معرفی و بررسی انواع بوسه / معنی و روانشناسی بوسیدن از سر تا پا

درست است که در کشور ما بوسیدن یکدیگر در مقابل دیگران امری ناپسند و به دور از ادب تلقی می شود، اما در اکثر نقاط دنیا این امر امری بسیار عادی و حتی خوشایند تلقی می شود.

پدران و مادران ایرانی اغلب از بوسیدن یکدیگر در حضور فرزندان خودداری می کنند و نمی دانند که آموزش عشق و محبت به فرزندان از همان سنین پایین با دیدن رفتار والدین انجام می شود. بوسیدن نه تنها در روابط عاشقانه کاربرد دارد، بلکه یکی از موارد مهم برای حفظ روابط عاشقانه و سالم در بین زوجین است که فواید آن برای سلامت جسمی و روانی از نظر علمی ثابت شده است. نشانه های بوسیدن متفاوت است.

در این مقاله از اخبار تایمز همراه با توضیحاتی در مورد معنای بوسه به معرفی انواع بوسه و دلایل روانشناسی بوسه می پردازیم.

روانشناسی بوسه | بوسه دادن یعنی چه و دلیل آن چیست؟

بوسیدن کاربردهای مختلفی دارد که کاربرد اصلی آن نشان دادن محبت و علاقه افرادی است که در یک رابطه هستند. منظور از انواع بوسه ها شامل بوسه های عاشقانه، بوسه اعضای خانواده، بوسه های آشنایی، بوسه های خداحافظی، بوسه های احوالپرسی و …، ابراز عشق، علاقه، ایجاد صمیمیت و احساس بهتر در رابطه می شود. آمار نشان می دهد که ۹۰ درصد مردم از بوسه در فرهنگ خود استفاده می کنند و ۱۰ درصد بقیه به دلایل فرهنگی و دیگر از این کار خودداری می کنند. اما عاقبت بوسه که در طول سالیان متمادی همچنان یک روش مبادله محبوب و لذت بخش است، چیست؟

معرفی و بررسی انواع بوسه / معنی و روانشناسی بوسیدن از سر تا پا

مطالعات علمی نشان می دهد که بوسیدن باعث افزایش میزان سه هورمون سروتونین، اکسی توسین و دوپامین در مغز می شود که بخش لذت بخش مغز را فعال می کند. سروتونین هورمون شادی، اکسی توسین هورمون عشق و دوپامین هورمون لذت و اعتیاد است و افزایش آنها در بدن فواید زیادی برای ما دارد. از طرفی بسیاری از فواید سلامتی مانند کاهش فشار خون، کاهش کلسترول بد خون، افزایش جریان خون و… از طریق بوسیدن به اثبات رسیده است. بنابراین نتایج و معنای یک بوسه بسیار بیشتر از آن چیزی است که شما تصور می کنید.

تاریخچه بوسه

بوسیدن یک غریزه و رفتاری است که از طریق اجدادمان به ما رسیده است. حتی در حیوانات نیز انواع بوسه ها مشاهده شده و این خود دلیلی بر غریزی بودن آن است. مثلاً بوسیدن فیل ها با گذاشتن خرطوم در دهان یکدیگر انجام می شود. سگ ها با بو کردن و لیسیدن یکدیگر را می بوسند. نوعی میمون به نام بونوبو دوستانش را در معاشرت های روزمره حتی پس از دعوا می بوسد. به گفته بسیاری از دانشمندان، بوسیدن در اجداد ما به صورت تغذیه دهان به دهان توسط مادران به فرزندان انجام می شده است و در طول سال ها به شکل امروزی در آمده است.

اگر به پرندگان نگاه کنید، آنها دقیقاً همین کار را با جوجه های خود انجام می دهند. شاید پایانه های عصبی زیاد در لب ها منجر به کشف این لذت شده و عمل غذا دادن به معنای بوسه عاشقانه امروزی تبدیل شده است.

بوسه در کشورهای مختلف

معنای بوسه در کشورهای مختلف متفاوت است. در کشورهای مختلف با فرهنگ های مختلف، بوسیدن به روش های مختلفی انجام می شود که در این قسمت به آنها اشاره می کنیم.

بوسه در آمریکا

در کشور آمریکا دو زن برای احوال‌پرسی می‌توانند گونه همدیگر را ببوسند اما بوسیدن دو مرد مرسوم نیست.

