موج بازار ارز خطرناک شد/ دو خبر مهم برای دلار

کارشناسان باتجربه بازار تاکید دارند که نوسانات بازار در روزهای آینده ادامه خواهد داشت تا معامله گران از بازار خارج شوند. به گفته آنها، امواج کنونی بازار خطرناک است و باید از آن اجتناب کرد.

بازار ارز و ارز روز دوشنبه برخلاف انتظار اکثر معامله گران حرکت کرد. قیمت دلار و سکه امامی که در پشت خط روند نزولی داشت، روز دوشنبه این روند را متوقف کرد. قیمت دلار هرات از ۵۶ هزار و ۳۰۰ تومان آغاز شد و در نیمه اول سال به ۵۵ هزار و ۸۵۰ تومان کاهش یافت اما پس از آن به کانال ۵۶ هزار تومان بازگشت. قیمت دلار در هرات با ۵۶ هزار و ۴۰۰ تومان پشت خط دوشنبه به پایان رسید.

درهم امارات نیز که به دلیل روند نزولی عقب مانده بود، با اختلاف منفی ۱۵ هزار و ۵۹۰ تومانی افتتاح شد و در ابتدا با ۶۰ تومان کاهش به ۱۵ هزار و ۵۳۰ تومان رسید، اما در نیمه دوم بازار روی قیمت ۱۵ هزار و ۵۶۰ تومان بسته شد. با کمی نوسان شد.

قیمت تتر در روز دوشنبه بین ۵۶۰۰۰ تا ۵۰۰ تومان بود. تتر در روزهای اخیر از دلار تهران عقب افتاده و اختلاف قیمت اسکناس های یک دلاری در تهران و تتر در حال نزدیک شدن به هزار تومان است. گروهی از معامله گران بر این باورند که به دلیل این اتفاق غیرعادی، نوسانگرها ممکن است وارد Tether شوند.

روز دوشنبه بازار به دو خبر علاقه مند بود. اولین خبر صحبت های فرزین بود که گفت به خاطر تحریم ها از سوئیفت استفاده نمی کنیم. ما به جای سوئیفت از ابزارهای دیگری استفاده می کنیم و ابزارهای مالی خودمان را داریم. چه اشکالی دارد که FATF خودمان را داشته باشیم؟ در ادامه، رئیس کل بانک مرکزی درباره حاکمیت ریال صحبت کرد و گفت: ریال امروز جایگزینی پیدا کرده است و شنیدیم که برخی اصناف از دلار، شمش و ارزهای دیجیتال استفاده می کنند و با افتخار اعلام می کنند؛ دستگاه قضایی باید ورود کند. هیچکس حق استفاده از ارزی غیر از ریال در بورس های کشور را ندارد، باید از ریال استفاده شود.

دومین خبر روز دوشنبه به بازار پشت خط رسید. رافائل گروسی، مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، گفت که ایران همچنان در سطحی فراتر از نیازهای صلح‌آمیز غنی‌سازی می‌کند و گفت که قصد دارد ماه آینده به تهران سفر کند.

به گفته تحلیلگران فنی، قیمت دلار پشت خط مقاومتی مهم بازار قرار دارد و تا زمانی که از آن عبور نکرده و روزانه بالای آن تثبیت شود، روند بازار ارز به سمت اصلاح است. مقاومت مهم دلار در محدوده ۵۶ هزار و ۶۰۰ تا ۵۶ هزار و ۸۰۰ توکن است. آنها با تجربه در بازار تاکید می کنند که نوسانات بازار در روزهای آینده برای بیرون راندن معامله گران از بازار ادامه خواهد داشت. به گفته آنها، موج های کنونی بازار خطرناک شده است و بهتر است معامله گران از آنها دوری کنند.

منبع اکو ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
https://akhbartimes.ir/sitemap_index.xml