوانی در صنعت بسته بندی دارد. اما کدام نوع از این دستگاه متناسب با کسب و کار شماست؟

دستگاه شیرینگ کابینی

این دستگاه که با نام شیرینگ صندوقی هم شناخته می شود، برای بسته بندی محصولات سبک وزن مانند جعبه های پیتزا، پک های غذا، ظروف ادویه، لوازم خانگی سبک وزن، کتاب و سایر لوازم تحریر استفاده می شود. دستگاه کابینی در دو مدل رومیزی و پایه دار با سایز کابین های مختلف ساخته می شود.

دستگاه شیرینگ تونلی

دستگاه شیرینگ تونلی برای بسته بندی اجسام سنگین وزن با ابعاد بزرگ مانند هود، اجاق گاز، سینک، طاقه های پارچه و … کاربرد دارد. این دستگاه به صورت گازی، برقی و دوگانه سوز با دهانه ی تونل مختلف ساخته می شود.

در بسته بندی با استفاده از دستگاه تونلی از رول یا فیلم PE و در دستگاه کابینی از رول PVC و POF استفاده می شود.

نکات مهم در خرید دستگاه شیرینک

هنگام خرید دستگاه شیرینگ پک، نکات زیر را در نظر بگیرید:

  1. نیاز خود را تعیین کنید: قبل از خرید، همه سایزهای محصولی که قرار است مورد بسته بندی قرار بگیرد را مشخص کنید. اگر محصول شرایط تحمل دمایی یا شرایط خاصی دارد به ماشین ساز اطلاع بدهید.
  2. کیفیت: کیفیت دستگاه نقش مهمی در عملکرد و دوام آن ایفا می کند. حتما خرید خود را از یک برند معتبر انجام دهید.
  3. ویژگی های فنی: قبل از خرید، ویژگی های فنی دستگاه را مورد بررسی قرار بدهید. مطمئن شوید که دستگاه از نظر توان مصرفی، دما و … مطابق با خواسته شما است.
  4. قیمت: قیمت برندهای مختلف را مقایسه کنید، هر جند که قیمت نباید عاملی بر فراموشی کیفیت دستگاه باشد.
  5. گارانتی و خدمات پس از فروش: اطمینان حاصل کنید که تولید کننده یا فروشنده، خدمات پس از فروش مناسبی در زمینه تعمیر دستگاه و تامین قطعات یدکی به شما ارائه می دهد.
  6. مطالعه قرارداد یا فاکتور فروش: فاکتور یا قرارداد را با دقت بررسی کنید که مواردی مانند گارانتی و خدمات در آن قید شده باشد.
  7. بررسی نظرات کاربران: قبل از خرید، نظرات و تجربیات کاربران دیگر را درباره دستگاه شیرینگ بررسی کنید تا درک بهتری از عملکرد دستگاه داشته باشید.
  8. تست و بررسی قبل از خرید: اگر امکانش وجود دارد، قبل از خرید دستگاه را تست کنید یا حداقل نمونه ای از بسته بندی را با استفاده از دستگاه تهیه کنید. این به شما کمک می کند تا عملکرد و کیفیت دستگاه را به صورت مستقیم تجربه کنید.
  9. مقایسه فروشندگان: قبل از تصمیم گیری نهایی، چندین فروشنده و نماینده مختلف را مقایسه کنید. قیمت، خدمات پس از فروش، شرایط قرارداد و سایر عوامل را در نظر بگیرید و فروشنده ای را انتخاب کنید که بهترین ترکیب از این موارد را به شما بدهد.

با رعایت این نکات می توانید بهترین دستگاه شیرینگ پک، متناسب با نیازهای خود را پیدا کنید. به یاد داشته باشید که تحقیق کافی انجام دهید و تصمیم خود را با اطلاعات کامل بگیرید.

مشخصات فنی دستگاه شیرینگ پک

این دستگاه در دو مدل کابینی و تونلی دارای مشخصه های فنی متفاوتی می باشد، اما از نظر برند قطعات در ساخت یک ماشین ساز، یکسان هستند. در زیر به برخی از این عوامل اشاره می کنیم:

