نمایندگی ایران در سازمان ملل توافق با آمریکا را تایید کرد/ جاسوسان آزاد شدند

نمایندگی ایران در سازمان ملل متحد تایید کرد که با آمریکا بر سر آزادی زندانیان توافق شده است.

به گزارش اخبار تایمز، نماینده ایران در سازمان ملل روز پنجشنبه در رابطه با اخبار منتشر شده در شبکه سی‌بی‌اس گفت: ایران و آمریکا در چارچوب توافق همکاری‌های بشردوستانه با میانجی‌گری دولت ثالث، بر سر آزادی متقابل پنج زندانی و اعطای عفو برای آنها توافق کردند. . جابجایی آنها امروز یک گام اولیه مهم در راستای اجرای توافق است.

خبرنگار سی بی اس همچنین نوشت که در صورت اجرای توافق، احتمالا این زندانیان در ماه سپتامبر به کشورهای خود باز خواهند گشت.

دفتر نماینده ویژه آمریکا در امور ایران نیز در واکنش به انتشار خبر توافق در شبکه اجتماعی «ایکس» (توئیتر سابق) نوشت: از خبر امروز درباره آزادی پنج شهروند آمریکایی و انتقال آنها به حبس خانگی در ایران.” ما تا زمانی که ایران را ترک نکنند و به عزیزانشان نپیوندند آرام نخواهیم گرفت.

ساعاتی پیش روزنامه نیویورک تایمز مدعی شد که بر اساس توافق صورت گرفته بین ایران و آمریکا، در ازای آزادی چند زندانی ایرانی و دسترسی تهران به ۶ میلیارد دلار، به ۵ زندانی آمریکایی اجازه خروج از ایران داده خواهد شد.

نمایندگی ایران در سازمان ملل توافق با آمریکا را تایید کرد/ جاسوسان آزاد شدند

به نوشته نیویورک تایمز، در اولین گام این توافق که پس از ۲ سال «مذاکرات محرمانه ایران و آمریکا» حاصل شد، ایران پنج زندانی ایرانی-آمریکایی را از زندان آزاد و در هتل نگه می دارد.

آدرین واتسون، سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا روز پنجشنبه با اشاره به گزارش اخیر نیویورک تایمز گفت: «اگرچه این اقدامی دلگرم کننده است، اما این شهروندان آمریکایی – سیامک نمازی، مراد طاهباز، عماد شرقی و دو آمریکایی که مایلند در این زمان ناشناس بمانند. – نباید اول از همه، آنها دستگیر می شوند.

این مقام آمریکایی گفت: مذاکرات برای آزادی نهایی آنها همچنان ادامه دارد. وی تاکید کرد که این مذاکرات حساس است.

واتسون گفت: “به همین دلیل، ما اطلاعات کمی در مورد بازداشت خانگی آنها و تلاش هایمان برای آزادی آنها داریم.”

نمازی در سال ۱۳۹۴ به اتهام جاسوسی و همکاری با دولت آمریکا به ۱۰ سال زندان، در سال ۲۰۱۹ به جرم جاسوسی و جمع آوری اطلاعات نظامی و در سال ۲۰۱۸ طاهباز به اتهام جاسوسی از نظامیان حساس به حبس محکوم شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
https://akhbartimes.ir/sitemap_index.xml