نگاهی کوتاه به فیلم اوپنهایمر (Oppenheimer) ؛ داستان جدید نولان

پس از مدت ها انتظار بالاخره به تاریخ اکران فیلم اوپنهایمر رسیدیم، فیلمی که توانست نظر منتقدان را راضی کند. در ادامه این مطلب با معرفی کامل فیلم Oppenheimer 2023 و نقد و بررسی آن شما را همراهی می کنیم.

به گزارش اخبار تایمز، کریستوفر نولان (کریستوفر نولان) کارگردان مشهور و محبوب آمریکایی-انگلیسی است که فیلم هایش بیش از ۵ میلیارد دلار در سراسر جهان فروخته و ۱۱ جایزه از ۳۶ نامزدی اسکار را از آن خود کرده است. آخرین فیلم نولان فیلم Tenet بود که در سال ۲۰۲۰ اکران شد، چندی پیش با انتشار خبر ساخت فیلمی درباره پدر بمب اتم، نام خود را دوباره بر سر زبان ها انداخت.

چگونه اوپنهایمر کریستوفر نولان ساخته شد

در سپتامبر ۲۰۲۱، شهریور ۱۴۰۰، اعلام شد که نولان قصد دارد فیلمی درباره پدر بمب اتمی، جی رابرت اوپنهایمر بسازد. نولان علاوه بر کارگردانی، نویسندگی و تهیه کنندگی فیلم اوپنهایمر را نیز بر عهده دارد. او پس از سال ها با برادران وارنر خداحافظی کرد و این فیلم را با مشارکت یونیورسال پیکچرز خواهد ساخت. همین اتفاق باعث شد کمپانی برادران وارنر همزمان با اوپنهایمر فیلم باربی (باربی) که هم مضمون جذابی دارد و هم بازیگران جذابی دارد را منتشر کند و کلمه باربنهایمر (باربنهایمر) در فضای مجازی ترند شود.

نگاهی کوتاه به فیلم اوپنهایمر (Oppenheimer) ؛ داستان جدید نولان

نولان برای تولید اوپنهایمر ۲۰۲۳ شرایطی را تعیین کرد که شامل: بودجه ای در حدود ۱۰۰ میلیون دلار برای ساخت فیلم و همین میزان بودجه برای تبلیغات، کنترل خلاقانه کامل، ۲۰ درصد سود ناخالص اولیه فیلم و ۱۰۰ روز اکران کامل در سینماها بود. همچنین کمپانی یونیورسال پیکچرز متعهد شد که هیچ فیلمی را سه هفته قبل و سه هفته بعد از فیلم اوپنهایمر نولان اکران نکند.

یونیورسال فیلم جدید نولان را حماسه‌ای هیجان‌انگیز می‌خواند که تماشاگران را در تناقض تپنده مردی مرموز غوطه‌ور می‌کند که برای نجات آن باید ریسک کند و دنیا را نابود کند.

تاریخ اکران فیلم اوپنهایمر

سوال شما این است که فیلم اوپنهایمر کی اکران می شود؟ بنابراین شما را منتظر نمی گذاریم و پاسخ شما را خواهیم داد. این اثر دارای ژانر حماسی، بیوگرافی، هیجان انگیز، تاریخی و درام است. تاریخ اکران اوپنهایمر ۲۱ جولای ۲۰۲۳ برابر با ۳۰ تیر ۱۴۰۲ می باشد.لازم به ذکر است که مدت زمان فیلم جدید نولان بمب اتمی ۱۸۰ دقیقه یعنی ۳ ساعت می باشد.

داستان فیلم اوپنهایمر

خب اول بهتره بریم سراغ خلاصه فیلم اپنهایمر. این اثر در زمان جنگ جهانی دوم اتفاق می افتد. زمانی که یک مقام آمریکایی به نام لزلی گرووز از دانشمندی به نام رابرت اوپنهایمر می خواهد که روی یک پروژه بزرگ و مخفی در منهتن کار کند. اوپنهایمر و تیمش سال ها روی این پروژه پرخطر کار می کردند، اما آیا آنچه قرار است ساخته شود به نفع بشریت خواهد بود؟

فیلم جدید کریستوفر نولان از کتاب پرومتئوس آمریکایی: پیروزی و تراژدی جی رابرت اوپنهایمر اقتباس شده است. کای برد و مارتین جی شروین نویسندگان این کتاب هستند. نوشتن این کتاب ۲۵ سال طول کشید و سرانجام در سال ۲۰۰۵ منتشر شد. آنها با صدها نفر مصاحبه کردند و بیش از ۲۶۰۰۰ سند برای نوشتن این کتاب جمع آوری کردند. این کتاب بر اساس زندگی اوپنهایمر خالق بمب اتمی نوشته شده و جوایزی مانند جایزه پولیتزر، جایزه داف کوپر، جایزه کتاب سال شیکاگو و جایزه بهترین کتاب مجله دیسکاوری را از آن خود کرده است.

