نکاتی کلیدی برای مادران شاغل (نگهداری از بچه)

در دنیای امروز تعداد مادران شاغل افزایش یافته و زنان پس از مادر شدن خود را بر سر دوراهی خانه دار شدن و کارگری می بینند. در چنین شرایطی حفظ تعادل سخت است و اطرافیان باید در این شرایط از مادر حمایت کنند تا بتواند دوران کودکی فرزندانش را به خوبی سپری کند. نکته مهم برای مادران شاغل ایجاد تعادل بین کار و خانواده است که با برنامه ریزی و انضباط می توان به آن دست یافت.

به گزارش اخبار تایمز؛ مادران شاغل با مدیریت و رعایت یک سری نکات مهم سلامت روحی و جسمی خود و فرزندانشان را تضمین می کنند. وقتی زنان شاغل مادر می شوند، وظایفشان سنگین است زیرا هم خانه و هم وظایف کاری بیرون از خانه دارند، بنابراین فشار کار بر دوش زن خانواده است و مرد باید او را همراهی کند.

نکاتی برای مادران شاغل دارای فرزند:

اشتغال مادر مزایا و معایبی دارد که نه می توان آن را ممنوع کرد و نه تایید کرد. برای اینکه مادران شاغل با کار به فرزندان آسیب نرسانند باید یک سری نکات را رعایت کنند که عبارتند از:

۱_ کودک باید تا سه سالگی در محیطی امن مانند: با پدربزرگ و مادربزرگ یا اقوام نزدیک رشد کند. یا می توانید پرستاری را انتخاب کنید که قابل اعتماد و پایدار باشد یا مثلاً مهدکودکی را انتخاب کنید که کیفیت بالایی داشته باشد و معلم ثابتی داشته باشد که بتواند با کودک ارتباط خوبی برقرار کند، اما بهتر است تا قبل از سه سالگی به مهد کودک نرود.

نکاتی کلیدی برای مادران شاغل (نگهداری از بچه)
نکاتی کلیدی برای مادران شاغل (نگهداری از بچه)

۲- توجه به رابطه خوب با کودک که با نبودن شما جبران می شود، مادران شاغل زمان کمی را با کودک خود می گذرانند اما اگر با کودک ارتباط صمیمی داشته باشند به راحتی می توانند با او رابطه خوبی داشته باشند.

نکاتی که زنان شاغل باید به آن توجه کنند:

  1.  کمک از سوی همسر برای کاهش فشار بر مادران شاغل که می تواند در زمینه خانه داری یا نگهداری از کودک باشد.
  2.  هیچ انسانی کامل نیست و ایراداتی دارد پس نباید کمال گرا باشید و انتظار داشته باشید همه چیز کامل باشد.
  3.  برنامه ریزی برای زندگی: زیرا داشتن برنامه رمز اصلی موفقیت است و باید یکی از اولویت های زندگی باشد.
  4.  اختصاص زمان، برای خود و کسب انرژی: هر فعالیتی که باعث کسب آرامش شما می شود، مانند: خواب یا ورزش، باید انجام شود تا شادی و لذت به زندگی بازگردد.
  5.  زنان شاغل همیشه سر دوراهی هستند، نمی توانند از فرزندان خود مراقبت کنند و به راحتی سر کار می روند و نمی توانند دست از کار بکشند.

نکاتی کلیدی برای مادران شاغل (نگهداری از بچه)

پیامدهای مثبت اشتغال مادران:

مادران شاغل اعتماد به نفس دارند و از نظر روحی و روانی سالم هستند، روحیه خوب مادر بر کودک تاثیر مثبت دارد.
آموزش مسئولیت پذیری به فرزندان توسط والدین شاغل: والدینی که شاغل هستند، فرزندانشان استقلال کافی دارند. مسئولیت پذیری منجر به بلوغ فکری، رشد فردی و سلامت روان می شود.
کودکانی که والدینشان شاغل هستند بیشتر به ازدواج مشترک فکر می کنند. دخترها دوست دارند بیرون از خانه کار کنند و پسرها دوست دارند در کارهای خانه کمک کنند.
وقتی بچه هایی که مادرشان کار می کنند به مهدکودک می روند، مهارت های اجتماعی را یاد می گیرند و کودک با مسائل و موضوعات مختلف آشنا می شود.
مردانی که همسرانشان شاغل هستند بیشتر در تربیت فرزندان نقش دارند و نقش زیادی در تربیت آنها دارند.

پیامدها و مشکلات منفی مادران شاغل:

گاهی مادر شاغل بودن می تواند فشار روحی و روانی بر مادر وارد کند و این فشار روحی را به خانه منتقل کند و مادر نتواند با کودک بازی کند یا او را سرگرم کند.
برخی از مادران شاغل به دلیل اینکه زمان کمتری را با فرزندان خود می گذرانند احساس گناه می کنند و زمانی که با فرزندان خود هستند سعی می کنند کمبود را جبران کنند که گاهی باعث خستگی کودک می شود.
مادران شاغل مسئولیت زیادی دارند و علاوه بر کار بیرون از منزل، وظیفه خانه داری را نیز بر عهده دارند و باید مراقب فرزندان خود باشند، انجام این کار بر روح و جسم مادر فشار وارد می کند و سلامت او را تهدید می کند.

نکاتی کلیدی برای مادران شاغل (نگهداری از بچه)

تعادل کار و زندگی برای زنان شاغل:

مادران شاغل می توانند اقداماتی را برای حفظ تعادل بین کار و زندگی خود انجام دهند. آنها باید همیشه با کسانی که از آنها حمایت می کنند در تماس باشند و همچنین به نکاتی برای مراقبت از خود توجه کنند. این مادران باید سعی کنند بابت چیزی حواسشان پرت نشود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
https://akhbartimes.ir/sitemap_index.xml