بوسه در بریتانیا

در بریتانیا، افرادی که رابطه صمیمی دارند، هنگام ملاقات می توانند با یک بوسه بر گونه یکدیگر احوالپرسی کنند، اما در روابط رسمی هیچ بوسه ای وجود ندارد.

بوسیدن در کشورهای عربی

در کشورهای عربی، مردان هنگام ملاقات یکدیگر را می بوسند تا به یکدیگر سلام کنند. بوسه های مختلفی برای بوسیدن زوج ها وجود دارد، اما زن و مرد مجاز به بوسیدن یکدیگر در مکان های عمومی نیستند.

بوسه در مجارستان

دوستان در مجارستان هنگام ملاقات، گونه های راست و چپ یکدیگر را می بوسند. در این کشور مرسوم نیست که برای اولین بار دیگران را ببوسند.

بوسه در بلژیک

در این کشور مردم چه آشنا و چه غریبه با یک بوسه به یکدیگر سلام می کنند.

بوسه در روسیه

در روسیه، زنان برای احوالپرسی سه بار یکدیگر را می بوسند و گاهی دست طرف مقابل را می بوسند. معنی دست بوسیدن در این کشور احترام گذاشتن است.

بوسه در فرانسه

در فرانسه، هر دو نفر هنگام ملاقات و خداحافظی یکدیگر را می بوسند. پاریس، پایتخت فرانسه، به شهر عشق معروف است و بوسه در فرهنگ این کشور بسیار مهم است. فرانسه مدت هاست که انواع بوسه ها را دیده است و بوسه فرانسوی یکی از معروف ترین بوسه های جهان است. جالب است بدانید در این نوع بوسه ۸۰ میلیون باکتری از طریق بزاق منتقل می شود.

معرفی و بررسی انواع بوسه / معنی و روانشناسی بوسیدن از سر تا پا

معنی انواع بوسه ها

در این قسمت ضمن معرفی انواع بوسه به توضیح معنای انواع بوسه می پردازیم.

۱- معنی بوسه گونه

بوسه گونه نوعی بوسه برای برقراری ارتباط دوستانه و شاید گاهی عاشقانه است. این نوع بوسه رایج ترین نوع بوسه است و در هنگام احوالپرسی، خداحافظی، شب بخیر یا چیزهایی از این قبیل رد و بدل می شود.

۲- معنی بوسه پیشانی

این نوع بوسه در بین اعضای خانواده و دوستان یا زوجین در نتیجه صمیمیت رایج است. معنی بوسه بر پیشانی نشان دادن اهمیتی است که برای طرف مقابل در رابطه قائل هستید. مقصود از بوسیدن پیشانی در زوجین وجود عشق و محبت بدون وابستگی به شهوت است.

۳- زوانشناسی بوسه دست

این بوسه معمولاً برای احترام و نشان دادن تواضع به طرف مقابل استفاده می شود. در روابط عاشقانه، بوسیدن دست یک زن به معنای ایجاد حس برتری در اوست.

۴- بوسه فرانسوی

نوعی بوسه در روابط عاشقانه است که از طریق بوسیدن لب انجام می شود. بوسه از لب فرانسوی به معنای عشق و شهوت زیاد است.

معرفی و بررسی انواع بوسه / معنی و روانشناسی بوسیدن از سر تا پا

۵- بوسیدن سر

منظور از بوسه بر سر این است که شما حس ارزشمندی را به طرف مقابل منتقل می کنید و می خواهید بگویید از او حمایت می کنید. منظور از بوسیدن سر کودکان، انتقال حس امنیت و ارزش به آنهاست.

۶- معنی بوسیدن چشم

این بوسه گاهی اوقات در روابط زوجین استفاده می شود. معنی بوسه به چشم، دوست داشتن طرف مقابل، ایجاد رابطه صمیمانه و انتقال احساسات خوب به طرف مقابل است. منظور از بوسیدن چشم کودکان ابراز علاقه شدید به کودکان است.

۷- بوسیدن گردن

یکی از انواع بوسه، بوسیدن گردن است. منظور از بوسیدن گردن ایجاد احساس لذت در روابط زوجین است و در افرادی که قصد رابطه جنسی دارند استفاده می شود.

۸- بوسیدن پای زن

برخی از مردان با بوسیدن پای زنان خود احساس خوبی دارند. در این افراد بوسیدن پای زن به معنای ایجاد احساس لذت در خود و طرف مقابل است و در هنگام روابط جنسی بین همسران انجام می شود.

