مهاجم استقلال بدون ثبت قرارداد غرامت می گیرد!/ عکس استقلال مستندی برای فیفا شد

استقلال مثل رفسنجان شکست خورد که تمام سرمایه اش را نداشت.

به گزارش اخبار تایمز؛ شاگردان جواد نکونام شنبه شب توانستند یک پیروزی ارزشمند خارج از خانه در رفسنجان کسب کنند و حالا شرایط آنها در جدول رده بندی لیگ برتر بهتر از قبل شده است. این پیروزی در حالی به دست آمد که استقلالی ها تمام سرمایه خود را نداشتند و معروف ترین غایب آنها گوستاوو بلانکو مهاجم آرژانتینی تازه جذب شده بود. بازیکنی که استقلالی ها اصرار دارند بازیکن این باشگاه محسوب می شود اما طبق اعلام سازمان لیگ به دلیل عدم صدور کارت بازی نمی تواند با پیراهن آبی در زمین حاضر شود!

با توجه به بحث سقف بودجه، تا زمانی که استقلال نتواند رقم مورد نظر این بازیکن را به دست آورد، قرارداد بلانکو در سازمان لیگ ثبت نمی شود و دقیقا به همین دلیل بود که او در بازی با مس رفسنجان شکست خورد زیرا حتی اگر او از آمادگی کامل بدنی برخوردار بود، جواد نکونام قانوناً نتوانست نام خود را در لیست ۱۸ نفره قرار دهد، زیرا اصلاً برای این مهاجم کارت بازی صادر نشده است، اما به نظر می رسد ماجرا در واقع مشکل خود استقلال است و بلانکو باید پرداخت کند.

دریافت طلب و غرامت

اگرچه فیفا به فدراسیون‌ها اجازه داده است تا قوانین محلی برای شرایط مدیریت فوتبال در کشورهای مساعد وضع کنند، اما اتخاذ چنین تدابیری به معنای پذیرش قوانین مذکور از سوی کمیته انضباطی فیفا نیست و بارها تاکید شده است که در صورت کار به بخش انضباطی و حقوقی فدراسیون جهانی فوتبال مراجعه می کند قوانین خود فیفا برای صدور رای همان اصل طرح سقف بودجه مورد توجه قرار می گیرد که البته با مخالفت فیفا مواجه نشد و فدراسیون فوتبال کشورمان توانست اجرا شود، اما این بدان معنا نیست که کمیته انضباطی فدراسیون جهانی فوتبال یا دادگاه عالی ورزش نیز آن را بپذیرند. در حال حاضر بلانکو کارت بازی ندارد اما باشگاه استقلال طبق قرارداد باید مطالبات او را به طور کامل پرداخت کند و در صورت طرح شکایت، علاوه بر موارد مندرج در قرارداد به عنوان دستمزد رسمی، استقلال حتی می تواند به پرداخت غرامت محکوم شود. درست مثل اتفاقی که برای وینیفرد شفر و آندره آ استراماچونی افتاد.

مهاجم استقلال بدون ثبت قرارداد هم غرامت می‌گیرد!/ عکس استقلال در فیفا سند می‌شود

عکسی که مدرک شد

چندی پیش باشگاه استقلال با انتشار عکسی از گوستاوو بلانکو در کنار مدیرانش به همراه پیراهن این تیم مدعی شد که این بازیکن آرژانتینی مشکلی برای حضور در تمرینات ندارد و یکی از بازیکنان جواد نکونام به حساب می آید. در نگاه اول این اتفاق عجیب و غیرمنطقی تلقی نمی شود، اما ماجرا می تواند در صورت تقابل استقلال و بلانکو گواه باشد، زیرا برخی از حقوقدانان آشنا به ورزش مدعی هستند حتی اگر استقلال نتواند برای بلانکو کارت بازی بگیرد. پایان فصل همین عکس جزو مدارکی خواهد بود که این بازیکن می تواند به فیفا ارائه کند و ادعای دریافت مطالبات خود را داشته باشد. البته همه این اتفاقات در صورتی رخ می دهد که پرونده به دادگاه کشیده شود.

حل می‌شود

با همه این موارد مدیران استقلال چیز دیگری می گویند و نگرانی هواداران را بی مورد می دانند. یکی از اعضای کادر مدیریتی باشگاه استقلال در این خصوص به خبرورزشی گفت: بلانکو را خریدیم تا از او استفاده کنیم. قرار نیست پولی بدهیم که او در ایران تماشاگر باشد. موضوع سقف بودجه و ثبت قرارداد وی با استفاده از راهکارهای قانونی حل می شود. مطمئن باشید کار او با استقلال به کمیته انضباطی فیفا کشیده نمی شود و موضوع حل می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
https://akhbartimes.ir/sitemap_index.xml