نقش مشاوران املاک در قیمت گذاری بازار مسکن

نایب رئیس اتحادیه مشاوران املاک با بیان اینکه در بازار مسکن معاملات غیررسمی نداریم، گفت: مسکن جای شوخی نیست و نباید با نیازهای مردم جامعه شوخی کرد. “

به گزارش اخبار تایمز و به نقل از تسنیم؛ داوود بیگی نژاد با بیان اینکه هر کدام حدود ۱۳۰۰ مشاور املاک در منطقه ۴ و ۵ فعالیت می کنند، اظهار داشت: در بازار املاک معاملات غیررسمی نداریم.

وی افزود: هر موضوعی که منجر به عقد قرارداد شود به معنای معامله بوده است.

وی تصریح کرد: تا سال ۱۳۹۱ در معاونت مشاوران املاک محدودیت صنفی داشتیم و این باعث شد که تعداد مشاوران املاک رشد قارچی نداشته باشند. در آن زمان حدود ۲۰۰۰ بنگاه املاک در تهران داشتیم.

وی با بیان اینکه این عدد مناسب بود، تاکید کرد: خوب و بجا بود که مشاوران املاک به معاملات مردم جهت می دادند و معاملات ایجاد نمی کردند.

بیگی نژاد در پاسخ به این موضوع که شاید یکی از دلایل دولت برای حذف مرزهای صنفی ایجاد اشتغال بوده است، افزود: باید بدانیم بازار مسکن شوخی نیست، نباید با مسکن و نیاز افراد جامعه به داشتن سرپناه شوخی کرد. .

وی ادامه داد: ما نباید فقط به این دلیل بیاییم که می خواهیم شغل ایجاد کنیم و کارهایی انجام دهیم و اجازه دهیم هرکسی وارد این حرفه شود. این رویکرد صحیح نیست و کاملا اشتباه است. چون این افراد برای امرار معاش باید یک سری فرمول ها و حرکات انجام دهند.

وی با اشاره به شرکت های سدسازی بیان کرد: در مورد سدسازی این اتفاق افتاد; ما زمانی سدها را ساختیم، اما همین شرکت ها الان چه می کنند؟ اکنون بسیاری از این شرکت ها دیگر سد ساز نیستند و وارد عرصه بازار مسکن سازی شده اند.

نایب رئیس اتحادیه مشاوران املاک گفت: مقررات گذاری در اتحادیه ها به دلیل مسائل پیش آمده شکست خورد و عملا اتحادیه ها این اختیار را نداشتند که کسانی که وارد این مجموعه می شوند را تحلیل کنند و اجازه ورود به آن ها را ندهند. طبق این قوانین هرکس برای مشاور می آمد می توانست وارد صنف شود.

بیگی نژاد با بیان اینکه ۱۲ هزار مشاور املاک دارای مجوز در ۲۰ منطقه داریم، افزود: به طور میانگین اگر این عدد در ۵ ضرب شود تعداد شاغلان بنگاه های املاک مشخص می شود. یعنی حدود ۶۰ هزار نفر. حدود ۳۰ درصد افراد غیرمجاز به این تعداد اضافه خواهند شد که حدود ۸۰ هزار مشاور املاک خواهند بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
https://akhbartimes.ir/sitemap_index.xml