  1. ابعاد و اندازه: دستگاه شیرینگ پک در اندازه های مختلف، قابل تهیه است. دستگاه های کابینی با ابعاد کوچک تر نسبت به مدل تونلی ساخته می شوند.
  2. انرژی مصرفی: دستگاه های کابینی به صورت برقی و دستگاه های تونلی به صورت برقی، گازی و دو گانه ساخته می شوند. در دستگاه های کابینی، حرارت تولید شده به واسطه المنت و در دستگاه های گازی به واسطه مشعل می باشد.
  3. سیستم کنترل: هم دستگاه کابینی و هم تونلی دارای سیستم کنترل قدرتمند برای دما و حرارت و سایر پارامترها هستند.
  4. سرعت بسته بندی: سرعت بسته بندی در دستگاه کابینی، توسط اپراتور و در دستگاه تونلی با اینورتر قابل کنترل است.
  5. قابلیت سفارشی سازی: در هر دو مدل دستگاه، امکان سفارشی سازی وجود دارد.
  6. قدرت و مصرف انرژی: هم در مدل کابینی و هم تونلی،دارای قدرت کافی برای تامین گرمایش و مصرف انرژی بهینه است.

این موارد، تنها برخی از مشخصات معمول دستگاه های شیرینگ پک هستند و قطعا در برندهای مختلف که توسط ماشین سازهای مختلف ساخته می شوند، مشخصات متفاوتی دارند. برای انتخاب مناسب ترین دستگاه، پیشنهاد می شود با تولید کننده یا فروشنده مربوطه تماس بگیرید و مشخصات دقیق و جزئی تری درباره دستگاه مورد نظر دریافت کنید.

نحوه عملکرد دستگاه شیرینگ

طرز شرینک کردن در دستگاه کابینی و تونلی متفاوت می باشد. از آنجایی که مدل کابینی، کاربرد بیشتری دارد در زیر به عملکرد آن اشاره می کنیم.

 

ابتدا رول را در جایگاه مناسب خود که در بغل دستگاه می باشد، قرار دهید. رول به صورت دو لایه می باشد که یک لایه از بالا و یک لایه از پائین سینی بغل دستگاه عبور می کند. محصول بعد از قرار گیری بین دو لایه به داخل کابین هدایت می شود و با دریافت دما و سیرکوله هوای گرم داخل کابین سلفون به محصول چسبیده می شود و دوخت می خورد. باز شدن درب کابین در حین کار به صورت اتومات و توسط مگنت انجام می شود. تنظیم زمان دوخت و شیرینگ هم به صورت کاملا اتومات بسته به جنس سلفون و محصول صورت می گیرد.

قیمت دستگاه شیرینگ پک

قیمت دستگاه شیرینگ ساخت برندهای مختلف، متفاوت می باشد. از عوامل تاثیرگذار در قیمت، به مدل دستگاه، سرعت تولید، کیفیت ساخت، ویژگی های فنی، قابلیت های خاص و خدمات پس از فروش می توان اشاره کرد. دستگاه هایی که با کیفیت بهتر ساخته می شوند و تکنولوژی پیشرفته تری دارند، طبیعتا قیمت بالاتری دارند. در نهایت، قبل از خرید، مقایسه قیمت ها و ویژگی های مختلف دستگاه شیرینک پک می توانید بهترین گزینه را با توجه به بودجه و نیازهایتان انتخاب کنید.

معرفی دستگاه شیرینگ پک آریا صنعت

شرکت آریا صنعت( aryasanat24.com) با سال ها تجربه، تخصص و تمرکز بر ساخت انواع دستگاه شیرینگ پک کابینی، با هدف مشتری مداری و رضایت مشتری، همچنان پر تلاش به فعالیت خود در این زمینه ادامه می دهد. علاوه بر دستگاه های شیرینک پک که به صورت عمومی و پایه در کارخانه آریا صنعت تولید می گردد، امکان ساخت دستگاه های سفارشی سازی نیز توسط تیم توانمند ما امکان پذیر خواهد بود. امکان ساخت این دستگاه ها هم در مدل کابینی و هم تونلی به صورت سفارشی ساز وجود دارد.

جمع بندی:

دستگاه بسته بندی شیرینگ، یک تجهیز مهم در صنعت بسته بندی است که برای حمل و نقل راحت تر محصول، جلوگیری از آسیب دیدگی و حفاظت در برابر گرد و غبار و هر نوع آلودگی به کار می رود. این دستگاه با استفاده از فناوری پیشرفته، محصولات را به صورت دقیق و محکم بسته بندی می کند تا از تماس آنها با هوا، رطوبت، دما و … جلوگیری کند. این دستگاه سبب کاهش هزینه ها و هزینه های بسته بندی می شود و در نتیجه، تاثیر مثبتی بر سودآوری و رضایت مشتریان دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
https://akhbartimes.ir/sitemap_index.xml