نماینده مجلس وعده داد: آسیب فیلترینگ به مردم و کشور را بررسی خواهیم کرد

نماینده مجلس وعده داد: آسیب فیلترینگ به مردم و کشور را بررسی خواهیم کرد

اقتصاد ۱۰۰ – رشیدی کوچی وعده داد برای مشخص کردن دست‌های پشت پرده فیلترینگ تلاش خواهند کرد.

به گزارش گروه دانش و فناوری، «جلال رشیدی کوچی»، نماینده مجلس اعلام کرد به زودی طرح تحقیق و تفحص از فیلترینگ در مجلس کلید خواهد خورد. به گفته وی یکی از مهم‌ترین بخش‌های این طرح، بررسی میزان آسیب فیلترینگ به مردم و کشور است.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس در گفتگو با عصر ایران اظهار داشت به زودی طرح تحقیق و تفحص از فیلترینگ ثبت و روی سامانه مجلس بارگذاری می شود تا نمایندگان متقاضی آن را امضا کنند. به گفته وی این طرح دارای چهار محور است:

«از مهم‌ترین محورهای این طرح این است که در حوزه امنیت اجتماعی و اخلاقی آیا تأثیر گذار بوده یا نه؟ همچنین گردش مالی و بازار مالی که ایجاد کرده و اینکه چه میزان به کشور و مردم آسیب می‌زند نیز محور دیگر است.»

رشیدی از تلاش برای مشخص کردن دست‌های پشت پرده در راستای این طرح سخن گفت: «اینکه چه جریاناتی از تصمیماتی که در حوزه فیلترینگ گرفته می شود، حمایت می کنند.»

عضو کمیسیون امور داخلی و شوراها با اشاره به اینکه وزارت ارتباطات می‌گوید فیلترینگ ارتباطی با او ندارد و از جای دیگری دستور می‌دهند، گفت:

«این موضوع به شوراهای عالی امنیت ملی و فضای مجازی ربط دارد. ولی طبق قانون آن نهادی که مجلس می تواند از آن تحقیق و تفحص داشته باشد وزارت ارتباطات است چرا که آنها اطلاعات و آمار را دارند و باید پاسخگو باشد و وزیر است که باید از حق مردم دفاع کند.»

احتمال می‌رود این طرح پس از پایان بررسی لایحه هفتم توسعه در مجلس شورای اسلامی پیگیری شود.

گفتنی است از مهر سال ۱۴۰۱ فیلترینگ در ایران شدت گرفت و دردسرهای بسیاری برای مردم و کسب‌وکارهای آنلاین ایجاد کرده است. داده‌های غیررسمی نشان می‌دهند در پی فیلترینگ رخ داده، هزینه ۱۰۰ تا ۱۵۰ هزار تومانی ماهانه به سبد هزینه خانوار برای خرید فیلترشکن اضافه شده است.

انتهای پیام




منبع :

دیجیاتو


درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد ماهیانه ۵-۲۰ میلیون از خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد ۵-۲۰ میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

ثبت نام رایگان در وبینار آموزشی
ظرفیت محدود



منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
https://akhbartimes.ir/sitemap_index.xml