نیم شارژ در هتل به چه معناست؟

آیا تاکنون پیش‌آمده که بخواهید زودتر از زمان موعد وارد مکانی که برای اقامت رزرو کرده‌اید: مانند هتل تعطیلات کیش شوید؟ یا حتی به‌دلایل مختلف خروج شما از هتل طول بکشد و ساعت مقرر را رد کند؟ در این شرایط چه اتفاقی میفتد؟

به‌طور کلی باید گفت هتل‌ها دارای قوانین مختلفی هستند که از مهم‌ترین آن‌ها باید به زمان ورود و خروج مسافران اشاره کرد. یعنی زمانی که اتاق را به مسافر تحویل می‌دهند یا فرد موظف به تحویل دادن کلید است.

گاهی فرد به‌دلایل مختلف مانند زودتر رسیدن به شهر مورد نظر یا بالعکس برای انجام کاری ضروری مجبور می‌شود هتل را دیرتر ترک کند. در این شرایط چه اتفاقی میفتد؟ قطعا هتل‌ها برای این شرایط نیز قوانین خاص خود را دارند و به آن نیم‌شارژ می‌گویند. در ادامه با مفهوم این اصطلاح بیشتر آشنا می‌شویم پس تا انتها با ما همراه باشید.

نیم‌شارژ هتل چیست؟

رایج‌‌ترین قانونی که در خصوص ساعت ورود مسافران و خروج آن‌ها از هتل‌هایی مانند هتل تعطیلات کیش وجود دارد به این صورت است که ساعت ۲ بعد ظهر مسافر می‌تواند وارد اتاق شود و ۱۲ ظهر نیز باید آن را ترک کند.

مدت‌زمانی که در این بین خالی است معمولا برای نظافت اتاق‌ها در نظر گرفته می‌شود و همچنین این قانون کمک می‌کند تا مدیر نسبت به ورود و خروج مسافران نظارت بهتری داشته باشد.

در شرایط به‌خصوص که مسافر می‌خواهد اتاق خود را زودتر تحویل بگیرد یا دیرتر تحویل دهد باید هزینه نیم‌شارژ را پرداخت کند. این هزینه در واقع نیمی از قیمت یک شبانه‌روز اقامت در هتل است که برای هر اقامتگاه می‌تواند متفاوت باشد.

نیم‌شارژ چه قوانینی دارد؟

نیم‌شارژ از قوانین مهم هتل‌های داخلی و بین‌المللی به‌شمار می‌آید که خود دارای شرایط یا قوانین به‌خصوصی است و اگر اهل سفر هستید باید با آن‌ها آشنا باشید. در ادامه این موارد را به‌طور کامل شرح می‌دهیم.

  • هتل‌های بین‌المللی و داخلی هزینه نیم‌شارژ را بدون نظر گرفتن تخفیف‌های احتمالی اعمال می‌کنند. یعنی اگر شما از هر طریقی کوپن تخفیف داشتید تنها روی هزینه اصلی تاثیر دارد و مبلغ نیم‌شارژ با توجه به مبلغ واقعی اقامت محاسبه می‌شود.
  • برخی هتل‌ها ممکن است از این قوانین پیروی نکنند. یعنی برای چند ساعت اقامت بیشتر در اتاق به‌جای نصف، هزینه کامل اقامت را از شما بگیرند؛ ازاین‌رو باید پیش از رزرو هتل قوانین آن را به‌طور کامل مطالعه بفرمایید. این مورد به‌خصوص برای مکان‌های اقامتی لوکس که مبلغ‌ بالایی برای اقامت تعیین‌ کرده‌اند اهمیت دارد.
  • هتل‌هایی نیز هست که برای تاخیرهای کوتاه در حد ۱۵ دقیقه نیز هزینه یک شب اقامت یا نیم‌شارژ را از مسافران دریافت می‌کنند. پس توجه به قوانین را از یاد نبرید تا در سفر مجبور به پرداخت هزینه‌های اضافه نشوید.
  • در مقابل هتل‌هایی با قوانین آسان نیز وجود دارد که گاهی حتی تا ۲ ساخت تاخیر را می‌بخشند و هزینه‌ای بابت نیم‌شارژ دریافت نمی‌کنند. ضمن اینکه لوازم مسافر را در اتاق چمدان نگه می‌دارند تا فرد بتواند ساعت‌های باقی‌مانده تا رسیدن زمان پرواز را در شهر به گشت‌وگزار بپردازد.
  • همچنین برخی هتل‌ها این امکان را برای شما به‌وجود می‌آورند تا درصورت زودتر رسیدن به شهر، لوازم خود را به صندوق تحویل دهید و تا رسیدن ساعت ۱۲ در رستوران، لابی یا کافی‌شاپ مجموعه منتظر بمانید.

