نگرانی همیشگی رونالدو از موقعیتش و مقایسه شدن با مسی

کریستیانو رونالدو در مورد لیگ عربستان و آمریکا ادعاهای عجیبی کرد و به لیونل مسی طعنه زد که واکنش های بسیاری را در پی داشت.

کریستیانو رونالدو، فوق ستاره النصر عربستان اخیراً ادعاهای عجیبی درباره لیگ حرفه ای عربستان مطرح کرده است و البته از زمانی که لیونل مسی تصمیم گرفت برای فصل آینده راهی آمریکا شود، این ادعاها بیشتر شده است.

رونالدو بدون شک یکی از بهترین بازیکنان تاریخ فوتبال است. او در سطح باشگاهی تمام عناوین ممکن را در دوران حضور در منچستریونایتد، رئال مادرید و یوونتوس به دست آورد و در تیم ملی نیز با پرتغال قهرمان اروپا شد. از نظر فردی، او تمام رکوردهای گلزنی را شکسته و جوایز فردی زیادی را کسب کرده است.

به گزارش اخبار تایمز، رونالدو پس از کسب پنجمین و مطمئنا آخرین توپ طلای خود در سال ۲۰۱۷ به فرانس فوتبال گفت: “من بهترین بازیکن تاریخ هستم، چه در زمان های خوب و چه در زمان های بد.” من همیشه به این موضوع فکر کرده ام. هیچ فوتبالیستی نمی تواند کاری که من می توانم انجام دهم. هیچ بازیکنی کاملتر از من وجود ندارد.

اما اینها حرف کسی نبود که از جایگاهش در فوتبال مطمئن باشد و احساس امنیت کند. در واقع، رونالدو این کلمات را بیشتر به خاطر احساس خطری که همیشه داشت به زبان آورد. اگر رونالدو واقعا شماره یک تاریخ فوتبال بود، نیازی نداشت هر بار که جلوی دوربین می رود این واقعیت را به همه یادآوری کند.

نگرانی همیشگی رونالدو از موقعیتش و مقایسه شدن با مسی

لیونل مسی هرگز چنین انگیزه ای برای تعریف و تمجید از خود نداشته است و همیشه اجازه داده است که پایش حرفش را بزند. اسطوره بارسلونا دو توپ طلا بیشتر از رونالدو کسب کرده است و پس از کمک به آرژانتین برای قهرمانی در جام جهانی ۲۰۲۳، اکنون در آستانه کسب هشتمین توپ طلا قرار گرفته و رکورد خود را جاودانه تر می کند.

رونالدو و تیم ملی پرتغال در جام جهانی قطر با شکست سختی مواجه شدند و به نظر می رسد همین موضوع باعث شد تا رونالدو از نظر مالی نجومی راهی لیگ عربستان شود. شاید موفقیت در جام جهانی می توانست برای چند سال دیگر حضور پردرآمد در فوتبال اروپا را برای او تضمین کند. قبول پیشنهاد النصر عربستان و تبدیل شدن به پردرآمدترین بازیکن جهان شاید تنها راه او برای دور کردن کانون توجه از مسی بود. اما شوک خبری این انتقال عجیب دیری نپایید و رونالدو نتوانست فصل گذشته النصر را به قهرمانی لیگ عربستان برساند. عملکرد او به گونه ای نبود که کسی را متقاعد کند که او هنوز توانایی بازی در بالاترین سطح را دارد.

حالا مسی بار دیگر در خبرها است. پس از دو فصل کمتر موفق و ناامید کننده در پاری سن ژرمن، این فوق ستاره کوچک تصمیم گرفت چالش جدیدی را در لیگ حرفه ای آمریکا MLS با اینتر میامی امتحان کند.

قابل پیش بینی بود که رونالدو به این موضوع واکنش نشان خواهد داد و او دقیقا همین کار را کرد و گفت سطح لیگ عربستان از بسیاری از لیگ های اروپایی و بالاتر از MLS است. صحبت های ستاره ۳۸ ساله پرتغالی برای مسی کنایه بود و البته او یک بار دیگر ثابت کرد که همچنان سعی دارد با حرف هایش خود را در صدر اخبار قرار دهد و خود را بهترین بازیکن تاریخ معرفی کند.

این ادعای رونالدو با واکنش های زیادی روبرو شد. مایک لاهود، بازیکن سابق فوتبال آمریکایی در مصاحبه ای در شبکه CBS Sports سخنان ستاره النصر را مضحک خواند و به شوخی رونالدو را متهم به مصرف بیش از حد قلیان کرد!

وین رونی، هم تیمی سابق رونالدو که در حال حاضر مدیریت تیم دی سی یونایتد در آمریکا را بر عهده دارد، در مصاحبه با اتلتیک به این شرح وارد بحث شد: “لیگ آمریکا همه زمینه ها را دارد تا به یکی از بهترین لیگ های جهان تبدیل شود. می توانید ببینید که لیگ عربستان چگونه در تلاش برای جذب بازیکنان بزرگ است، این کار بزرگی برای MLS بود که مسی را به ارمغان بیاورد. سعودی ها؟”

لیگ آمریکا از زمان آغاز به کارش در سال ۱۹۹۳ رشد چشمگیری داشته است و بازیکنان بزرگ زیادی از دیوید بکهام و تیری آنری گرفته تا زلاتان ابراهیموویچ و وین رونی را به خود دیده است. حالا آمدن مسی گام بزرگی در پیشرفت طبیعی این لیگ است. لیگ عربستان نیز شروع به جذب نام های بزرگ کرده است، اما هنوز زمان زیادی نیاز دارد تا به عنوان یک لیگ سطح بالا در فوتبال جهان مطرح شود.

جیمز وست وود نویسنده سایت گل مقاله خود را در پاسخ به صحبت های مسی با این عنوان آورده است: مسی هنوز در خانه ای به نام مغز کریستیانو رایگان و بدون اجاره زندگی می کند!

عقد قرارداد لیونل مسی با اینترمیامی
نگرانی همیشگی رونالدو از موقعیتش و مقایسه شدن با مسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
https://akhbartimes.ir/sitemap_index.xml