۹- بوسه پروانه

این نوع بوسه از طریق چشم انجام می شود. به گونه ای که چشمان خود را روی صورت شخص مقابل می بندید و در مقابل صورت او پلک های خود را مانند بال های پروانه باز و بسته می کنید. بوسه پروانه ای برای افرادی که علاقه مند به کاهش وزن هستند استفاده می شود.

۱۰- بوسه اسکیمو

بوسه اسکیموها از طریق بینی انجام می شود. هر دو طرف بینی خود را در مقابل یکدیگر قرار داده و آنها را در جهات مختلف لمس می کنند. این بوسه نیز ماهیت رمانتیک رابطه را نشان می دهد.

۱۱- بوسه میوه

نوع دیگر بوسه، بوسه میوه ای است. در این نوع بوسه، تکه ای از میوه را در دهان خود قرار می دهید و به دهان طرف مقابل نزدیک می شوید و میوه را در دهان او می گذارید. بوسه میوه ای نوعی بوسه سرگرم کننده است.

۱۲- بوسه هوایی

در این نوع بوسه شما در مقابل چند نفر قرار می گیرید و بوسه را برای فرد یا افرادی که از شما دور هستند می فرستید. معنی بوسه هوایی این است که شما به دیگران اهمیت زیادی می دهید. معمولا افراد مشهوری که می خواهند حس ارزشمندی را به طرفداران خود منتقل کنند از این بوسه استفاده می کنند یا زمانی که شخصی می خواهد از راه دور علاقه خود را نسبت به شخص یا افرادی ابراز کند.

۱۳- بوسه پک

یکی از انواع بوسه ها به بوسه پک معروف است که در آن لب ها مانند نوک به هم نزدیک می شوند و سپس از یکدیگر دور می شوند. این بوسه گزینه خوبی برای دو زوج بعد از بیدار شدن از خواب یا هنگام خداحافظی است. افرادی که می خواهند در هر شرایطی توجه خود را به طرف مقابل خود ثابت کنند از این بوسه استفاده می کنند. بسته بوسه گاهی اوقات توسط افرادی استفاده می شود که در ابتدای یک رابطه هستند، برای بوسیدن مردد هستند و می خواهند میزان تمایل طرف مقابل را برای بوسیدن بسنجند.

۱۴- بوسه پستی

برای ارسال این بوسه کافیست یک متن عاشقانه روی یک کاغذ بنویسید و با لب های رژ لب خود مهر بزنید. این تکه کاغذ را به شریک عاشقانه خود بدهید تا او را هیجان زده کنید. منظور از بوسه پستی ابراز هیجان و عشق است که بیشتر مورد استفاده افراد رمانتیک و علاقه مندان به هیجان است.

۱۵- بوسه موآه

اگر با همسرتان تلفنی صحبت می کنید، می توانید از این نوع بوسه برای ابراز علاقه استفاده کنید. برای انجام این کار، صدای موآ را با لب های خود ایجاد کنید. این بوسه نشان دهنده توجه و محبت شماست حتی زمانی که از شریک زندگی خود دور هستید.

۱۶- بوسه وزوز

لب های خود را روی صورت طرف مقابل فشار دهید و از طریق بوسه کمی وزوز بلند کنید. این بوسه یکی از انواع بوسه های مفرح با علاقه فراوان است. از این نوع بوسه برای بوسیدن کودکان و نوزادان نیز استفاده می شود و آنها را سرگرم می کند.

معرفی و بررسی انواع بوسه / معنی و روانشناسی بوسیدن از سر تا پا

۱۷- بوسه رژلب

لب هایتان را به رژ لب آغشته کنید و روی گونه طرف مقابل فشار دهید تا اثر باقی بماند. انجام این بوسه علاوه بر ابراز علاقه، باعث ایجاد لذت و سرگرمی می شود.

۱۸- بوسه شیرین

روش بوسه شیرین به این صورت است که یک تکه شکلات، آب نبات یا آب نبات را در دهان خود می گذارید و سعی می کنید آن را در دهان طرف مقابل بگذارید. این بوسه نیز برای ابراز علاقه به رابطه همسران انجام می شود و با تفریح و سرگرمی همراه است.

۱۹- بوسه سوپرمن

این روش بوسیدن بیشتر در ورزشکاران رایج است. روش آن به این صورت است که یکی از زوجین روی زمین دراز می کشد و دیگری مانند سوپرمن شروع به پرواز بر روی پاهای او می کند و در طی این فرآیند یکدیگر را می بوسند. شما در کودکی این روش را زیاد انجام داده اید. منظور از بوسه سوپرمن مانند سایر بوسه ها ابراز علاقه در حین ورزش است.