نگاهی کوتاه به فیلم اوپنهایمر (Oppenheimer) ؛ داستان جدید نولان

نقد فیلم سینمایی اوپنهایمر

در این بخش با نقد و نمرات اوپنهایمر از فیلم جدید نولان همراه شما هستیم. همانطور که گفتیم این اثر همزمان با فیلم باربی اکران شد و توانست در مقایسه با باربی نمرات اولیه بالایی را از منتقدان دریافت کند. البته مقایسه این دو فیلم به دلیل فضای متفاوتشان چندان درست نیست و همچنین باید زمان بیشتری از اکران فیلم ها بگذرد. در جدول زیر نمرات imdb، Rotten Tomatoes و Metacritic Oppenheimer را مشاهده می کنید.

سایت امتیاز
IMDb ۹/۱۰
Rotten Tomatoes ۹۳/۱۰۰
Metacritic ۹۰/۱۰۰

از مجموع ۶۰ منتقدی که به این اثر رای دادند، ۵۹ نفر نظر مثبت داشتند و تنها یک نفر نظر متوسط داشت. در ادامه به بررسی برخی از نظرات می پردازیم.

مت زولر سیتز / RogerEbert.com

  • نمره: ۱۰۰/۱۰۰

فیلم اوپنهایمر تصویر بزرگی از چهره افرادی را نشان می دهد که با وجود خود دست و پنجه نرم می کنند، تصمیماتی که دیگران برای آنها گرفته اند و آنچه با خود و دیگران انجام داده اند.

رابی کالین / The Telegraph

  • نمره: ۱۰۰/۱۰۰

نقش کریستوفر نولان از پدر بمب هسته‌ای یک پیروزی است، مثل اینکه شاهد از هم پاشیدگی تاریخ باشیم.

آلیسا ویلکینسون / VOX

  • نمره: ۱۰۰/۱۰۰

فیلم اوپنهایمر نولان به سختی یک فیلم زندگینامه ای است، حداقل نه به شیوه هالیوودی. در عوض، این فیلم یکی از استادانه‌ترین آثار او درباره سؤالاتی است که یک مرد درباره وجودش می‌پرسد.

برایان ترویت / USA Today

  • نمره: ۸۸/۱۰۰

مورفی به طرز تحسین‌آمیزی شخصیتی لاغر، عصبی و پریشان را به تصویر می‌کشد که توسط همسالانش در طول جنگ و بعدها به عنوان فردی هوشیار، بی‌ثبات و خودخواه دیده می‌شود. او با سیاستمداران درگیر می شود.

نگاهی کوتاه به فیلم اوپنهایمر (Oppenheimer) ؛ داستان جدید نولان

پیتر برادشاو / The Guardian

  • نمره: ۸۰/۱۰۰

فیلم اوپنهایمر در سال ۲۰۲۳ در برش‌های کوتاه و تکه‌هایی از آنچه در آمریکا به عنوان یک قهرمان یاد می‌شود، نشان می‌دهد.

آلونسو دورالده / The Film Verdict

  • نمره: ۵۵/۱۰۰

فیلم اوپنهایمر با همه برش‌های سریع و پرش‌های زمانی‌اش مانند یک فیلم رفتار می‌کند که نگران این است که جایی برای جمع کردن همه چیزهایی که می‌خواهد بگوید و انجام دهد در سه ساعت نداشته باشد. فیلم با تکرار نکات فضای خسته کننده ای را ایجاد می کند. حتی اگر دورهای قبلی توضیحات را از دست داده باشید، در پایان سخنرانی می کند. اگرچه این اثر می داند چگونه جهان را منفجر کند، اما نمی داند چه زمانی باید متوقف شود.

 

سخن پایانی

در این مطلب به معرفی فیلم اوپنهایمر پرداختیم. نظر شما در مورد فیلم اوپنهایمر چیست؟ به نظر شما این فیلم موفقی است؟ آیا تیزر اوپنهایمر را تماشا کردید؟ آیا برای دانلود فیلم اوپنهایمر هیجان زده اید؟ شما می توانید نظرات خود را از طریق بخش نظرات با ما و سایر خوانندگان به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
https://akhbartimes.ir/sitemap_index.xml