نمرات ChatGPT بهتر از نمرات دانش آموزان است!

تحقیقات جدید «دانشگاه نیویورک ابوظبی» نشان می‌دهد که ChatGPT می‌تواند در برخی رشته‌ها نمرات بالاتری نسبت به دانشجویان کسب کند.
به گزارش اخبار تایمز؛ این نگرانی وجود دارد که هوش مصنوعی در چند سال آینده جایگزین انسان در مشاغل شود و اکنون یک مطالعه جدید نشان داده است که هوش مصنوعی در دانشگاه می تواند نمرات بهتری نسبت به دانشجویان واقعی کسب کند. این تحقیق جدید نشان می‌دهد که عملکرد ChatGPT با عملکرد دانش‌آموزان در هنگام پاسخ دادن به سؤالات ارزیابی مطابقت دارد یا حتی بهتر است.
موضوعاتی که در آنها ChatGPT از دانشجویان بهتر بود شامل علوم کامپیوتر، مطالعات سیاسی، مهندسی و روانشناسی بود.
این گزارش نشان داد که علیرغم اینکه ۷۰ درصد اساتید استفاده از ChatGPT را سرقت علمی می دانند، تقریباً سه چهارم دانشجویان از ChatGPT برای تکمیل تکالیف خود استفاده می کنند. ربات چت ChatGPT می‌تواند پاسخ‌های مفصلی ارائه دهد و با استفاده از اعلان‌ها در مکالمات شرکت کند.
اعضای هیأت علمی «دانشگاه نیویورک ابوظبی» (NYUAD) در این پژوهش سه پاسخ ارسالی دانشجویان به ۱۰ سؤال را ارزیابی کردند. این آزمایش در ۳۲ دوره انجام شد. همچنین از ChatGPT خواسته شد تا سه مجموعه پاسخ به ۱۰ سوال ارائه دهد. سپس پاسخ های چت بات با پاسخ های سه دانش آموز مقایسه شد.
نمرات ChatGPT بهتر از نمرات دانش آموزان است!
یافته‌ها نشان داد که پاسخ‌های ChatGPT میانگین نمرات مشابه یا بالاتری نسبت به پاسخ‌های دانش‌آموزان در ۱۲ درس از ۳۲ درس داشتند و ریاضیات و اقتصاد تنها دو موضوعی بودند که دانش‌آموزان به طور مداوم از هوش مصنوعی بهتر عمل کردند.
چت ربات ChatGPT فقط در مورد سوالاتی که نیاز به دانش واقعی داشتند بهتر از دانش آموزان عمل کرد، اما در مهارت هایی مانند خلاقیت و پاسخ دادن به سؤالات ترفندی که در تکالیف گنجانده شده بود بیشترین مشکل را داشت.
بر اساس این گزارش، توافق کلی بین اساتید و دانشجویان مبنی بر تایید استفاده از ChatGPT در کارهای دانشگاهی وجود داشت. همچنین دانش آموزان توافق کردند که در آینده شغلی خود، کارهای روزانه را به ChatGPT بسپارند تا بتوانند روی کارهای اساسی و خلاقانه تمرکز کنند.
«طلال رهوان» و «یاسر زکی» (یاسر زکی) از اساتید علوم کامپیوتر دانشگاه نیویورک ابوظبی و ناظران این پژوهش می‌گویند: فناوری‌های هوش مصنوعی مانند ChatGPT اکنون به سطحی رسیده‌اند که می‌توان از آن‌ها در تعداد قابل توجهی استفاده کرد. از دوره های دانشگاهی از دانش آموزان پیشی بگیرید. علاوه بر این، همانطور که بررسی ما نشان می دهد، اکثر دانش آموزان قصد دارند از چنین فناوری هایی برای حل تکالیف درسی استفاده کنند. این یافته‌ها نشان می‌دهد که ارزیابی دانش‌آموزان بر اساس درس‌های درسی ممکن است در عصر هوش مصنوعی به هدف خود عمل نکند و موسسات آموزشی در سراسر جهان را با چالش جدی مواجه کند.
رحوان و زکی خاطرنشان کردند: موسسات آموزشی باید سریعاً سیاست های دانشگاهی مناسب را تعیین کنند.
دو فناوری مورد استفاده برای شناسایی متن تولید شده توسط هوش مصنوعی در بیان درست منشاء تکالیف مشکل داشتند. فناوری طبقه‌بندی متن OpenAI تقریباً نیمی از متون ارسالی ChatGPT را به عنوان متون تولید شده توسط انسان اشتباه گرفته است. این در حالی است که «GPTZero» تقریباً یک سوم متون ارسالی را به همین صورت اشتباه طبقه بندی کرد.
نمرات ChatGPT بهتر از نمرات دانش آموزان است!
رحوان و زکی گفتند که نمونه‌های فعلی طبقه‌بندی‌کننده‌های متن مبتنی بر هوش مصنوعی نمی‌توانند به طور قابل اعتماد استفاده از ChatGPT را در تکالیف تشخیص دهند. این هم به دلیل تمایل آنها به طبقه بندی پاسخ های نوشته شده توسط انسان به عنوان متن تولید شده توسط هوش مصنوعی است و هم به این دلیل که متن ایجاد شده توسط هوش مصنوعی را می توان برای فرار از تشخیص ویرایش کرد. این نشان می دهد که به جای جلوگیری از استفاده از هوش مصنوعی در تکالیف، اساتید باید راه حل های جایگزین ارائه دهند.
سخنگوی اداره آموزش و دانش ابوظبی گفت: هوش مصنوعی این قدرت را دارد که آموزش و پرورش را متحول کند، اما برای تحقق این پتانسیل باید بتوانیم هم فرصت ها و هم خطراتی را که این فناوری جدید به همراه دارد، درک کنیم. به همین دلیل است که ما فراخوانی برای دریافت مدرک برای یادگیری از کسانی که در آموزش و پرورش کار می کنند، صادر کرده ایم. این به ما کمک می کند تا تصمیمات درستی بگیریم و از هوش مصنوعی مولد بهترین بهره را ببریم.
این تحقیق در مجله “Scientific Reports” منتشر شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
https://akhbartimes.ir/sitemap_index.xml