۲۰- بوسه متنی

این نوع بوسه برای ابراز محبت زمانی که با هم نیستید و ایموجی بوسه را برای طرف مقابل می فرستید استفاده می شود. یک بوسه متنی نشان دهنده محبت ذاتی شماست.

۲۱- بوسه تیغه شانه

برخی از افراد به نوعی بوسه به نام بوسه تیغه شانه علاقه زیادی دارند و از این طریق به همسر خود ابراز محبت می کنند و در حین رابطه جنسی برای لذت خود و همسرشان از آن استفاده می کنند.

۲۲- بوسه آدامس

این بوسه برای معاشقه در روابط با همسر انجام می شود و به این صورت است که یکی از افراد آدامس را در دهان خود نگه می دارد و دیگری را تحریک می کند که با دهان آدامس را از او بگیرد. در روشی دیگر فرد آدامس را باد می کند و طرف مقابل سعی می کند آن را ترکاند.

۲۳- بوسیدن شانه‌‌ها

این بوسه در برخی از مراحل خواستگاری همسران مورد استفاده قرار می گیرد.

۲۴- بوسه طراحی شکل

با بوسیدن شکلی روی بدن همسرتان می کشید و از او می خواهید شکل را حدس بزند. معنای بوسه ایجاد رابطه نزدیک است.

۲۵- بوسه استخوان ترقوه

ناحیه ای که ترقوه در آن قرار دارد برای تحریک جنسی بسیار حساس است، بنابراین می توانید از این نوع بوسه در حین رابطه جنسی با شریک زندگی خود استفاده کنید.

۲۶- بوسه نیش‌دار

برخی افراد در حین بوسیدن همسر، مقداری از لقمه را می بوسند که باعث لذت و هیجان بیشتر در فرد مقابل می شود.

۲۷- بوسه جرعه

در این نوع بوسه، یکی از زوجین یک جرعه نوشیدنی می نوشند و مقداری از آن را روی لب های خود می گیرد، سپس آن را روی لب های همسرش می گذارد و نوشیدنی خود را با او تقسیم می کند.

۲۸- بوسه مارمولکی

در این نوع بوسه، یکی از طرفین نوک زبان خود را به زبان و دهان همسرش نزدیک می کند. این بوسه توسط افرادی انجام می شود که به دنبال تنوع و لذت در روابط جنسی هستند.

۲۹- بوسه وکیوم

در حین انجام این بوسه، نفس همسرش را دهان به دهان می مکد. منظور از بوسه خلاء انتقال احساس یگانگی به طرف مقابل است.

۳۰- بوسه مرد عنکبوتی

بوسه ای است که مانند بوسه معروف فیلم مرد عنکبوتی انجام می شود. در این بوسه مرد عنکبوتی به حالت تعلیق درآمده و مری جین را می بوسد.

۳۱- بوسه هیکی

بوسه هیکی به معنی بوسه گردن یا جای دیگری از بدن همراه با مکیدن است. در این بوسه که از یکی از انواع بوسه شهوانی است یکی از زوجین جایی از بدن همسر خود را به‌گونه‌ای می‌مکد که جای کبودی روی پوستش بماند و در افرادی استفاده می‌شود که می‌خواهند خاطره یک رابطه شیرین در ذهن خودشان و طرف مقابل بماند.

۳۲- بوسه مکیدن زبان

اگر می خواهید این بوسه را انجام دهید، باید زبان همسرتان را به سبک بوسه فرانسوی بمکید.

معرفی و بررسی انواع بوسه / معنی و روانشناسی بوسیدن از سر تا پا

۳۳- بوسه پشت گردن

یکی از اعضای بدن که برای بوسیدن مناسب است، پشت گردن همسرتان است. برای اینکه لذت و تنوع را در رابطه خود تجربه کنید، می توانید از این قسمت از بدن او برای بوسیدن استفاده کنید.

۳۴- بوسه تک‌‌لب

نوعی بوسیدن که می توانید آن را با بوسه فرانسوی ترکیب کنید. در این بوسه یکی از لب های بالا یا پایین را به آرامی می مکد.

۳۵- بوسه ذوب‌شده

برای انجام این بوسه، مقداری نوشیدنی حاوی یخ بنوشید و یخ را در دهان خود نگه دارید. به آرامی یخ را در دهان شریک زندگی خود قرار دهید و با آب شدن یخ او را ببوسید.

