مصوبه شورای نگهبان با برگزاری الکترونیکی انتخابات مجلس شورای اسلامی

سخنگوی شورای نگهبان ضمن توجه به اصلاحات قانون انتخابات مجلس از تصویب اولیه شورای نگهبان برای برگزاری الکترونیکی انتخابات مجلس امسال خبر داد.

به گزارش اخبار تایمز، «هادی طحان نظیف» سخنگوی شورای نگهبان ضمن اشاره به اصلاح قانون انتخابات مجلس، گفت: این موضوع از سال ها پیش مطرح بوده و با ابلاغ سیاست های کلی انتخابات از سوی مقام معظم رهبری، ضرورت آن قرار گرفت. بیشتر احساس کردم. قانون را اصلاح کرد.»

وی در ادامه افزود: در قانون قبلی انتخابات مجلس ابهامات و مشکلاتی وجود داشت که مجریان و ناظران و همه ارکان انتخابات در سال های اخیر با آن مواجه بودند؛ از این رو در این ایام صحبت هایی درباره مهلت های تعیین شده مطرح شد. و ابتکاراتی مانند پیش ثبت نام یا به روز رسانی رویه رسیدگی به تخلفات و صلاحیت ها در قانون جدید دیده شده است که به نظر می رسد روند انتخابات تسهیل و روان شود.»

موافقت شورای نگهبان با برگزاری الکترونیکی انتخابات

سخنگوی شورای نگهبان در بخشی دیگر از اظهارات خود درباره برگزاری الکترونیکی انتخابات گفت: این موضوع در اسناد بالادستی وجود دارد و در قانون جدید نیز آمده است، البته از ۲۵ فرآیندی که در انتخابات ۲۴ فرآیند به صورت الکترونیکی در حال انجام است و وزارت کشور نیز اعلام آمادگی کرده است، اما منتظر هستیم تا طرح وزارت کشور رای بیاورد تا پس از آن نظر خود را اعلام کنیم. ”

مصوبه شورای نگهبان با برگزاری الکترونیکی انتخابات مجلس شورای اسلامی

وی در ادامه افزود: در صورت درج امتیاز فنی در این طرح و اخذ تاییدیه های فنی، شورای نگهبان با برگزاری الکترونیکی انتخابات مخالفتی ندارد.

طحان نظیف در پایان این سوال را مطرح کرد که آیا افرادی که در دور قبل رد صلاحیت شده اند می توانند در این دوره مجدد ثبت نام کنند یا خیر؟ وی خاطرنشان کرد: صلاحیت افراد را در هر دوره ای دوباره بررسی می کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
https://akhbartimes.ir/sitemap_index.xml