مزایای نیم‌شارژ

نیم‌شارژ گزینه بسیار مناسبی است که ما را از سرگردانی در شهرهای مختلف نجات می‌دهد. قطعا همه پروازها به‌گونه‌ای نیستند که ما را ساعت ۲ بعد ظهر به شهر مورد نظرمان برسانند. گاه ممکن است یک هواپیما ۶ صبح به مقصد برسد.

در این شرایط مسافر باید برای ساعت‌های طولانی چمدان به‌دست سرگردان بماند تا ساعت ۲ بعد ظهر برسد و اتاق رزروشده را به او تحویل دهند. خستگی ناشی از سفر و سرگردانی در شهر باعث می‌شود ما یک‌روز کامل را از دست بدهیم.

درصورتی‌که با پرداخت نیم‌شارژ که نیمی از هزینه یک شبانه‌روز اقامت است می‌توانیم خیلی راحت وارد اتاق خود شده و تمام این ساعت‌ها را به‌استراحت بگذرانیم تا زمان بیشتری را به گشت‌وگزار در شهر اختصاص دهیم.

در شرایط دیگر نیز ممکن است برای انجام کاری خاص یا رزرو بلیط برگشت در ساعت‌های پایانی شب، مجبور شویم مدت طولانی‌تری در شهر بمانیم. در این مواقع اگر ساعت ۱۲ اتاق را تحویل دهیم زمان زیادی در شهر سرگردان می‌مانیم.

به‌طور کلی باید گفت نیم‌شارژ راه‌حلی مناسب است تا ما بتوانیم در شرایط اضطراری با پرداخت هزینه‌ای مقرون‌به‌صرفه زمان بیشتری در هتل بمانیم و مجبور به سرگردانی در شهری غریب نشویم. البته راهکاری دیگری نیز برای این منظور وجود دارد.

روش‌های جایگزین نیم‌شارژ

گاهی نیز می‌توان در برخی هتل‌ها ساعت‌های چک‌این و چک‌اوت را تغییر داد تا دیگر لازم نباشد هزینه اضافه‌ای تحت عنوان نیم‌شارژ پرداخت کرد. این موارد به شرح زیر هستند:

اولین راهکار صحبت با پرسنل هتل است. افرادی که در بخش پذیرش کار می‌کنند در شرایط اضطراری می‌توانند بدون در نظر گرفتن ساعت‌های اضافه در زمان ورود یا خروج، تنها هزینه یک یا چند شبانه‌روز اقامت را از شما دریافت کنند. البته این روش معمولا برای نهایتا یک‌ساعت بیشتر ماندن جواب می‌دهد.

راهکار دوم این است که وارد هتل یا کافی‌شاپ هتل شوید. این مورد به‌خصوص برای زمانی که تنها به یک یا ۲ ساعت زمان اضافه نیاز دارید کاربردی است و شما را از پرداخت هزینه‌های گزاف بی‌نیاز می‌کند.

در راهکار سوم باید ببینید هتل از اتاق چمدان برخوردار است یا نه تا بتوانید لوازم را به هتل بسپرید و خود در زمان‌های باقی‌مانده گشتی در شهر بزنید. بررسی این موارد از طریق فلای تودی امکان‌پذیر است.

فلای تودی و بررسی شرایط هتل‌ها

شما می‌توانید تمام قوانین هتل مورد نظر خود درخصوص نیم‌شارژ و امکانات مختلف آن مانند بهره‌مندی از اتاق چمدان، کافی‌شاپ و رستوران را از طریق فلای تودی بررسی کنید. سپس با توجه به این قوانین برای رزرو آن تصمیم بگیرید.

همچنین در این سامانه امکان خرید بلیط هواپیما و قطار با مناسب‌ترین قیمت نیز وجود دارد. اگر به‌دنبال سفری اقتصادی هستید مراجعه به سامانه فلای تودی را فراموش نکنید.

جمع‌بندی

نیم‌شارژ هزینه‌ای است که بابت ورود زودهنگام یا خروج دیرتر از هتل باید پرداخت کنید. این مبلغ معمولا نیمی از هزینه اقامت یک‌ شبانه‌روز در هتل است و بدون در نظر گرفتن تخفیف‌های احتمالی اعمال می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
https://akhbartimes.ir/sitemap_index.xml