۳۶- بوسه گوش

یکی از انواع بوسه، بوسه گوش است که در آن، گوش یکی از زوجین توسط دیگری بسیار آهسته و آرام بوسیده می شود تا فرد از طریق گوش تحریک شود. منظور از گوش بوسه ایجاد احساس هیجان در طرف مقابل است.

۳۷- بوسیدن فک

بوسیدن فک نوعی بوسه است که می تواند برای ابراز عشق به همسرتان هیجان انگیز باشد و حس خوبی را در هر دو طرف ایجاد کند.

۳۸- بوسه بینی

یکی از اعضای صورت برای بوسیدن ملایم و ملایم در عشق ورزی بینی است.

۳۹- بوسه انگشت

بوسیدن انگشت از طریق مکیدن در رابطه با همسر می تواند شروع خوبی برای ایجاد حس تحریک جنسی باشد.

۴۰- بوسه روح

بوسه روح با کشیدن آرام لب بر روی قسمت های مختلف صورت همسر آغاز می شود و سپس بوسیدن انجام می شود. همچنین می توانید از این بوسه برای ایجاد احساسات بیشتر استفاده کنید.

معروف ترین بوسه های تاریخ دنیا

برخی از بوسه ها هستند که بیشترین بحث را در بین انواع بوسه های دنیا داشته اند. عکس های آنها در مجلات، روزنامه ها و امروز در سایت ها ثبت شده و در تاریخ باقی مانده است. برخی از این بوسه های معروف جهان عبارتند از:

  • بوسه یک ملوان و یک پرستار که در جشن پایان جنگ جهانی دوم پس از پیروزی آمریکا بر ژاپن توسط عکاس ثبت شد. گفته‌ می‌شود که این دو از قبل همدیگر را نمی‌شناختند.
  • بوسه بریتنی اسپیرز و مدونا
  • بوسه دو زوج جوان در سال ۱۹۵۰ در خیابانی در پاریس که به نماد بین‌المللی عشق جوانان بدل شد.
  • بوسه بارانی و وارونه مرد عنکبوتی و مری جین
  • بوسه ال گور نامزد ریاست جمهوری وقت آمریکا و همسرش تیپر
  • بوسه نوید محمد زاده و فرشته حسینی، این دو زوج در فستیوال کن ۲۰۲۲ سنت‌شکنی کرده و همدیگر را بوسیدند.

بسیاری از بوسه های معروف دیگر در جهان در زمان خود خبرساز شدند.

معرفی و بررسی انواع بوسه / معنی و روانشناسی بوسیدن از سر تا پا

سوالات متداول

معنی ایموجی💋 چیست؟

معنی نماد ایموجی 💋 که به بوسه ماتیکی است مشهور است، مربوط به احساس عاشقانه و شوق بوسیدن است.

آیا بوسیدن نشانه عشق است؟

بوسیدن بدون عشق و علاقه وجود ندارد و یکی از راه‌های نشان‌دادن علاقه بوسیدن است.

آیا بوسیدن کالری می سوزاند؟

برخی مطالعات نشان می‌دهند که با هر بوسه ۸ تا ۱۶ کالری سوزانده می‌شود.

آیا بوسیدن لب لذت دارد؟

بوسیدن لب باعث ترشح هورمون‌های لذت در مغز شده و احساس سرخوشی را در فرد ایجاد می‌کنند.

جمع‌بندی

در این مطلب در مورد معنای بوسه صحبت کردیم و فواید بوسه را به شما تقدیم کردیم. فوایدی مانند ترشح سروتونین، دوپامین، هورمون های اکسی توسین و کاهش فشار خون، ضربان قلب، کلسترول خون، اضطراب و بسیاری دیگر. گفتیم که بوسیدن غریزی است و تاریخچه بوسیدن به اجداد ما در زمان های بسیار دور برمی گردد. زمانی که مادران ما با دهان به بچه ها غذا می دادند. پس از آن به نوع بوسیدن در کشورهای مختلف پرداختیم و ۴۰ نوع بوسه در روابط را نام بردیم.

درباره دلایل روانی بوسیدن صحبت کردیم و در نهایت چند بوسه معروف تاریخ را معرفی کردیم. حرف آخر این است که اهمیت بوسه به قدری است که هر سال ۱۳ فوریه به عنوان روز جهانی بوسه جشن گرفته می شود. با امید به اینکه این مقاله مورد توجه شما عزیزان قرار گرفته باشد، از شما تقاضا داریم از نظرات ارزشمند خود برای ارتقای کیفیت مطالب سایت استفاده نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
https://akhbartimes.ir/sitemap_index.xml